Broker reklamowy serwisów z memami bez 97 proc. zysku

Spółka Monster Media Group, odpowiadająca za sprzedaż reklam m.in. w serwisach Demotywatory.pl, JoeMonster.org, Mistrzowie.org i Komixxy.pl, w 2023 roku zanotowała spadek przychodów o ponad jedną czwartą, a jej zysk netto skurczył się o 97 proc.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Broker reklamowy serwisów z memami bez 97 proc. zysku

Monster Media Group jako broker reklamowy zajmuje się sprzedażą oferty założonych przez Mariusza Składanowskiego serwisów Demotywatory.pl, JoeMonster.org, Mistrzowie.org i Komixxy.pl ze śmiesznymi grafikami i filmikami zamieszczanymi przez internautów. Obsługuje w takim zakresie także witryny Składanowskiego o innej tematyce, m.in. Faktopedia.pl, Piekielni.pl, Pewex.pl i Stylowi.pl.

Demotywatory.pl i Mistrzowie.org szczyty popularności przeżywały ponad dekadę temu, gdy odwiedzała je nawet jedna czwarta wszystkich polskich internautów. Przykładowo w styczniu i lutym 2012 roku Grupa Demotywatory.pl miała po niemal 5 mln użytkowników i prawie 26 proc. zasięgu.

Demotywatory i Mistrzowie już nie tak popularni

Monster Media Group sprzedaje ofertę reklamową serwisów Mariusza Składanowskiego, natomiast wydawca większości z nich to firma MSI. Jest zarejestrowana jako działalność gospodarcza biznesmena, dlatego nie składa sprawozdań finansowych w KRS. Nie wiadomo więc, jak dużą część łącznych przychodów witryn odpowiada MSI.

Natomiast raporty finansowe Monster Media Group z ostatnich lat są pod znakiem spadków. W 2023 roku spółka wypracowała 1,27 mln zł przychodów, o 26,7 proc. mniej niż rok wcześniej (1,73 mln zł).

Koszty operacyjne udało jej się ograniczyć znacznie słabiej: z 1,51 do 1,26 mln zł. Wydatki na usługi obce zmalały z 1,26 mln do 981,1 tys. zł, a koszty wynagrodzeń wzrosły z 204,9 do 235,3 tys. zł.

W konsekwencji zyskowność na poziomie operacyjnym skurczyła się z 223,1 do 5,8 tys. zł, a w ujęciu netto - z 204,9 do 5,8 tys. zł.

Dla Monster Media Group to kolejny z rzędu rok ze spadkami. W 2021 roku przy 2,15 mln zł przychodów zarobiła na czysto 404,6 tys. zł. Gorzej było natomiast rok wcześniej, gdy wybuchł covid: spółka wypracowała 1,73 mln zł wpływów i 176,9 tys. zł zysku netto.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia