SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duży spadek sprzedaży 'Dziennika', 'Gazety Wyborczej' i'Rzeczpospolitej'

W lutym 2009 roku spadła sprzedaż ośmiu dzienników ogólnopolskich -najwięcej stracił Dziennik, swój wynik minimalnie poprawiła tylko"Gazeta Prawna". Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje"Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety wlutym 2009 r. wyniosła 500 066 egz., czyli o 4,5 proc. mniej niż wanalogicznym okresie 2008 roku - wynika z najnowszych danychZwiązku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portalWirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej"(Agora) wyniosła 365 209 egz. Jest to wynik o 16 proc. gorszy niż wlutym 2008 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), któryzmniejszył swoją sprzedaż o 7,5 proc. do 211 497 egz.

Tuż za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublika),która zanotowała spadek o 12 proc. W lutym br. tytuł sprzedawał sięw ilości 126 623 egz. - to najgorszy wynik w historii.

Na piątej miejsce spadł "Dziennik" (Axel Springer Polska) ześrednią sprzedażą ogółem wynoszącą 87 871 egz. (spadek o 45proc.).

Tytuł

luty


2009

2008

ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem*Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Fakt675588500066694998522396
GazetaWyborcza516466365209584066436410
SuperExpress328204211497353833228250
Rzeczpospolita201371126623222300143208
Dziennik21841287871266494157352
GazetaPrawna1179428228512082482258
PrzeglądSportowy1115596036112361568292
PulsBiznesu22802160882973719368
Parkiet2180892622716711682




W lutym** br. w porównaniu ze styczniem największy spadek sprzedażyodnotowała "Gazeta Prawna".

Tytuł

2009


luty

styczeń

ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem*Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółem*
Fakt675588500066640679470568
GazetaWyborcza516466365209528252375513
SuperExpress328204211497331619206500
Rzeczpospolita201371126623202655134656
Dziennik2184128787121938292578
GazetaPrawna11794282285144647103854
PrzeglądSportowy1115596036110300555957
PulsBiznesu22802160882259516023
Parkiet218089262222608508


*
sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet wkioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danychrekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii"rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedażyogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenienie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunkówsprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedaneprzez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.

**
Dane od stycznia 2009 r. są przygotowane według nowej wersji"Regulaminu kontroli" ZKDP, w której zmienione zostały m.in. zasadyprenumeraty tzw. pakietów pism, składających się z co najmniejdwóch tytułów kontrolowanych przez ZKDP. Poprzednio do prenumeratymożna było zaliczyć tylko jeden z nich, a pozostałe byłykwalifikowane jako "inne płatne formy rozpowszechniania". Obecnie,po spełnieniu określonych warunków, do prenumeraty można zaliczyćwszystkie tytuły. Przykładem prenumeraty pakietowej jest oferta"Dziennik" + "Gazeta Prawna", która dotychczas była kwalifikowanado rubryki "prenumerata" w przypadku "Gazety Prawnej" i jako "innepłatne formy rozpowszechniania" w przypadku "Dziennika".

Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży 'Dziennika', 'Gazety Wyborczej' i'Rzeczpospolitej'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl