SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Czy produkcja wirtualna to przyszłość branży filmowej i telewizyjnej?

Tegoroczny raport firmy Altman Solon na temat produkcji filmowej i telewizyjnej wskazuje, że wirtualna produkcja to rosnący trend w branży, napędzany potrzebą korzystania z narzędzi wirtualnych w celu obniżenia kosztów produkcji i przezwyciężenia innych ograniczeń wynikających z pracy w plenerze. Z tego powodu, Netflix wykorzystał możliwości VP na planie serialu „1899”, aby uniknąć kosztownych ujęć w plenerze.

 

„Wirtualna produkcja rozwinęła się podczas przestojów związanych z COVID-19, ale szybko staje się standardem branżowym” — powiedziała Mary Ann Halford z firmy Altman Solon. „VP zawiera szereg skutecznych narzędzi, które utrzymują projekty na właściwym torze i umożliwiają kreatywną współpracę w różnych lokalizacjach, a nawet na różnych kontynentach. Studia coraz częściej badają jej skuteczność, biorąc pod uwagę potencjalne oszczędności kosztów, a także ograniczenia kosztów podróży”.

Wyniki branżowej ankiety

Eksperci branżowi – ci z ponad trzyletnim doświadczeniem w VP – podają w ankiecie, że 40% ich produkcji korzysta obecnie z narzędzi VP, a 50% prawdopodobnie zastosuje je w nadchodzących 18-24 miesiącach.

VP obejmuje technologie, takie jak przechwytywanie ruchu, edycja oparta na chmurze i wirtualne wykrywanie lokalizacji. Ogólnie rzecz biorąc, respondenci wskazywali oszczędność kosztów i skrócenie czasu pracy jako dwie główne korzyści płynące z korzystania z technologii VP. Zapytani o zalety konkretnych aplikacji VP, respondenci uznali zarządzanie plikami danych 3D za konkretne narzędzie, które przyniosło największe oszczędności (89%) i skrócenie czasu pracy (91%) w dwóch lub więcej fazach produkcji.

Przyszłość wirtualnej produkcji

„Wirtualna produkcja to przyszłość globalnego kręcenia filmów, ale to, jak i kiedy zmaksymalizuje swój potencjał, będzie zależało od zdolności branży do przyciągania talentów do tej nowej dziedziny” - powiedział dyrektor Altman Solon, Derek Powell.
Najpopularniejszą aplikacją VP wśród respondentów jest „Mirror AR Motion Capture”, z czego połowa używała jej w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Edycja w chmurze jest również popularna wśród kadry kierowniczej, a 48% korzysta z jej zalet związanych z dostępnością i łatwym przechowywaniem. Na całym świecie istnieją już sceny VP, w tym Dark Bay, pierwsza specjalnie zbudowana scena VP firmy Netflix w Niemczech, na której kręcono serial „1899”.

Narzędzia VP umożliwiają gromadzenie większej ilości danych w porównaniu z tradycyjnymi metodami produkcji. Jednak wykorzystanie danych było dotychczas niedostatecznie wykorzystywane: 62% respondentów wskazuje na „brak strategii analizy biznesowej”. Dla porównania, 49% deklaruje „brak wpływu analizy biznesowej”, a 45% uważa „brak szkoleń i realizacji” za główne ograniczenia w gromadzeniu danych.

Próba badawcza raportu

W celu stworzenia przez firmę Altman Solon „2022 Global Film & Video Production Report” przeprowadzono ankietę wśród 132 dyrektorów z branży, z których każdy ma ponad trzyletnie doświadczenie jako osoba zarządzająca budżetem i ekipą realizacyjną. Ponadto respondenci zajmujący się produkcją filmową i telewizyjną, reklamą i marketingiem oraz różnymi zadaniami postprodukcyjnymi dostarczyli informacji na temat obecnego i przyszłego stanu branży w USA i Wielkiej Brytanii.

Dołącz do dyskusji: Czy produkcja wirtualna to przyszłość branży filmowej i telewizyjnej?

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Oo
Niestety wiele takich produkcji razi sztucznością. Podobnie jak np. anime renderowane komputerowo ze wstawkami CGI. Jest taniej, ale efekt często opłakany (patrz np. Netflixowy Ghost in the Shell: SAC_2045... serial stracił klimat pierwowzoru i przypomina dziś bardziej jakąś grę komputerową niż prawdziwą animację).
odpowiedź