SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Discovery dwa razy więcej z reklam, liderem TVN

W kwietniu br. polskie stacje telewizyjne zarobiły z reklam 36 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem rynku pozostała TVN, natomiast największy wzrost wpływów reklamowych zanotował Discovery Channel.

Dane Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w kwietniu br. działające w Polsce stacje telewizyjne osiągnęły cennikowe wpływy reklamowe o 35,9 proc. większe niż rok wcześniej. Z uwzględnieniem autopromocji stacje zarobiły na reklamach 36,3 proc. więcej, podczas gdy wydatki na autopromocję zwiększyły się o 80,9 proc.

>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” dużo mniej z reklam, „Super Express” o połowę więcej

>>> Jedynka, Trójka i TOK FM podwoiły wpływy reklamowe

Rekordowy wzrost cennikowych wpływów reklamowych - wynoszący dokładnie 114,7 proc. - osiągnął Discovery Channel. Bardzo mocno te przychody zwiększyły również TV 4 - o 70,4 proc., TVN 24 - o 49,4 proc. oraz liderująca w segmencie telewizyjnym TVN - o 45 proc.

>>> Reklama w I kwartale: radio mocno w górę, telewizja w dół (raport)

Nieco mniejsze wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały Viva Polska - 40,9 proc., Polsat - 38,9 proc. i AXN - 37 proc. Natomiast TVP 1 zarobiła z reklam 29,5 proc. więcej niż rok wcześniej, TVP 2 - 25,2 proc. więcej, a MTV - 20,4 proc. więcej.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
 IV.2011IV.2010
TVN332 704 988 zł229 485 059 zł
Polsat272 204 886 zł195 982 832 zł
TVP 1189 534 493 zł146 365 776 zł
TVP 2124 025 556 zł99 074 777 zł
Viva Polska53 680 745 zł38 094 855 zł
AXN45 544 491 zł33 253 487 zł
Discovery Channel29 666 920 zł13 815 118 zł
TVN 2429 646 369 zł19 845 838 zł
TV 425 796 224 zł15 147 085 zł
MTV23 163 440 zł19 231 555 zł
monitorowane stacje razem1 372 684 511 zł1 009 706 852 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją1 385 988 339 zł1 017 061 150 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja13 303 828 zł7 354 298 zł


 

Dołącz do dyskusji: Discovery dwa razy więcej z reklam, liderem TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl