SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Programy Discovery trafią na Hulu

Koncern Discovery podpisał długoterminową umowę z serwisem streamingowym Hulu. Dzięki porozumieniu, programy telewizyjne amerykańskiego holdingu trafią do biblioteki Hulu.

Article

W ramach podpisanej umowy na Hulu trafi niemal 4 tys. odcinków programów Discovery.

Użytkownikom platformy do oglądania na żywo od grudnia będą też udostępnione stacje Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Investigation Discovery i Motor Trend. Łącznie w Hulu znajdzie się osiem kanałów należących do Discovery.

Oferta będzie dostępna dla wszystkich użytkowników Hulu, bez względu na to, jaki mają plan abonamentowy.

Negocjacje w sprawie umowy trwały od roku.

- Umowa z Hulu potwierdza siłę naszych marek i ich wartość dla widzów, na rynku ze zwiększającą się liczbą opcji - powiedział Eric Phillips, president of affiliate distribution w Discovery.

Hulu na koniec ubiegłego roku zanotował 920 mln dolarów straty, głównie dlatego, że zwiększono inwestycje na produkcję nowych treści. Obecnie ma 20 mln użytkowników, z czego 800 tys. płaci za za usługę „live TV” 40 dol. miesięcznie.

Większościowymi akcjonariuszami są Disney, 21st Century Fox i Comcast, które mają po 30 proc. udziałów.

Discovery planuje własny serwis streamingowy, 17 kanałów za 5 dolarów miesięcznie

Plany uruchomienia przez Discovery własnego serwisu VOD David Zaslav, szef koncernu zdradził podczas konferencji organizacji Television Critics Association, która odbyła się kilka tygodni temu w Los Angeles.

Według zapowiedzi Zaslava nowa platforma zaoferuje przynajmniej 17 kanałów z obecnego portfolio Discovery, które powiększyło się po przejęciu wiosną br. sieci Scripps Networks Interactive. Dostęp do serwisu miałby kosztować miesięcznie od 5 do 8 dol.

Szef Discovery nie ukrywał, że uruchamiając nową ofertę streamingową nadawca liczy w dużej mierze na szeroki odzew wśród kobiet, których odsetek wśród widzów takich kanałów jak Food Network, HGTV, ID oraz TLC systematycznie rośnie. Zaslav na razie nie podał żadnego przybliżonego terminu uruchomienia zapowiadanej platformy, nad wprowadzeniem tego rodzaju serwisu koncern pracuje już od 2013 r.

W lipcu br. David Zaslav przedłużył o kolejne 3 lata swój obecny kontrakt. Nowa umowa przewiduje, że Zaslav będzie kierował Discovery do 2023 roku.

W II kwartale br. Discovery wykazało przychody w wysokości 2,845 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 63 proc. W ujęciu półrocznym koncern także zwiększył przychody o 53 proc. osiągając poziom 5,152 mld dol.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Programy Discovery trafią na Hulu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl