SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dirlango i Innova Capital powołują spółkę doradczą DataTechAdvisory

Na polskim rynku technologii marketingowych pojawił się nowy podmiot - spółka DataTechAdvisory (DTA). Firmę stworzyły holding Dirlango oraz fundusz private equity Innova Capital. DataTechAdvisory będzie zajmować się profesjonalnym doradztwem w zakresie wykorzystania danych i technologii w marketingu.

Rynek reklamowy jest coraz bardziej nasycony danymi. Ich ilość rośnie, wraz z postępującą transformacją cyfrową biznesu. Reklamodawcy powinni dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia poprzez odpowiednie wykorzystanie rozwiązań danowo-technologicznych by lepiej odczytywać i reagować na potrzeby konsumentów.

“Chodzi nie tylko o samą implementację technologii marketingowych ale też o przemyślaną strategię budowania własnego ekosystemu danych oraz strategię ich późniejszego wykorzystania w kampaniach. To są trzy kluczowe filary umożliwiające prowadzenie spersonalizowanej komunikacji. Do tej pory nie było w branży reklamowej podmiotu kompleksowo wspierającego reklamodawcę w tych obszarach. Tę lukę wypełnia DataTechAdvisory“ - tak genezę powstania spółki wyjaśnia Rafał Wyszyński, CEO.

Zespół DataTechAdvisory tworzą uznani i doświadczeni eksperci branży marketingu technologicznego:

●    Rafał Wyszyński, CEO DTA: ostatnio pełnił rolę Chief Data Officer w Netsprint, kierując rozwojem platformy DMP i dostawcy danych o użytkownikach do ekosystemu programmatic. Wcześniej związany głównie z Publicis Media, gdzie przez 10 lat odpowiadał za usługi danowo-analityczne.
●    Igor Ruczyński, ekspert branży AdTech i digital marketingu z ponad 10-letnim doświadczeniem, który ostatnio pracował jako MarTech Project Manager w Deloitte Consulting. Wcześniej był związany m.in. z Adform oraz T-Mobile.
●    Michał Błoński, który prowadził i nadzorował realizowane w modelu programatycznym kampanie największych reklamodawców na polskim rynku w Havas Media Group oraz Starcom MediavestGroup. Ostatnie 2 lata pracował w TVN jako Programmatic Consultant.
●    Bartosz Owczarczyk, ekspert z ponad 10-letnim doświadczeniem zdobytym głównie w agencji Publicis Media, gdzie prowadził i koordynował działania digital marketingu i obszarów datatech dla klientów z branż telco, finansów i FMCG.
●    Nikodem Sarna, związany z nowymi technologiami od 2012 r. Doświadczenie zdobywał pracując dla dostawców technologii reklamowych w Polsce (Smart AdServer) i w Wielkiej Brytanii (Rubicon Project). Pracę w DTA łączy z działalnością w spółce WayToGrow, gdzie wspiera wydawców w zwiększaniu przychodów z kanału programmatic.

Łukasz Wejchert, założyciel holdingu Dirlango, komentuje: “Dane to jeden z najcenniejszych zasobów w biznesie. Jednak nie tworzą one wartości same w sobie. Biznes potrzebuje uwolnienia potencjału ukrytych w danych i kompetentnych partnerów, którzy doradzą, jak to zrobić”.

Magdalena Magnuszewska, partner w funduszu Innova Capital, dodaje: “DataTechAdvisory to nowy gracz na rynku konsultingu technologicznego. Oferta DTA trafia w rynkową lukę, która charakteryzuje się wysokim popytem na tego typu usługi. Utworzenie tej spółki to naturalny krok w procesie transformacji biznesu i wyjście naprzeciw oczekiwaniom rynku”.

Holding Dirlango i fundusz Innova Capital, które powołały spółkę DataTechAdvisory, są właścicielami Grupy Netsprint, lidera branży marketingu online w Polsce. DataTechAdvisory tym samym powiększa grono spółek wchodzących w skład Grupy Netsprint.

 

najnowsze wiadomości