SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań w styczniu

W styczniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w styczniu 2018 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 200 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 2,80 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 728 egz., o 1,77 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 9,13 proc. do 2 953 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 15,82 proc. do 1 633 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media). Tytuł ten w rankingu spadł z czwartej na piątą lokatę.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w styczniu 2018 roku należała do „Dziennika Zachodniego” (Polska Press Grupa), która awansowała z czwartej lokaty. Jej wynik wyniósł 1 510 egz., po wzroście o 137,42 proc.

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wrocławska” (Polska Press Grupa), awansująca z ósmej pozycji. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 1 298 egz., po wzroście o 251,76 proc.

Podium, awansie z 7. pozycji, uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 177,55 proc. do 1 199 egz.

Największym wzrostem - o 492,31 proc. do 231 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Lubelski” (Polska Press Grupa). Dziennik ten w zestawieniu był 14., po awansie z 20. lokaty.

Najwięcej straciła natomiast „Gazeta Codzienna Nowiny” (również Polska Press Grupa), która w rankingu spadła z miejsca 9. na 15. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 37,50 proc. i ostatecznie wyniósł 200 egz.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań w styczniu

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dax
A Agora uparcie chwali się, że ma 133 tys. subskrypcji, z których nie ma ani złotówki... I większość z nich jest jednorazowa albo nieużywany.
11 1
odpowiedź
User
Moby
A Agora uparcie chwali się, że ma 133 tys. subskrypcji, z których nie ma ani złotówki... I większość z nich jest jednorazowa albo nieużywany.


Bo w odróżnieniu od e-wydań tych "prenumerat cyfrowych" nikt nie weryfikuje. Na dobrą sprawę nie wiadomo co to jest. Można zaliczać do tego każdy rozdany dostęp, nawet gdy nigdy nie został wykorzystany. Można zatem bezkarnie podać każdą liczbę. Obstawiam, że GW poda w tym roku 150 tys. Tylko w rubryce sprzedaż GW będzie znowu 10 mln zł na minusie, bo sprzedaż drukowanej GW spada na łeb na szyję (ok. - 20 proc. r/r), a z rozdawanych tzw. prenumerat przychodów nie ma.
8 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing