SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najważniejsze wydarzenia 2021 roku oraz trendy i wyzwania 2022 roku wskazuje Deniz Akturkerdem z Kompanii Piwowarskiej

Spostrzeżeniami na temat najważniejszych wydarzeń 2022 roku oraz trendów i wyzwań 2022 roku dzieli się z Wirtualnemedia.pl w ramach naszego cyklu rocznych podsumowań Deniz Aktürk Erdem, wiceprezes ds. marketingu w Kompanii Piwowarskiej.

Deniz Aktürk Erdem Article


Wydarzenie Roku

Największym wydarzeniem, ale też ulgą roku jest przesunięcie blokady 3rd party cookies przez Google na 2023 rok. Z jednej strony daje to więcej czasu na zastanowienie się, jak finalnie chcemy kształtować naszą strategię danych, ale z drugiej strony przypomina o konieczności ciągłej inwestycji w wiedzę i technologię. Zdecydowanie kolejny rok upłynie na transformacji cyfrowej.

Sukces Roku

Sukcesem roku na rynku i przede wszystkim dla Kompanii Piwowarskiej oraz marki Tyskie jest pokazanie tego, że niekoniecznie konsumenci zwracają uwagę na te najbardziej oczywiste ścieżki działań reklamowych. Podczas UEFA EURO 2020 marka Tyskie postawiła na kreatywne i zaskakujące rozwiązania w duchu platformy „Przejdźmy na TY”. Aktywowała konsumentów za granicą podczas meczu z Hiszpanią i zadeklarowała, że postawi piwo w przypadku przegranej z Polakami. Tak niestandardowe podejście zostało docenione przez konsumentów i branżę.

Porażka/Rozczarowanie/Kryzys Roku

Tegoroczne Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej były wyczekiwane, zwłaszcza, że zaczynały się wtedy, kiedy opadał nastrój pandemicznego niepokoju. Mimo sporych oczekiwań zainteresowanie i oglądalność była jednak niższa niż w poprzedniej edycji. Spowodowane to było tym, że święto sportu zostało zamknięte w domach, w mniejszym gronie – mniej kibiców wyszło z domów, żeby wspólnie oglądać zmagania piłkarzy. Przełożyło się to na wyniki sprzedaży kategorii piw tradycyjnie związanych z tego typu okazjami.

Trend Roku

Myślę, że nikt już nie jest w stanie funkcjonować bez choćby minimalnej obecności w cyfrowej przestrzeni. Oprócz branż, które wiodły prym w rozwiązaniach ułatwiających życie konsumentom, widzimy coraz więcej rozwiązań użytkowych także dla tych dotykających post pandemiczną codzienność – od kodów QR zastępujących drukowane menu w restauracjach, poprzez pracę zdalną, do zmian w sposobie dokonywania zakupów przez konsumentów i wzroście popularności takich usług jak quick commerce.

Zaskoczenie roku

Największym zaskoczeniem z perspektywy marketingowców i rynku mediowego jest zmiana waluty na uwzględniającą TV OOH. Jesteśmy świadomi, że konsument zmienia swoje zachowania i za tym powinny podążać zmiany na rynku. Jednak wprowadzanie nowych rozliczeń bez konsultacji w branży oraz bez możliwości audytu rodzi wiele pytań. Z tym wiążę się wyzwanie na kolejny rok, bo nie wiemy, jak rozwinie się sytuacja i czy będziemy mieli więcej źródeł do porównania jakości nowej waluty.

Jaki wpływ miała na Państwa branżę w 2021 roku pandemia COVID-19?

Sytuacja związana z pandemią wpłynęła niekorzystnie na branżę. Piwo świetnie pasuje do tradycyjnego wspólnego spędzania czasu. Zamknięcie lokali gastronomicznych odebrało konsumentom taką możliwość, chociaż dostarczaliśmy im inspiracji do alternatywnych sposobów nawiązywania kontaktów towarzyskich i budowania więzi międzyludzkich na odległość.

Jeśli chodzi o przyzwyczajenia zakupowe, możemy stwierdzić, że przez Covid-19 konsumenci stają się wielokanałowi (omnichannel) – zwiększyła się ciekawość konsumentów i potrzeba eksploracji w zakresie szerokiej gamy różnych opcji zakupowych. Smartfony zdemokratyzowały digitalizację.

3 najważniejsze wyzwania stojące przed Państwa branżą w 2022 roku
Trwająca pandemia Covid-19 i jej widoczne skutki na branżę piwną. Poza niepewną sytuacją związaną z obostrzeniami, odczuwalny jest też kolejny wzrost akcyzy, cen energii, produkcji opakowań i środków produkcji rolnej, a także zmienność kosztów sprzedawanych towarów. Komplikuje to zarządzanie cenami i rosną koszty marketingu, ponieważ konwencjonalne środki przestają mieć znaczenie jak miało to miejsce w przeszłości.

Dołącz do dyskusji: Najważniejsze wydarzenia 2021 roku oraz trendy i wyzwania 2022 roku wskazuje Deniz Akturkerdem z Kompanii Piwowarskiej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl