SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Discovery po przejęciu Scrippsa ze wzrostem wpływów o 54 proc. i 681 mln dol. zysku

W ub.r. Discovery osiągnęło wzrost przychodów o 54 proc. do 10,55 mld dolarów oraz 681 mln dolarów zysku netto (wobec 313 mln dolarów straty w 2017 roku). Przejęcie Scripps Networks Interactive mocniej wpłynęło na wyniki koncernu w USA niż na pozostałych rynkach.

David Zaslav, CEO Discovery Article

Przychody Discovery z dystrybucji zwiększyły się w skali roku z 3,47 do 4,54 mld dolarów, a z reklam - z 3,07 do 5,51 mld dolarów. Natomiast wpływy z innych źródeł poszły w górę z 326 do 501 mln dolarów.

Tak duży wzrost wpływów wynika głównie z tego, że w marcu ub.r. koncern sfinalizował przejęcie za ok. 14,6 mld dolarów Scripps Networks Interactive, właściciela m.in. Grupy TVN. W Polsce Discovery i TVN w maju ub.r. powołały wspólne kierownictwo i zaczęły integrację operacyjną.

W ujęciu pro forma, bez uwzględnienia kupna Scripps Networks Interactive, przychody Discovery zwiększyły się w ub.r. o 3 proc.

Wyniki Discovery zdecydowanie bardziej poprawiły się w Stanach Zjednoczonych niż na pozostałych rynkach. W USA wpływy koncernu wzrosły o 85 proc. do 6,35 mld dolarów, a zysk z działalności operacyjnej (wskaźnik OIBDA) - o 73 proc. do 3,5 mld dolarów. Na rynkach zagranicznych przychody poszły w górę o 26 proc. do 4,15 mld dolarów, a zysk operacyjny - o 25 proc. do 1,08 mld dolarów.

W ujęciu pro forma te wskaźniki osiągnęły kilkuprocentowe wzrosty.

W samym czwartym kwartale ub.r. przychody Discovery zwiększyły się rok do roku z 1,86 do 2,81 mld dolarów. Firma w minionym kwartale osiągnęła 299 mln dolarów zysku netto wobec 1,14 mld dolarów straty rok wcześniej.

Natomiast w skali całego roku wynik netto koncernu poprawił się z 313 mln dolarów straty w 2017 roku do 681 mln dolarów zysku w ub.r.

Polskie spółki koncernu nie złożyły jeszcze sprawozdań finansowych za ub.r. Natomiast w 2017 roku Grupa TVN osiągnęła wzrost wpływów ze sprzedaży o 7,3 proc. do 1,81 mld zł oraz 466,22 mln zł zysku netto (wobec 34,93 mln zł rok wcześniej), a Discovery Polska zanotowało spadek przychodów sprzedażowych o 7,1 proc. do 102,76 mln zł oraz 25,65 mln zł zysku netto (wobec 32,37 mln zł rok wcześniej).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Discovery po przejęciu Scrippsa ze wzrostem wpływów o 54 proc. i 681 mln dol. zysku

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
a
Discovery czyli sprzedawcy medialnego shitu w skali globalnej
14 7
odpowiedź
User
Elza
Nie interesuje mnie już Disco. To jest najwybitniejszy na świecie przykład zjazdu prestiżu marki z poziomu ekscytujących badań nad teleportacją do poziomu złomowiska. Nikomu się to jeszcze nie udało. Aha przepraszam przecież teraz mogą wspierać się prestiżem nadawcy NA WSPÓLNEJ, UKRYTEJ PRAWDY a i przecież wiecznie młodą twarzą ich flagowego okrętu Kuby W. tylko, że akurat ta twarz jest dzielona na pół z producentem płynu do picia HELENA, a to może pani Rozenek wesprze, tylko tu znowu problem, bo ona twarz dzieli już z każdą galerią handlową, torebką itd. Nie będę pisała nawet o Pani Kindze R. Ale najgorsze będzie jak pewnego dnia przeciągnie te wielkie twarze Zygmunt S. z synami i w TVENIE zostanie tylko Dorota W... bo wtedy zostanie już tylko inteligentna widownia czyli promil tego co jest.
14 6
odpowiedź
User
Tomasz
Nie interesuje mnie już Disco. To jest najwybitniejszy na świecie przykład zjazdu prestiżu marki z poziomu ekscytujących badań nad teleportacją do poziomu złomowiska. Nikomu się to jeszcze nie udało. Aha przepraszam przecież teraz mogą wspierać się prestiżem nadawcy NA WSPÓLNEJ, UKRYTEJ PRAWDY a i przecież wiecznie młodą twarzą ich flagowego okrętu Kuby W. tylko, że akurat ta twarz jest dzielona na pół z producentem płynu do picia HELENA, a to może pani Rozenek wesprze, tylko tu znowu problem, bo ona twarz dzieli już z każdą galerią handlową, torebką itd. Nie będę pisała nawet o Pani Kindze R. Ale najgorsze będzie jak pewnego dnia przeciągnie te wielkie twarze Zygmunt S. z synami i w TVENIE zostanie tylko Dorota W... bo wtedy zostanie już tylko inteligentna widownia czyli promil tego co jest.
Krótko mówiąc korposiara :D
11 3
odpowiedź
User
A
Sprzedaż w TVN wzrosła o 7% a zysk skoczył z 34 mln na 466 mln? Wszyscy zdrowi?
10 3
odpowiedź
User
seba
Zysk skoczył w końcu to same powtórki i sterta reklam na większości kanałów plus licencje sportowe dla TVP.
Szczerze to discovery jest gorsze niż polsat z powtórkami ... lecą po opinie
5 4
odpowiedź