DAZN z 75 nowymi licencjami sportowymi i ponad 2 mld dol. straty

Serwis streamingowy DAZN specjalizujący się w transmisjach sportowych wstrzymuje się z debiutem na giełdzie po ogłoszeniu ponad 2 mld dolarów straty w 2022 roku. Jednocześnie platforma poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy pozyskała 75 nowych licencji, co czyni ją największym nadawcą sportowym świata.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
DAZN z 75 nowymi licencjami sportowymi i ponad 2 mld dol. straty
Serwis streamingowy DAZN

W zeszłym roku przychody DAZN wyniosły 2,3 mld dol., czyli o 70 proc. więcej niż w 2021 roku. Platforma zakończyła 2022 roku z 15 mln płatnych użytkowników na całym świecie. Analitycy Enders Analysis w informacji do swoich subskrybentów zauważyli jednak, że strata DAZN wzrosła z 1,4 mld dol. w 2021 roku do ponad 2 mld dol. w 2022 roku.

- Podwyżki opłat na głównych rynkach, gdzie działa DAZN i przychody uzyskane dzięki nowym subskrypcjom, pomogą ograniczyć straty, ale osiągnięcie progu rentowności do końca 2023 roku, nadal jest wyzwaniem - oceniła agencja zajmująca się baniem branży mediów i telekomunikacji w Europie.

Ponad 130 urządzeń z DAZN

Obecnie użytkownicy DAZN korzystają z aplikacji tej platformy na 130 mln urządzeń. W 2021 roku było to 100 mln. W zeszłym roku użytkownicy serwisu spędzili łącznie 1,2 mld godzin na oglądaniu transmisji. Rok wcześniej był to miliard godzin. 100 mln użytkowników oglądało treści DAZN na kanałach YouTube. Posty platformy w mediach społecznościowych wyświetlono 8 mld razy.

Shay Segev, dyrektor generalny DAZN w rozmowie z Bloombergiem wyjaśnił, że wpływ na popularność serwisu miało nabycie w Niemczech i we Włoszech znaczących praw sportowych. Choć spółka już od 2020 roku zapowiadała debiut na giełdzie, to nie zamierza całkiem zrezygnować z tych planów, tylko zrealizować je za 2-3 lata. W ostatnim czasie DAZN odnowił licencję na prawa do Ligi Mistrzów w Niemczech i zabezpieczył umowy dystrybucyjne w Hiszpanii i we Włoszech. Niedawno w ramach usługi Samsung TV+ w Niemczech ruszył bezpłatny kanał DAZN FAST+, dostępny na telewizorach marki Samsung.

Firmie nie udało się wygrać rywalizacji z Warner Bros. Discovery o przejęcie brytyjskiej stacji BT Sport i nadal boryka się z problemami technicznymi wokół transmisji Serie A we Włoszech. W Polsce DAZN wystartował 2 lata temu, skupiając się na sportach walki. Subskrypcja kosztuje 39,99 zł miesięcznie, choć początkowo klienci platformy płacili tylko 7,99 zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali