SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duży spadek sprzedaży Dziennika i GW

W pierwszym miesiącu 2008 roku wzrosła sprzedaż największychdzienników ogólnopolskich m.in. "Faktu", "Super Expressu","Rzeczpospolitej" i "Gazety Prawnej". Na przeciwnym biegunieDziennik - spadek o ponad 23 proc. - i Gazeta Wyborcza.

Liderem sprzedaży ogółem dzienników ogólnopolskich pozostaje"Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety wstyczniu 2008 r. wyniosła 527 071 egzemplarzy, czyli o 2,9 proc.więcej niż w analogicznym okresie 2007 roku - wynika z najnowszychdanych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portalWirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż drugiej "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 417344 egz. Jest to wynik o 12,5 proc. gorszy niż w styczniu 2007 (477373 egz.).

-Początek roku 2007 był wyjątkowy pod względem poziomu sprzedażyegzemplarzowej +Gazety+ ze względu na wprowadzoną wtedy ofertędwucenową. Sprzedaż +Gazety+ w styczniu 2008 w porównaniu z bardzowysokim ubiegłorocznym wynikiem jest oczywiście niższa, jeślinatomiast porównamy się ze styczniem 2006, jest wyższa o 9,5 proc.- powiedziała Katarzyna Kolanowska, dyrektor promocji"Gazety Wyborczej", komentując styczniowy spadeksprzedaży.

-Na sprzedaż +Gazety+ ma wpływ wiele czynników: sezonowość,temperatura życia politycznego, wydarzenia w kraju i na świecie,ale też oferta promocyjna i aktywność innych wydawców. W styczniu2008 +Gazeta+ sprzedawała o 256 tys. egz. więcej niż +Dziennik+ i260 tys. egz. więcej niż +Rzeczpospolita+. Dla nas fundamentalnejest utrzymanie średniego wysokiego poziomu sprzedaży +Gazety+ isporego dystansu do konkurencji - dodała.

Na trzecim miejscu utrzymał się tabloid "Super Express"(Murator) a dopiero na czwartej pozycji uplasował się "Dziennik"(Axel Springer Polska) - na rynku od 18 kwietnia 2006 - ze średniąsprzedażą 154 072 egz. (styczeń 2007 - 200 304 egz.).

Kolejne miejsce zajęła "Rzeczpospolita" - wzrost sprzedaży do149 382 egz. z poziomu 143 492 egz. rok wcześniej.

Tytułstyczeń

20082007
ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Fakt697439527071658847512025
GazetaWyborcza591854417344610986477373
SuperExpress337225203727308845197108
Dziennik290978154072321805200304
Rzeczpospolita228604149382203109143492
GazetaPrawna13678910002313974493007
PrzeglądSportowy1092835923411221662553
PulsBiznesu28529197733016119443
Parkiet26238107682566410300


Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to warto zauważyć dużyspadek sprzedaży "Gazety Wyborczej" i spory wzrost "GazetyPrawnej".

Tytuł2008/ 2007

styczeńgrudzień
ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Fakt697439527071691669510067
GazetaWyborcza591854417344622646440393
SuperExpress337225203727331732201218
Dziennik290978154072300038163339
Rzeczpospolita228604149382234731144882
GazetaPrawna13678910002310888376843
PrzeglądSportowy1092835923412734360581
PulsBiznesu28529197732988920322
Parkiet26238107682690711245

Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży Dziennika i GW

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl