SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Czytelnictwo miesięczników: „Twój Styl” liderem, czołowe tytuły tracą

W I półroczu 2012 roku wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa. Liderem pozostał „Twój Styl”, a w pierwszej dziesiątce były aż cztery miesięczniki poradnikowe dla pań.

okładka

okładka "Twój Styl"

Z najnowszej fali badania PBC General opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl, obejmującej okres I półrocza br., wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 11,98 proc. czytelników, podczas gdy rok wcześniej było ich 12,14 proc. Tytuł ten nadal zachowuje sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,20 proc., która zanotowała spadek o 0,75 pkt. proc.

Na trzeciej pozycji uplasował się wnętrzarski magazyn „Cztery Kąty” (Agora), który czytany jest przez 8,46 proc. respondentów (spadek o 0,68 pkt. proc.).

Miejsce tuż po za podium przypadło popularnonaukowemu „Focus” (G+J Polska). Jego czytelnictwo w analizowanym okresie wyniosło 8,21 proc., czyli o 0,79 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei piątą lokatę w top 10 zajął magazyn budowlany „Murator” (Murator) z wynikiem na poziomie 7,77 proc.

W pierwszej dziesiątce zestawienia najchętniej czytanych miesięczników znalazły się aż cztery pisma poradnikowe dla pań. Obok wspomnianej „Claudii”, na szóstym miejscu uplasował się “Poradnik Domowy” (Agora), czytany przez 7,58 proc. osób. Z kolei na kolejnych pozycjach znalazły się takie pisma jak „Kobieta i Życie” i „Dobre Rady”. Wszystkie te tytuły zanotowały spadki.

Na miejscu 9. z wynikiem na poziomie 5,72 proc. zadebiutował magazyn „Przepisy Czytelników” (Phoenix Press), który rok temu nie był ujęty w badaniu. Z kolei ostatnią pozycję w top 10 z wynikiem na poziomie 5,71 proc. zajął „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był dwutygodnikiem.

Wirtualnemedia.plstyczeń 2012 – czerwiec 2012styczeń 2011 – czerwiec 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Twój Styl11,98%12,14%
Claudia9,20%9,95%
Cztery Kąty8,46%9,14%
Focus8,21%9,00%
Murator7,77%8,15%
Poradnik Domowy7,58%8,37%
Kobieta i Życie6,99%7,31%
Dobre Rady5,89%6,17%
Przepisy Czytelników5,72%-
Komputer Świat5,71%-
Świat Kobiety5,60%6,48%
Mój Piękny Ogród5,53%6,13%
National Geographic5,37%5,97%
Avanti5,29%5,57%
Olivia5,18%6,58%
Auto Moto4,85%4,87%
Działkowiec4,79%5,04%
Przyślij Przepis!4,66%3,84%
Glamour4,38%4,52%
Mamo To Ja4,29%4,47%
Świat Wiedzy4,09%-
Pani3,85%3,94%
CD Action3,26%3,32%
CKM3,15%4,15%
Joy3,10%3,21%
Moje Mieszkanie2,87%3,24%
Cosmopolitan2,85%3,37%
Dom & Wnętrze2,80%3,17%
PC Format2,73%3,12%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,61%2,03%
Moje Gotowanie2,55%3,25%
Zwierciadło2,55%2,37%
Auto Motor i Sport2,51%2,65%
M jak mieszkanie2,24%3,04%
Playboy2,18%2,58%
Elle2,14%2,53%
Uroda2,09%2,46%
Dziecko2,01%2,07%
Naj Magazyn1,98%2,33%
Twoje Dziecko1,96%2,09%
Logo1,95%2,28%
Samo Zdrowie1,94%2,76%
Świat Motocykli1,90%1,84%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce1,89%2,17%
Men's Health1,85%1,69%
PC World1,84%-
Focus Historia1,83%1,76%
Magazyn Futbol1,81%1,90%
Ładny Dom1,80%2,14%
TopGear1,80%1,70%
Zdrowie1,80%2,51%
Moda na Zdrowie1,78%-
Dobre Wnętrze1,78%2,12%
Kwietnik1,75%-
Charaktery1,74%1,70%
Dziewczyna1,73%1,95%
Auto Świat Poradnik1,71%1,78%
Chip1,63%1,63%
Twój Maluszek1,60%1,66%
National. Geographic. Traveler1,58%1,60%
Kuchnia1,56%-
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,51%1,96%
Wróżka1,46%1,51%
Przepis na Zdrowie1,43%-
Film1,40%1,64%
Burda1,35%1,45%
Popcorn1,34%1,51%
Przepis na Ogród1,34%1,13%
Bravo Girl1,30%1,36%
Forbes1,22%1,33%
Majster1,21%1,34%
M jak Mama1,19%1,55%
Vita1,19%1,68%
Na ścieżkach życia1,16%1,13%
InStyle1,15%1,13%
21. wiek1,01%0,90%
Sól i Pieprz0,99%1,04%
Zbuduj Dom0,95%1,14%
Gotuj Krok po Kroku0,95%-
Reader's Digest0,95%1,23%
Twist0,92%1,00%
Weranda0,88%0,73%
Podróże0,80%0,66%
Voyage0,76%0,73%
Sukces0,74%0,63%
Shape0,69%0,91%
Hot Moda & Shopping0,67%0,72%
Fun Club0,56%0,36%
Architektura-Murator0,51%0,46%
Żagle0,46%0,40%
Maxim Polska0,46%-
SENS Rozwój Zdrowie Piękno0,42%-


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W analizowanym okresie sięgało po niego 2,53 proc. pytanych, czyli o 0,61 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się magazyn „Samo Zdrowie” (Burda Media Polska) z wynikiem wynoszącym 2,26 proc. Tytuł ten rok wcześniej był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.plstyczeń 2012 – czerwiec 2012styczeń 2011 – czerwiec 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik2,53%3,14%
Samo Zdrowie2,26%-
Auto Świat 4x42,01%1,99%
Komputer Świat Gry1,58%1,70%
Sól i Pieprz1,48%-
Komputer Świat Ekspert1,38%1,47%
Rodzice1,22%1,54%
Play0,70%-
Elle Decoration0,68%0,70%
Weranda Country0,34%0,39%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita)0,25%0,19%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2011 do czerwca 2011 roku na losowej próbie 24 550 przypadków i w okresie od stycznia 2012 roku do czerwca 2012 roku na losowej próbie 24 151 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Czytelnictwo miesięczników: „Twój Styl” liderem, czołowe tytuły tracą

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bananus
Maxim 0,46 proc??????? Po takiej kampanii? I 120 tys nakładu??? Co się z nimi stało? I jaka jest miesięczna sprzedaż? Ktoś wie????
odpowiedź
User
parkingowy
Samo Zdrowie to kwartalnik, a zestawienie dotyczy niby miesięczników...
odpowiedź
User
małecki olo
naczelny twojego stylu robi kawał dobrej roboty
odpowiedź
User
sceptyk
do małecki olo
nie poślizgnij się na wazelinie :)
respondenci dowartościowują się deklarując czytelnictwo TS - marka u wielu osób zakorzeniła się jako luksusowa, więc większość apsiruje...
odpowiedź