SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Discovery po przejęciu Scrippsa ze wzrostem wpływów o 54 proc. i 681 mln dol. zysku

W ub.r. Discovery osiągnęło wzrost przychodów o 54 proc. do 10,55 mld dolarów oraz 681 mln dolarów zysku netto (wobec 313 mln dolarów straty w 2017 roku). Przejęcie Scripps Networks Interactive mocniej wpłynęło na wyniki koncernu w USA niż na pozostałych rynkach.

David Zaslav, CEO DiscoveryArticle

Przychody Discovery z dystrybucji zwiększyły się w skali roku z 3,47 do 4,54 mld dolarów, a z reklam - z 3,07 do 5,51 mld dolarów. Natomiast wpływy z innych źródeł poszły w górę z 326 do 501 mln dolarów.

Tak duży wzrost wpływów wynika głównie z tego, że w marcu ub.r. koncern sfinalizował przejęcie za ok. 14,6 mld dolarów Scripps Networks Interactive, właściciela m.in. Grupy TVN. W Polsce Discovery i TVN w maju ub.r. powołały wspólne kierownictwo i zaczęły integrację operacyjną.

W ujęciu pro forma, bez uwzględnienia kupna Scripps Networks Interactive, przychody Discovery zwiększyły się w ub.r. o 3 proc.

Wyniki Discovery zdecydowanie bardziej poprawiły się w Stanach Zjednoczonych niż na pozostałych rynkach. W USA wpływy koncernu wzrosły o 85 proc. do 6,35 mld dolarów, a zysk z działalności operacyjnej (wskaźnik OIBDA) - o 73 proc. do 3,5 mld dolarów. Na rynkach zagranicznych przychody poszły w górę o 26 proc. do 4,15 mld dolarów, a zysk operacyjny - o 25 proc. do 1,08 mld dolarów.

W ujęciu pro forma te wskaźniki osiągnęły kilkuprocentowe wzrosty.

W samym czwartym kwartale ub.r. przychody Discovery zwiększyły się rok do roku z 1,86 do 2,81 mld dolarów. Firma w minionym kwartale osiągnęła 299 mln dolarów zysku netto wobec 1,14 mld dolarów straty rok wcześniej.

Natomiast w skali całego roku wynik netto koncernu poprawił się z 313 mln dolarów straty w 2017 roku do 681 mln dolarów zysku w ub.r.

Polskie spółki koncernu nie złożyły jeszcze sprawozdań finansowych za ub.r. Natomiast w 2017 roku Grupa TVN osiągnęła wzrost wpływów ze sprzedaży o 7,3 proc. do 1,81 mld zł oraz 466,22 mln zł zysku netto (wobec 34,93 mln zł rok wcześniej), a Discovery Polska zanotowało spadek przychodów sprzedażowych o 7,1 proc. do 102,76 mln zł oraz 25,65 mln zł zysku netto (wobec 32,37 mln zł rok wcześniej).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Discovery po przejęciu Scrippsa ze wzrostem wpływów o 54 proc. i 681 mln dol. zysku

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
a
Discovery czyli sprzedawcy medialnego shitu w skali globalnej
odpowiedź
User
Elza
Nie interesuje mnie już Disco. To jest najwybitniejszy na świecie przykład zjazdu prestiżu marki z poziomu ekscytujących badań nad teleportacją do poziomu złomowiska. Nikomu się to jeszcze nie udało. Aha przepraszam przecież teraz mogą wspierać się prestiżem nadawcy NA WSPÓLNEJ, UKRYTEJ PRAWDY a i przecież wiecznie młodą twarzą ich flagowego okrętu Kuby W. tylko, że akurat ta twarz jest dzielona na pół z producentem płynu do picia HELENA, a to może pani Rozenek wesprze, tylko tu znowu problem, bo ona twarz dzieli już z każdą galerią handlową, torebką itd. Nie będę pisała nawet o Pani Kindze R. Ale najgorsze będzie jak pewnego dnia przeciągnie te wielkie twarze Zygmunt S. z synami i w TVENIE zostanie tylko Dorota W... bo wtedy zostanie już tylko inteligentna widownia czyli promil tego co jest.
odpowiedź
User
Tomasz
Nie interesuje mnie już Disco. To jest najwybitniejszy na świecie przykład zjazdu prestiżu marki z poziomu ekscytujących badań nad teleportacją do poziomu złomowiska. Nikomu się to jeszcze nie udało. Aha przepraszam przecież teraz mogą wspierać się prestiżem nadawcy NA WSPÓLNEJ, UKRYTEJ PRAWDY a i przecież wiecznie młodą twarzą ich flagowego okrętu Kuby W. tylko, że akurat ta twarz jest dzielona na pół z producentem płynu do picia HELENA, a to może pani Rozenek wesprze, tylko tu znowu problem, bo ona twarz dzieli już z każdą galerią handlową, torebką itd. Nie będę pisała nawet o Pani Kindze R. Ale najgorsze będzie jak pewnego dnia przeciągnie te wielkie twarze Zygmunt S. z synami i w TVENIE zostanie tylko Dorota W... bo wtedy zostanie już tylko inteligentna widownia czyli promil tego co jest.
Krótko mówiąc korposiara :D
odpowiedź
User
A
Sprzedaż w TVN wzrosła o 7% a zysk skoczył z 34 mln na 466 mln? Wszyscy zdrowi?
odpowiedź
User
seba
Zysk skoczył w końcu to same powtórki i sterta reklam na większości kanałów plus licencje sportowe dla TVP.
Szczerze to discovery jest gorsze niż polsat z powtórkami ... lecą po opinie
odpowiedź