SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Digitree Group ze spadkiem przychodów w pierwszym półroczu do 25,3 mln zł, niecałe 17 tys. zł straty netto

Zajmująca się marketingiem internetowym Grupa Kapitałowa Digitree Group w pierwszym półroczu 2020 roku wykazała stratę netto w wysokości 16,8 tys. zł. W raportowanym okresie przychody grupy spadły o 12 proc. do 25,3 mln zł.

Rafał ZakrzewskiArticle

Skonsolidowane przychody Digitree Group spadły w porównaniu z analogicznym okresem 2019r. o 12 proc. i wyniosły 25,3 mln zł. Wypracowana przez Grupę EBITDA była znacznie wyższa od ubiegłorocznej i wyniosła 2,6 mln zł (+ 1 mln zł, +65 proc . r/r).

Jak wskazuje firma w komunikacie do mediów, poprawa wyniku EBITDA jak i zysku netto w porównaniu z pierwszym półroczem 2019r. "była efektem oszczędności kosztowych i kontynuacji zmian wprowadzonych w ramach spółek należących do Grupy Kapitałowej Digitree Group, zwłaszcza w zakresie prowadzenia projektów oraz obsługi klienta".

Niższe przychody Digitree Group

Skonsolidowane przychody spadły o 3,5 mln zł z uwagi na "słabsze wyniki niektórych segmentów operacyjnych Grupy, związanych z prowadzeniem kampanii marketingowych w internecie oraz przetwarzaniem danych i generowaniem leadów".

- Pierwsze półrocze 2020 r., pomimo trudnej sytuacji ogólnej związanej z COVID-19, było dla naszej Grupy dosyć udane, zarówno z poziomu poprawy wyników finansowych rok do roku, jak również realizacji strategii rozwoju Grupy. Epidemia przełożyła się na wzrost zainteresowania wdrożeniami e-commerce, a częścią naszej Grupy jest Fast White Cat – podmiot wdrażający zaawansowane platformy e-commerce na Magento w całej Europie Środkowej. Tego rodzaju projekty mają długofalowy charakter, stąd też ich wyniki będą zauważalne w drugiej połowie roku - komentuje Rafał Zakrzewski, prezes zarządu Digitree Group.

Zakrzewski  dodaje, że w pierwszym półroczu ograniczeniu bądź przesunięciu w czasie uległy kampanie stricte reklamowe realizowane na zlecenie domów mediowych. - Ten element oczywiście wpłynął negatywnie na nasze wyniki, niwelując część wzrostu segmentu e-commerce - mówi prezes Digitree Group.

Przychody segmentu związanego z zaawansowanymi narzędziami do masowych wysyłek informacji reklamowych (Digitree Group) oraz segmentu obejmującego tworzenie platform sprzedażowych (Fast White Cat)wzrosły w skali roku odpowiednio o 10% i 17%.

Poprawa wyniku Fast White Cat - jak podano w komunikacie - "była możliwa z uwagi na wzmożone zainteresowanie firm usługami z zakresu obsługi platform e-commerce i przenoszenie wielu biznesów do sieci".

Spadają przychody segmentów kampanii w internecie

Przychody segmentów świadczących usługi w zakresie prowadzenia kampanii marketingowych w internecie (tj. INIS, JU:, Salelifter, VideoTarget) oraz przetwarzania danych i generowania leadów (Sales Intelligence, Adepto, Cashback Services) spadły odpowiednio o 27 proc. i 13 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2019r.

Spadki te spowodowane były zaprzestaniem obejmowania w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym przychodów spółki Adepto (w trzecim kwartale 2019r. sprzedano 60 proc. udziałów spółki), słabszymi wynikami sprzedaży w styczniu oraz wprowadzeniem przez część klientów ograniczeń w działaniach marketingowych w związku z pandemią COVID-19.

- Obecnie, zdecydowanie najciekawszym obszarem jest dla mnie rozwój naszej Grupy, która kontynuuje strategiczne inwestycje budując własne technologie wsparcia e-commerce. W ciągu ostatnich 6 miesięcy rozwijaliśmy produkty jakie jak Revhunter (w ramach spółki INIS), który cieszy się doskonałym odbiorem rynku. Pracujemy również nad kilkoma nowymi propozycjami wykorzystującymi technologię machine learning, jeden z tych projektów, realizowany przez Sales Intelligence jest dofinansowany przez NCBiR - mówi Rafał Zakrzewski.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Digitree Group ze spadkiem przychodów w pierwszym półroczu do 25,3 mln zł, niecałe 17 tys. zł straty netto

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl