SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duża kara dla Multimedia Polska za zmienianie umów z klientami

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył na sieć kablową Multimedia Polska karę w wysokości ponad 630 tys. zł za to, że włączała dodatkowe usługi bez zgody klientów, jednostronnie zmieniając z nimi umowy.

Postępowanie przeciwko Multimediom prezes UOKiK wszczęła w lipcu 2013 r. wszczęła po przeanalizowaniu doniesień medialnych i zawiadomień od konsumentów. Wykazało ono, że spółka w okresie od lipca do listopada 2012 r. wysyłała swoim abonentom ulotkę informującą o nowej ofercie „multiPower” -  zapewniającej podwojenie prędkości internetu i płatnej dodatkowo 4,99 zł brutto miesięcznie. Usługa była automatycznie uruchamiana u każdego abonenta na dwumiesięczny, bezpłatny okres testowy.

Po tym czasie dostawca wysyłał klientom fakturę za usługi powiększoną o należność za dodatkowy, niezamawiany pakiet. Informowano na niej małym drukiem, że opłacenie całkowitej sumy będzie traktowane jako przyjęcie oferty. Klienci, którzy nie chcieli wykupić usługi, mieli przed dokonaniem płatności odjąć jej cenę od całkowitej kwoty. Dodatkowym utrudnieniem było umieszczenie na fakturze cen netto wraz z obowiązującą stawką VAT. Zatem abonent musiał we własnym zakresie obliczyć cenę brutto niechcianej usługi, następnie odjąć ją od łącznej kwoty. Drugą z możliwości rezygnacji z oferty był kontakt z Multimediami poprzez infolinię, stronę internetową lub w biurze obsługi klienta.

Promocyjna oferta została skierowana do niemal 200 tys. abonentów, a przyjęło ją 70 proc. z nich. Jak podano w komunikacie Urzędu, prezes UOKiK uznała, że Multimedia Polska stosując powyższą praktykę jednostronnie zmieniła umowy z klientami. W ocenie Urzędu, spółka powinna poinformować ich o nowej ofercie, a następnie oczekiwać na zgłoszenia.

Multimedia Polska zaniechała zakwestionowanej praktyki w styczniu 2013 roku, ale prezes UOKiK nałożył na nią karę finansową w wysokości 637 850 zł. Decyzja nie jest ostateczna, bo operator odwołał się do sądu.

Na koniec września ub.r. Multimedia miały 825,1 tys. abonentów, z czego 492,1 tys.klientów korzystało z oferty internetowej (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Duża kara dla Multimedia Polska za zmienianie umów z klientami

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yo
Haa... ja pamiętam tą sytuację, jak przysłali jeden druk z większą kwotą do wpłaty za internet, ja na szczęście nie wpłaciłem tej kwoty, tylko musiałem obliczyć i wypełnić nowy druk. Oszukują jak mogą i dobrze im niech teraz płacą!!! Może trochę zmądrzeją!
odpowiedź
User
Były dziennikarz
Tak jak oszukują dziennikarzy, robią w konia kogo jeszcze tylko mogą, a sprzedaż gazet spada najbardziej na świecie!
odpowiedź
User
takajedna
UOKiK powinien przyjrzeć się jeszcze umowom VECTRY, bo też nieźle koszą klientów. Przy rozwiązaniu umowy próbowali wyłudzić ode mnie ponad 200 zł. Jak zaczęłam naciskać, żeby wyjaśnili skąd ta kwota, to wzięli wody w usta i zero odpowiedzi. Kpina jakaś!
odpowiedź