SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dla kogo budujemy wizerunek instytucji finansowej?

Trzeci dzień IV Kongresu PR pod patronatem BRE Bank S.A. oraz magazynu Home&Market

Tematem przewodnim trzeciego dnia IV Kongresu PR w Rzeszowie był "Wizerunek Instytucji Finansowych". Odbywające się tego dnia prelekcje i wystąpienia poświęcone były przede wszystkim dyskusjom na temat public relations w instytucjach finansowych. Całość swoim patronatem objął BRE Bank S.A. oraz magazyn Home& Market.

Edukacja dziennikarzy
Żywa dyskusja nt. wizerunku instytucji finansowych, prowadzona przez Ritę Schultz z Home&Market doprowadziła panelistów do raczej zgodnych wniosków. Według nich ważne jest, aby dziennikarze ekonomiczni byli również specjalistami w dziedzinie, o której piszą. Zadaniem PRu powinna być zatem edukacja dziennikarzy w zakresie funkcjonowania danej branży i mechanizmów nią rządzących - nie zawsze bowiem np. kryzys w tego typu firmie jest spowodowany jej złą polityką, a jedynie skutkami pewnych uwarunkowań specyficznego rynku. Dziennikarze chcący dochować rzetelności powinni być tego świadomi, stawiać na własny rozwój i sprawdzone informacje zdobywane "u źródła", a nie gdzieś zasłyszane.

PRowiec - partner do rozmów a nie pośrednik
Paneliści biorący udział w dyskusji na temat wizerunku instytucji finansowych podkreślali również, że PRowiec to taka osoba, która powinna mieć "oczy i uszy szeroko otwarte", umieć kompetentnie komunikować to, co dzieje się w firmie i dzięki swojemu profesjonalizmowi budować jej dobry wizerunek. Powoływano się na opinie dziennikarzy piszących na tematy finansowe, którzy nie chcą mieć w osobie PRowca, czy rzecznika prasowego pośrednika, ale sojusznika i partnera do rozmów. Z takich głosów w dyskusji wysnuto wniosek, że najlepszym rozwiązaniem w zakresie prowadzenia działań PR w instytucji finansowej jest zatrudnienie specjalistów-finansistów, którzy pełnić będą funkcję rzeczników prasowych albo PRowców współpracując jednocześnie z agencją. Takie zorganizowanie działań public relations wydało się panelistom najlepsze, bowiem nie jest możliwa w Polsce specjalizacja agencji PR, chociażby ze względu na zapisy Kodeksu Etyki Zawodowej zabraniające obsługiwania więcej niż jednej firmy z danej branży.

Nie tylko wirtualny kontakt
W popołudniowej sesji finansowej przedstawiciele mBanku zaprezentowali, w jaki sposób nie mając na co dzień bezpośredniego kontaktu z klientem, można nawiązać z nim bliskie relacje, wzbudzić jego zaufanie oraz lojalność. Dzięki akcjom edukacyjnym (szkolenie "Zakupy w sieci", szkoła Planu), eventom dla społeczności lokalnych (zdobywanie szczytów górskich z Markiem Pustelnikiem, mBank Extreme Sielpia, mBank Łódź Maraton), prezentowaniu twarzy pracowników i wystroju biura oraz odpowiedniemu kreowaniu wizerunku firmy w różnorodnych spotach mBank pozyskał rzeszę wiernych klientów oraz skutecznie i systematycznie pozyskuje nowych.

Z dziennikarską rzetelnością
Paweł Wróbel, Rzecznik Prasowy BRE Bank S.A., zaprezentował "Kurier BRE Banku S.A." - biuletyn wewnętrzny firmy wydawany co miesiąc, przeznaczony dla pracowników wszystkich szczebli hierarchii zawodowej. Porusza on wszystkie istotne z punktu widzenia organizacji aspekty: informuje o wydarzeniach dotyczących funkcjonowania banku, śledzi wydarzenia w sektora bankowego, motywuje i integruje pracowników, będąc jednocześnie doskonałym narzędziem usprawniającym komunikację wewnątrz firmy. Biuletyn ten informuje zarówno o pozytywnych, jak i negatywnych wydarzeniach. "Nasz biuletyn to nie facelifting członków Zarządu" - powiedział Paweł Wróbel. "Przekazuje pracownikom rzetelną informację i cieszy się dużym zainteresowaniem czytelników".

Dołącz do dyskusji: Dla kogo budujemy wizerunek instytucji finansowej?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl