SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Do Rzeczy” z większą sprzedażą od „W Sieci”, ostro w dół „Uważam Rze”

Wśród tygodników opinii w lutym br. największy spadek - wynoszący aż 82,1 proc. - zanotowało „Uważam Rze”. „Tygodnik Do Rzeczy” miał sprzedaż o 11 tys. egz. większą niż „W Sieci”, ale nie udało mu się przebić „Polityki”.

„Do Rzeczy” z większą sprzedażą od „W Sieci”, ostro w dół „Uważam Rze”

Liderem w segmencie pozostał „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym 2013 roku wyniosła 144 658 egz. i była o 3,85 proc. wyższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Polityka” (Polityka), której średnia sprzedaż ogółem poszła do góry o 1,63 proc. i wyniosła 125 498 egz. Trzecią pozycję zajął tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 120 119 egz.

Czwarta lokata należała do ukazującego się od końca styczniu br. „Tygodnika Do Rzeczy” Pawła Lisickiego (Orle Pióro). W pierwszym pełnym miesiącu ukazywania się tytuł ten zanotował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 115 501 egz. Wprowadzenie „Do Rzeczy” na rynek wspierały działania reklamowe (więcej na ten temat).

Oczko niżej z wynikiem o niemal 11 tys. egz. gorszym znalazł się tygodnik Jacka Karnowskiego „W Sieci” (Fratria). Wydawany od końca listopada br. (początkowo jako dwutygodnik) tytuł miał w lutym br. średnią sprzedaż ogółem wynoszącą 104 581 egz.

Najwięcej w drugim miesiącu br. stracił tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 82,1 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 24 438 egz., a tytuł spadł z drugiego miejsca aż na ósme. Ten ogromny spadek był efektem zwolnienia przez wydawcę pod koniec listopada ub.r. twórcy i redaktora naczelnego „URze” Pawła Lisickiego. Wraz z nim z redakcji odeszli prawie wszyscy publicyści i dziennikarze. Nowym naczelnym został Jan Piński (więcej na ten temat).

Spore spadki sprzedaży ogółem zanotowały też „Wprost” (AWR „Wprost”; o 29,21 proc.) oraz „Przekrój” (Gremi Media, o 25,9 proc.).

Wirtualnemedia.plluty
ZKDP20132012
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny198186145641144658200080140224139298
Polityka182002125498125498184650123536123485
Newsweek Polska18835912826912011915990612179696586
Tygodnik Do Rzeczy213750121676115501---
W Sieci248750104591104581---
Gazeta Polska13538463603630241390386180060950
Wprost1621911310465990517444812378184622
Uważam Rze991042459824438218460137011136546
Przegląd609001919719197609002146221462
Przekrój444212285017730585102974023930
Tygodnik Powszechny352501923216462369862376318205


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej w lutym 2013 roku liderem tradycyjnie był „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,7 proc. do 340 998 egz. Z kolei średnia sprzedaż ogółem „Forum” (Polityka) zmniejszyła się o 8,08 proc. do 13 379 egz.

Wirtualnemedia.pl2013
ZKDPlutystyczeń
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. Płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora493631340998340998545089369445369445
Forum275401337913379295301455514555


W lutym 2013 roku w porównaniu do stycznia 2013 roku największy wzrost średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 4,47 proc. zanotowała „Polityka”.

Zdecydowana większość tygodników jednak zanotowała spadki swojego wyniku sprzedażowego, a najwięcej straciło „Uważam Rze” - było to 18,15 proc. Spadki o 12,85 proc. odnotowały z kolei pisma „W Sieci” i „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie).

Wirtualnemedia.pl2013
ZKDPlutystyczeń
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny198186145641144658202596144476143587
Polityka182002125498125498181802120127120127
Newsweek Polska188359128269120119193929133867124997
Tygodnik Do Rzeczy213750121676115501200000127535119935
W Sieci248750104591104581249850120027120008
Gazeta Polska13538463603630241361027290272317
Wprost1621911310465990516419113250561379
Uważam Rze9910424598244381481272988229856
Przegląd609001919719197609001939919399
Przekrój444212285017730443542330718307
Tygodnik Powszechny352501923216462355001875816023
WIRTUALNEMEDIA.PL
Wirtualnemedia.pl2013
ZKDPlutystyczeń
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora493631340998340998490362335981335981
Forum275401337913379275401292112921
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” z większą sprzedażą od „W Sieci”, ostro w dół „Uważam Rze”

47 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kamil
Brawo Lisicki.Zabrales czytelnikow W sieci i tak trzymac.
odpowiedź
User
gazeta polska
No nieźle oba tytuły (wsieci i do rzeczy) ponad 100 tys. Widać ze do rzeczy głównie zabiera czytelników gazecie polskiej - chyba polskiej nie służy sojusz z lisickim.
odpowiedź
User
yhu
A w marcu "do rzeczy" już słabnie i ma poniżej 100 tysięcy.
odpowiedź