SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” znów ze stratą. Ubyło 20 proc. przychodów

W pierwszym kwartale br. grupa PMPG Polskie Media, wydająca m.in. tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy” przy spadku przychodów o 20 proc. do 8,58 mln zł miała 1,11 mln zł straty netto. Ujemną rentowność zanotowała drugi kwartał z rzędu.

Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe) Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe)

Kwartalne przychody grupy kapitałowej PMPG Polskie Media zmalały rok do roku z 10,72 do 8,58 mln zł. Do firmy należy 100 proc. udziałów spółki AWR Wprost wydającej tygodnik „Wprost” oraz 81 proc. akcji Orlego Pióra, wydającego tygodnik „Do Rzeczy” i miesięcznik „Historia Do Rzeczy”. Jak informowaliśmy niedawno, w kwietniu br. Orle Pióro przekształciło się ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w akcyjną.

Grupa PMPG Polskie Media nie podaje w sprawozdaniach, ile zarabia ze sprzedaży swoich tytułów prasowych, a ile z emisji reklam w ich wydaniach drukowanych i serwisach internetowych. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” wynosiła 31 647 egz., o 13,5 proc. więcej niż przed rokiem.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Firma zanotowała poniżej 10 mln zł kwartalnych przychodów pierwszy raz od czwartego kwartału 2021 roku, gdy wyniosły one 9,74 mln zł. - Obecna sytuacja rynkowa, jak i spowolnienie gospodarcze, które obserwowaliśmy w 2023 roku wpłynęło na nasze wyniki. Widzimy znaczący spadek przychodów reklamowych, jednak podjęliśmy już odpowiednie kroki, które pozwolą nam przeciwdziałać temu zjawisku. Mowa tu o rozbudowanym programie, który skupia się na pozyskaniu klientów. Co więcej, stale pracujemy nad nową strategią rozwoju, którą będziemy chcieli zaprezentować do końca czerwca br. – komentuje w komunikacie prasowym Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media.

W zeszłym kwartale koszty własne sprzedaży poniesione przez firmę zwiększyły się z 4,65 do 4,76 mln zł, natomiast pozostałe wydatki sprzedażowe zmalały z 3,21 do 2,2 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 2,97 do 2,48 mln zł.

Rentowność grupy PGMP Polskie Media mocno się pogorszyła. Wynik EBITDA zmalał z 234 tys. zł zysku do 721 tys. zł straty, strata operacyjna pogłębiła się z 257 do 933 tys. zł, a wynik netto poszedł w dół z 679 tys. zł zysku do 1,11 mln zł straty.

Firma ujemną rentowność netto zanotowała drugi kwartał z rzędu - w czwartym kwartale ub.r. przy 12,79 mln zł wpływów miała 2 mln zł straty netto.

CZYTAJ TEŻ: Fundacje dziennikarzy „Do Rzeczy” dostały 9 mln zł z Funduszu Sprawiedliwości. Więcej tylko dla nadawcy TV Trwam

W marcu br. grupa PMPG Polskie Media zakończyła trwający od sierpnia 2022 roku przegląd opcji strategicznych, nie pozyskała inwestora ani partnera. - Nowa strategia rozwoju jest budowana w oparciu o obecne trendy rynkowe i zostanie dopasowana do panujących warunków makroekonomicznych. Pomimo trudności, które napotkaliśmy, pozostajemy optymistycznie nastawieni do przyszłości. Kontynuujemy nasze inwestycje w rozwój platform cyfrowych, co jest jednym z kluczowych elementów dla naszego długoterminowego sukcesu. Nasze działania mają na celu zwiększenie zaangażowania użytkowników oraz dywersyfikację źródeł przychodów – podkreśla Katarzyna Gintrowska.

Przy kursie 2,66 zł na koniec czwartkowej sesji kapitalizacja PMPG Polskie Media wynosiła 27,61 mln zł. 58 proc. akcji firmy ma jej były prezes Michał M. Lisiecki.

Przez minione 12 miesięcy kurs akcji PMPG Polskie Media zyskał 8,1 proc., przy czym od początku stycznia zmalał o 6,3 proc.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” znów ze stratą. Ubyło 20 proc. przychodów

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ciekwski
Skończyły się pieniądze od pisu i przychody spadły. Obyście jeszcze musieli oddać to wszystko co dostaliście.
18 8
odpowiedź
User
Fryderyk
Oj tam oj tam
5 0
odpowiedź
User
Pisia
Wszystkim spada w mediach. Nic nowego
2 4
odpowiedź