SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży wzrost sprzedaży „Glamour” i „Twojego Stylu”. Ostro w dół „Cosmopolitan”

W kwietniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych uplasował się „Twój Styl”, a drugie miejsce zajęła „Grazia”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Glamour”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Cosmopolitan”.

Article

Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2016 roku wyniosła 241 980 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do kwietnia 2015 roku pismo to zanotowało wzrost o 10,94 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Oczko niżej uplasowała się „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), która od maja ub.r. ukazuje się jako miesięcznik (wcześniej tytuł ten był dwutygodnikiem). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w kwietniu br. uplasowała się na poziomie 128 779 egz.

Warto dodać, że kwietniowe numery „Twojego Stylu” i „Grazii” były objęte akcją „Stylowe zakupy” - w miesięcznikach można było znaleźć kupony rabatowe na zakupy i usługi do 390 marek.

Trzecia pozycja należała do magazynu „Avanti” (Agora), który przed rokiem był wiceliderem. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu uplasowała się na poziomie 97 368 egz., po spadku o 16,46 proc.

Największy wzrost udziału odnotował „Glamour” (Grupa Burda), który awansował z dziesiątego na szóste miejsce. Jego wynik zwiększył się bowiem o 18,08 proc. do 62 884 egz.

Z kolei najwięcej - 29,12 proc. - stracił miesięcznik „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska), którego wynik wyniósł 58 197 egz. W zestawieniu spadł on z lokaty czwartej na ósmą.

Wirtualnemedia.pl

kwiecień

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Twój Styl

289 974

246 084

241 890

289 954

219 430

218 034

10,94%

Grazia

154 974

130 199

128 779

-

-

-

-

Avanti

195 200

97 704

97 368

176 300

116 914

116 556

-16,46%

Women’s Health

130 000

70 863

70 863

150 180

85 540

85 540

-17,16%

Pani

134 995

78 713

65 513

134 989

67 894

67 694

-3,22%

Glamour

111 822

67 104

62 884

110 000

53 257

53 257

18,08%

Zwierciadło

129 010

60 399

60 259

152 015

73 390

72 375

-16,74%

Cosmopolitan

144 971

58 221

58 197

160 000

82 110

82 110

-29,12%

Be Active. Dietetyka & Fitness

98 000

57 681

57 681

-

-

-

-

Wysokie Obcasy Extra

126 195

61 041

55 752

130 000

78 386

69 233

-19,47%

Joy

145 995

56 982

55 421

160 000

67 926

61 806

-10,33%

Uroda Życia

119 500

70 379

54 212

165 000

70 894

69 694

-22,21%

Elle

91 435

52 781

49 672

96 000

46 026

44 026

12,82%

Hot Moda

102 996

48 139

48 139

120 000

47 413

47 413

1,53%

In Style - Edycja Polska

82 000

40 022

39 802

96 600

38 872

38 872

2,39%

Harpers Bazaar

50 000

19 708

19 608

58 500

24 918

24 918

-21,31%

Shape

39 991

17 417

17 363

38 000

21 031

21 031

-17,44%

W kwietniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca również największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 162,47 proc.) pochwalić się mogła „Grazia”. Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił „Harpers Bazaar” (Marquard Media Polska) - było to 15,69 proc.

Wirtualnemedia.pl

2016

Dynamika

ZKDP

kwiecień

marzec

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Twój Styl

289 974

246 084

241 890

289 985

162 407

160 065

51,12%

Grazia

154 974

130 199

128 779

111 992

49 264

49 064

162,47%

Avanti

195 200

97 704

97 368

190 120

123 955

123 619

-21,24%

Women’s Health

130 000

70 863

70 863

130 500

68 711

68 711

3,13%

Pani

134 995

78 713

65 513

134 994

68 093

67 893

-3,51%

Glamour

111 822

67 104

62 884

111 000

37 460

37 240

68,86%

Zwierciadło

129 010

60 399

60 259

134 995

60 511

60 511

-0,42%

Cosmopolitan

144 971

58 221

58 197

149 984

65 869

65 869

-11,65%

Be Active. Dietetyka & Fitness

98 000

57 681

57 681

103 000

49 109

49 109

17,46%

Wysokie Obcasy Extra

126 195

61 041

55 752

124 000

69 170

64 550

-13,63%

Joy

145 995

56 982

55 421

149 984

66 732

65 232

-15,04%

Uroda Życia

119 500

70 379

54 212

122 740

72 128

58 093

-6,68%

Elle

91 435

52 781

49 672

100 000

55 784

52 675

-5,70%

Hot Moda

102 996

48 139

48 139

111 976

53 745

53 745

-10,43%

In Style - Edycja Polska

82 000

40 022

39 802

84 000

33 517

33 297

19,54%

Harpers Bazaar

50 000

19 708

19 608

52 999

23 457

23 257

-15,69%

Shape

39 991

17 417

17 363

29 996

12 561

12 561

38,23%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Duży wzrost sprzedaży „Glamour” i „Twojego Stylu”. Ostro w dół „Cosmopolitan”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zaskoczona
Cosmopolitan tak jak Harpers Bazaar to miedzynarodowe superbrandy. Jak to możliwe, by te pisma w Polsce aż tak dołowały?
10 13
odpowiedź
User
elisabeth
W Marquardzie od dawna źle się dzieje. A Harpers Bazaar wymaga zmiany jako pierwszy. Po prostu potrzebuje Naczelnej, która zna się na modzie.
15 11
odpowiedź
User
pavv
Grazia to na najbrzydszą dziewczynę w klasie wołaliśmy bo Grażyna miała na imię.
10 13
odpowiedź
User
Lara
Cosmopolitan tak jak Harpers Bazaar to miedzynarodowe superbrandy. Jak to możliwe, by te pisma w Polsce aż tak dołowały?

W wypadku, gdy pięć osób na krzyż plus kilka nastolatek na stażu obrabia wszystkie tytuły w wydawnictwie to jak najbardziej możliwe :)
12 9
odpowiedź
User
Niezaskoczona
Zaskoczona, międzynarodowe superbrandy. To jak kanapka z mcdonalda. Nie każdy ma na nią apetyt.
10 8
odpowiedź