SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dużo więcej na reklamy w radiu i kinach, w dół telewizja i gazety

W ciągu jedenastu miesięcy 2014 roku wzrosły cennikowe wydatki reklamowe w radiu, magazynach, na outdoorze i w kinach, a zmalały w telewizji, gazetach i indoorze. Rynek reklamowy - bez internetu - zyskał 3,6 proc.

W okresie od stycznia do listopada 2014 roku cennikowe wpływy reklamowe mediów pozainternetowych wyniosły nieco ponad 26,07 mld zł. Oznacza to wzrost w skali roku o 916,7 mln zł, czyli 3,6 proc. - pokazują dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Procentowo największy wzrost nakładów reklamowych nastąpił w kinach o 65,3 proc. (czyli o 548,6 mln zł), do 1,39 mld zł. W radiu wydatki zwiększyły się natomiast o 18,2 proc. (a więc o 614,8 mln zł), osiągając poziom 4 mld zł.

Cennikowa wartość reklam w magazynach urosła o 5,2 proc. - z 2,62 do 2,76 mld zł, czyli o 136,6 mln zł. Natomiast inwestycje na reklamy outdoorowe zwiększyły się o 1 proc. (to 12,8 mln zł w górę).

Cennikowe wydatki reklamowe (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-XI 2013

I-XI 2014

zmiana proc.

Telewizja

15 427 405 357 zł

15 129 948 239 zł

-1,9

Radio

3 384 374 038 zł

3 999 163 435 zł

18,2

Gazety

1 546 518 311 zł

1 448 214 048 zł

-6,4

Magazyny

2 623 773 041 zł

2 760 350 719 zł

5,2

Outdoor

1 310 033 232 zł

1 322 807 553 zł

1

Kina

839 769 025 zł

1 388 375 590 zł

65,3

Indoor

19 997 500 zł

19 735 900 zł

-1,3

Razem

25 151 870 504 zł

26 068 595 484 zł

3,6


Cennikowe wydatki reklamowe w telewizji zmalały w skali roku o 1,9 proc. - z 15,43 do 15,13 mld zł (297,5 mln zł w dół). Jednocześnie udział tego medium w pozainterentowym rynku reklamowym spadł z 61,3 do 58 proc.

Nakłady na reklamy w gazetach skurczyły się o 6,4 proc. - z 1,55 do 1,45 mld zł (98,3 mln zł w dół), a na reklamy indoorowe - o 1,3 proc. (261,6 tys. zł w dół).

Dołącz do dyskusji: Dużo więcej na reklamy w radiu i kinach, w dół telewizja i gazety

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
Szkoda tylko, że w realu było dokładnie odwrotnie: wzrosło w TV, a spadło w magazynach, outdoorze i kinie.
odpowiedź
User
TT
Dla mnie zdumiewające jest to, że te dane są podawane bez internetu. Mamy 2015 rok.
odpowiedź