Gigant streamingu przejmuje platformę płatnej telewizji

Platforma streamingowa DAZN przejmuje australijskiego operatora Foxtel oferującego zarówno kanały telewizyjne, jak i treści w streamingu. To pierwszy taki ruch na rynku ze strony DAZN.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Gigant streamingu przejmuje platformę płatnej telewizji

W sierpniu br. podawaliśmy, że australijski miliarder Rupert Murdoch rozważa sprzedaż części swojego medialnego imperium w ojczyźnie. News Corp. szukało nowego kupca dla satelitarnej platformy z kanałami telewizyjnymi i streamingiem. 

Pod koniec roku doszło do podpisania umowy, na mocy której platforma streamingu sportowego DAZN przejęła australijską platformę Foxtel. Wykupiła udziały od spółek Telstra oraz News Corp. Jednocześnie Telstra zyska trzy proc. udziałów w spółce DAZN, a News Corp sześć proc.

DAZN przejmuje Foxtel

Foxtel ma w Australii prawie 5 mln abonentów. To platforma z kanałami dostępnymi w technologii kablowej, satelitarnej oraz w streamingu. Istnieje od 1995 roku.

- Australijczycy oglądają więcej sportu niż jakikolwiek inny kraj na świecie, co sprawia, że ta umowa jest dla nas niezwykle ekscytująca - przekazał mediom Shay Segev, dyrektor generalny DAZN.

Przejęcie Foxtela to nowy rozdział w historii DAZN. Platforma pierwszy raz wchodzi na rynek tradycyjnej płatnej telewizji.

Niedawno informowaliśmy, że DAZN podpisał z Międzynarodową Federacją Piłki Nożnej (FIFA) umowę na transmisję Klubowych Mistrzostw Świata 2025. Nadawca pokaże zawody za darmo na całym świecie. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska