SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dereszowska, Schejbal, Kluzik ambasadorkami akcji ofeminin.pl

Portal dla kobiet ofeminin.pl (Ringier Axel Springer Polska) ruszył z akcją społeczną "Polska - miejsce przyjazne mamie i dziecku". Kampania prowadzona pod hasłem "Nie udawaj, że nie widzisz" ma zwrócić uwagę na skalę problemów kobiet z małymi dziećmi w Polsce.

Głównym celem akcji jest ukazanie skali problemów mam w przestrzeni publicznej, a co za tym idzie wywołanie ogólnopolskiej dyskusji i dokonanie zmian w świadomości społecznej. Wśród omawianych problemów znajdą się m.in. brak pomieszczeń, w których matka mogłaby przewinąć i nakarmić dziecko, fatalne warunki sanitarne w miejscach publicznych i utrudnienia komunikacyjne.

- Problem rozpatrujemy jednak zdecydowanie głębiej, niż tylko z perspektywy nieprzystosowania przestrzeni miejskiej dla mam z dziećmi. Myślimy o patriarchalnym postrzeganiu kobiet-matek oraz ich usytuowaniu w społeczeństwie, a także o masowej obojętności na ich potrzeby. Chcemy umożliwić mamom równoprawne i aktywne poruszanie się w przestrzeni publicznej - mówi Monika Lubowiecka, redaktor naczelna ofeminin.pl i pomysłodawczyni akcji, prywatnie mama kilkumiesięcznej Lenki.

Na potrzeby akcji "Polska - miejsce przyjazne mamie i dziecku" powstała specjalna strona w portalu ofeminin.pl, pod adresem: www.nie-udawaj.pl, gdzie zostaną skupione wszystkie działania związane z akcją. Będą to m.in. aktywności redakcyjne (wywiady, artykuły, analizy), interpretacja badania na temat przystosowania przestrzeni publicznej dla mam z dziećmi, aplikacja umożliwiająca zgłaszanie i ocenę "Miejsc przyjaznych mamie i dziecku".

Akcję wspiera kampania cross-mediowa pod hasłem "Nie udawaj, że nie widzisz". Na potrzeby działań promocyjnych stworzono trzy linie kreacyjne, które w sposób realistyczny przedstawiają problemy mam w przestrzeni publicznej. Kampania obejmuje tytuły prasowe (“Fakt” i dodatek "Gwiazdy", Newsweek i dodatek "Kobieta", InStyle), a w ramach współpracy redakcyjnej z TVP1 akcja będzie promowana w programie śniadaniowym "Kawa czy herbata?".

Promocja obejmie również outdoor, w tym emisję spotów reklamowych na nośnikach w komunikacji miejskiej. Kampania internetowa zaplanowana została w oparciu o serwisy internetowe Ringier Axel Springer Polska oraz witryny patronów medialnych (GoldenLine.pl, czasdzieci.pl, benc.pl, familie.pl, gogaga.pl). Działania promocyjne będą prowadzone również w mediach społecznościowych. Za opracowanie koncepcji kampanii i planowanie mediów odpowiada zespół ofeminin.pl.

Ambasadorkami akcji zostały znane Polki, które same są mamami: Anna Dereszowska, Reni Jusis, Joanna Orleańska, Odeta Moro-Figurska, Magdalena Schejbal, Agnieszka Pomaska, Małgorzata Napieralska, Joanna Kluzik-Rostkowska i Zuzanna Ziomecka. Akcję wspiera też Jolanta Kwaśniewska.

Honorowy patronat nad kampanią objęły: Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Instytut Matki i Dziecka, Fundacja Szczęśliwe Macierzyństwo, Fundacja Mama, Stowarzyszenie Kongres Kobiet i Gender Studies IBL PAN. Do akcji dołączyły również Koleje Mazowieckie.

Dołącz do dyskusji: Dereszowska, Schejbal, Kluzik ambasadorkami akcji ofeminin.pl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl