SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Do Rzeczy” z większą sprzedażą od „W Sieci”, ostro w dół „Uważam Rze”

Wśród tygodników opinii w lutym br. największy spadek - wynoszący aż 82,1 proc. - zanotowało „Uważam Rze”. „Tygodnik Do Rzeczy” miał sprzedaż o 11 tys. egz. większą niż „W Sieci”, ale nie udało mu się przebić „Polityki”.

„Do Rzeczy” z większą sprzedażą od „W Sieci”, ostro w dół „Uważam Rze”

Liderem w segmencie pozostał „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym 2013 roku wyniosła 144 658 egz. i była o 3,85 proc. wyższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Polityka” (Polityka), której średnia sprzedaż ogółem poszła do góry o 1,63 proc. i wyniosła 125 498 egz. Trzecią pozycję zajął tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 120 119 egz.

Czwarta lokata należała do ukazującego się od końca styczniu br. „Tygodnika Do Rzeczy” Pawła Lisickiego (Orle Pióro). W pierwszym pełnym miesiącu ukazywania się tytuł ten zanotował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 115 501 egz. Wprowadzenie „Do Rzeczy” na rynek wspierały działania reklamowe (więcej na ten temat).

Oczko niżej z wynikiem o niemal 11 tys. egz. gorszym znalazł się tygodnik Jacka Karnowskiego „W Sieci” (Fratria). Wydawany od końca listopada br. (początkowo jako dwutygodnik) tytuł miał w lutym br. średnią sprzedaż ogółem wynoszącą 104 581 egz.

Najwięcej w drugim miesiącu br. stracił tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 82,1 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 24 438 egz., a tytuł spadł z drugiego miejsca aż na ósme. Ten ogromny spadek był efektem zwolnienia przez wydawcę pod koniec listopada ub.r. twórcy i redaktora naczelnego „URze” Pawła Lisickiego. Wraz z nim z redakcji odeszli prawie wszyscy publicyści i dziennikarze. Nowym naczelnym został Jan Piński (więcej na ten temat).

Spore spadki sprzedaży ogółem zanotowały też „Wprost” (AWR „Wprost”; o 29,21 proc.) oraz „Przekrój” (Gremi Media, o 25,9 proc.).

Wirtualnemedia.pl luty
ZKDP 2013 2012
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 198186 145641 144658 200080 140224 139298
Polityka 182002 125498 125498 184650 123536 123485
Newsweek Polska 188359 128269 120119 159906 121796 96586
Tygodnik Do Rzeczy 213750 121676 115501 - - -
W Sieci 248750 104591 104581 - - -
Gazeta Polska 135384 63603 63024 139038 61800 60950
Wprost 162191 131046 59905 174448 123781 84622
Uważam Rze 99104 24598 24438 218460 137011 136546
Przegląd 60900 19197 19197 60900 21462 21462
Przekrój 44421 22850 17730 58510 29740 23930
Tygodnik Powszechny 35250 19232 16462 36986 23763 18205


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej w lutym 2013 roku liderem tradycyjnie był „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,7 proc. do 340 998 egz. Z kolei średnia sprzedaż ogółem „Forum” (Polityka) zmniejszyła się o 8,08 proc. do 13 379 egz.

Wirtualnemedia.pl 2013
ZKDP luty styczeń
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 493631 340998 340998 545089 369445 369445
Forum 27540 13379 13379 29530 14555 14555


W lutym 2013 roku w porównaniu do stycznia 2013 roku największy wzrost średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 4,47 proc. zanotowała „Polityka”.

Zdecydowana większość tygodników jednak zanotowała spadki swojego wyniku sprzedażowego, a najwięcej straciło „Uważam Rze” - było to 18,15 proc. Spadki o 12,85 proc. odnotowały z kolei pisma „W Sieci” i „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie).

Wirtualnemedia.pl 2013
ZKDP luty styczeń
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 198186 145641 144658 202596 144476 143587
Polityka 182002 125498 125498 181802 120127 120127
Newsweek Polska 188359 128269 120119 193929 133867 124997
Tygodnik Do Rzeczy 213750 121676 115501 200000 127535 119935
W Sieci 248750 104591 104581 249850 120027 120008
Gazeta Polska 135384 63603 63024 136102 72902 72317
Wprost 162191 131046 59905 164191 132505 61379
Uważam Rze 99104 24598 24438 148127 29882 29856
Przegląd 60900 19197 19197 60900 19399 19399
Przekrój 44421 22850 17730 44354 23307 18307
Tygodnik Powszechny 35250 19232 16462 35500 18758 16023
WIRTUALNEMEDIA.PL
Wirtualnemedia.pl 2013
ZKDP luty styczeń
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 493631 340998 340998 490362 335981 335981
Forum 27540 13379 13379 27540 12921 12921
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” z większą sprzedażą od „W Sieci”, ostro w dół „Uważam Rze”

47 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kamil
Brawo Lisicki.Zabrales czytelnikow W sieci i tak trzymac.
38 90
odpowiedź
User
gazeta polska
No nieźle oba tytuły (wsieci i do rzeczy) ponad 100 tys. Widać ze do rzeczy głównie zabiera czytelników gazecie polskiej - chyba polskiej nie służy sojusz z lisickim.
29 39
odpowiedź
User
yhu
A w marcu "do rzeczy" już słabnie i ma poniżej 100 tysięcy.
24 77
odpowiedź
User
Tomek
A ile ma Newsweek bez 25 tys. dodawanych na sile do prenumeraty DGP i 15 tys. w Pociagach PKP? 120-25-15= 80k. Panie Lis, gratulacje za tak piekny lewar. Malo kto potrafi takie numery wykrecac ;-)
odpowiedź
User
i
Za to w kwietniu pewnie wszystkie 3 PISowskie tygodniki zanotują znaczący wzrost sprzedaży.
Wiadomo - biznes smoleński.
odpowiedź