SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Digitree Group: wpływy wzrosły o 22 proc., zmalała strata, Fast White Cat przyniósł 9 mln zł

W minionym kwartale zajmująca się marketingiem internetowym Digitree Group (do niedawna działająca pod nazwą Grupa Sare) zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 22,3 proc. do 13,87 mln zł, a jej strata netto zmalała z 360 do 214,3 tys. zł.

Dariusz Piekarski, prezes Digitree GroupArticle

Koszty operacyjne Digitree Group w zeszłym kwartale zwiększyły się w skali roku o 22,2 proc. do 14,05 mln zł. Wydatki na usług obce poszły w górę z 6,49 do 8,2 mln zł, a na wynagrodzenia - z 3,42 do 3,57 mln zł.

W konsekwencji strata sprzedażowa firmy zwiększyła się ze 161,8 do 183,3 tys. zł, natomiast głównie dzięki dużemu wzrostowi pozostałych przychodów (z 23,4 do 230 tys. zł) strata operacyjna zmalała z 226,2 do 31,6 tys. zł.

Natomiast w trzech kwartałach br. przychody sprzedażowe Digitree Group zwiększyły się o 25,3 proc. do 42,62 mln zł, koszty - z 31,83 do 43,16 mln zł, a wynik netto pogorszył się z 1,2 mln zł zysku do 929,1 tys. zł straty.

Komentarz do tych wyników firma opublikowała już trzy tygodnie temu, podając ich szacunkowe wartości. Stwierdziła, że spadek wyniku netto wynika „w szczególności ze zwiększonych kosztów amortyzacji oraz spadku kampanii mailingowych w następstwie obowiązywania rozporządzenia RODO, które zaczęło obowiązywać dopiero z końcem maja 2018 roku”.

Zwróciła też uwagę, że w zeszłym kwartale jej strata netto była znacznie niższa niż we wcześniejszych dwóch kwartałach br., a skonsolidowany zysk EBITDA się zwiększył. - Powyższe jest efektem wprowadzonych w pierwszym półroczu 2019 roku programów optymalizujących koszty - wyjaśniła.


Spółka Digitree ze stratą, 9 mln zł wpływów Fast White Cat

Do Digitree Group należą spółki i marki zajmujące się marketingiem internetowym: SAREhub i SAREsystem (to narzędzia do komunikacji e-mail marketingowej i marketing automation), INIS (e-mailingowa sieć reklamowa i afiliacyjna), agencja kreatywno-interaktywna JU, Salelifter (zajmuje się monetyzacją i walidacją baz danych), sieć reklamy wideo VideoTarget, serwis Cashback, Adepto zajmujące się generowaniem leadów dla branży finansowej, Fast White Cat i Sales Inteligence (oferuje narzędzia do prowadzenia i promowania sklepów internetowych i porównywarek cenowych).

Ponad połowę wpływów firmie zapewnia segment obejmujący INIS, JU, Salelifter i VideoTarget. W trzech kwartałach br. ten pion zanotował 29,38 mln wpływów sprzedażowych i 608,6 tys. zł zysku, wobec 30,69 mln zł wpływów i 3,4 mln zł zysku rok wcześniej.

Przychody samej spółki Digitree Group zmalały w skali roku z 7,81 do 7,18 mln zł, a strata netto - z 2,09 do 2,08 mln zł.

Spółka Fast White Cat, przejęta przez Digitree Group pod koniec ub.r., w trzech kwartałach br. osiągnęła 8,99 mln zł przychodów i 644,3 tys. zł zysku. Natomiast pion z Sales Intelligence, po włączeniu do niego spółek Adepto i Cashback Services, zanotował skok przychodów z 2,61 do 9,07 mln zł i spadek straty ze 177,2 do 52,4 tys. zł.

Digitree Group jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. Większościowym akcjonariuszem spółki jest Polinvest 7 (ma walory stanowiące 60,51 proc. kapitału).

W poniedziałek na koniec sesji kurs firmy wynosił 3,78 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 9,4 mln zł.

-
-
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Digitree Group: wpływy wzrosły o 22 proc., zmalała strata, Fast White Cat przyniósł 9 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl