SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Deichmann, Reckitt Benckiser i Śnieżka największymi reklamodawcami telewizyjnymi

Deichmann wśród firm odzieżowych, Reckitt Benckiser wśród producentów artykułów użytku domowego, a Śnieżka i Groupe SEB Polska wśród producentów mebli i dekoracji wydały w ub.r. najwięcej na reklamy w telewizji.

W segmencie odzieży i dodatków firmy cennikowo wydające najwięcej na reklamy telewizyjne zwiększyły swoje budżety w tym zakresie. Deichmann przeznaczył na to 39 proc. więcej niż rok wcześniej, Vision Express Polska – 32 proc. więcej, a Apart – aż 67 proc. więcej. Natomiast NG2 i Reebok Poland wskoczyły do pierwszej piątki telewizyjnych reklamodawców z tego segmentu, co oznacza, że ich wydatki na reklamy w telewizji wzrosły ponaddwukrotnie. 

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Odzież i dodatki”
 2010 rok2009 rok
Deichmann - obuwie17 440 490 zł12 566 297 zł
Vision Express Polska13 596 504 zł10 295 538 zł
NG29 701 110 zł - 
Reebok Poland8 384 967 zł - 
Apart8 170 904 zł4 887 082 zł


Wśród producentów artykułów użytku domowego również przeważają wzrosty telewizyjnych budżetów reklamowych. Zdecydowanie dominujący w tym segmencie polski oddział Reckitt Benckiser na reklamy w telewizji przeznaczył 42 proc. więcej niż w 2009 roku. Wydatki Henkel Polska w tym zakresie wzrosły o 20 proc., SC Johnson – o 18 proc., a Unilever Polska – o 14 proc. Natomiast Procter & Gamble DS Polska na reklamy telewizyjne swoich produktów domowego użytku wydał 55 proc. więcej niż rok wcześniej. 

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Produkty użytku domowego”
Reckitt Benckiser (Poland)205 923 522 zł144 464 644 zł
Procter & Gamble DS Polska91 962 019 zł59 322 910 zł
Henkel Polska89 420 423 zł74 285 568 zł
Unilever Polska72 721 636 zł64 005 712 zł
SC Johnson47 232 100 zł39 888 914 zł


Telewizyjny budżet reklamowy Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka był w ub.r. o 2 proc. większy niż w 2009 roku. Natomiast Groupe SEB Polska ograniczyła swoje wydatki w tym zakresie o 18 proc. W zestawieniu pojawiły się trzy firmy, których nie był w czołówce reklamodawców telewizyjnych za 2009 rok. 

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Sprzęty domowe, meble i dekoracje”
 2010 rok2009 rok
Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka14 920 934 zł14 589 912 zł
Groupe SEB Polska14 746 917 zł18 051 051 zł
PPG Deco Polska14 618 298 zł - 
Procter & Gamble DS Polska14 602 029 zł - 
Fagormastercook12 415 165 zł - 


 

Dołącz do dyskusji: Deichmann, Reckitt Benckiser i Śnieżka największymi reklamodawcami telewizyjnymi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl