SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 i Polsat liderami w DVB-T w 2019 roku, 1,77 proc. udziału TVP Sport

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w 2019 roku w grupie 4+ została TVP1, a w grupie 16-49 pierwszy był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł TVP Sport, a najwięcej straciła TVP Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com Article

W 2019 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1, która awansowała z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do 2018 roku zwiększył się o 5,89 proc. i wyniósł 12,58 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugą pozycję spadł Polsat, który zanotował udział na poziomie 12,04 proc., po spadku o 4,52 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie wyniósł 10,17 proc. (do góry o 3,88 proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 12,84 proc. do 8,08 proc.

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Jego udział wzrósł o 3,31 proc. do 6,55 proc.

Kolejny był kanał TV Puls. Jego średni udział w zeszłym roku wyniósł 5,76 proc. (rok wcześniej było to 5,67 proc., co oznacza wzrost wynoszący 1,59 proc.). Dwa oczka niżej, z udziałem na poziomie 4,23 proc. (wzrost o 2,17 proc.), znalazł się siostrzany Puls 2.

17. miejsce zajął TVP Sport, którego średni udział w naziemnej telewizji cyfrowej w ub.r. wyniósł 1,77 proc. (po wzroście o 71,84 proc.). Stacja ta na MUX-3 nadaje od 7 czerwca 2018 roku, gdzie zastąpiła TVP Rozrywkę (stąd jej wyniki za 2018 rok zaniża zerowa oglądalność w okresie od 1 stycznia do 6 czerwca). Z kolei od 22 grudnia 2018 roku stacja w jakości HD jest dostępna również na ósmym multipleksie DVB-T (wraz z TVP Rozrywką, która powróciła do naziemnej telewizji cyfrowej).

Wspomniana wyżej TVP Rozrywka zanotowała spadek udziału w zeszłym roku względem poprzedniego o 48,05 proc. do 0,40 proc. Jednocześnie jest to największa strata w zestawieniu.

Polsat liderem w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w 2019 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 13,42 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 3,45 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 11,09 proc. do 10,74 proc. Na podium znalazła się jeszcze Jedynka (8,20 proc., do góry o 6,26 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (8,14 proc., + 2,91 proc.).

Piąty był TV Puls (6,65 proc.; + 7,26 proc.).

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 46,61 proc. do 1,73 proc., także i tutaj odnotował TVP Sport. Również i w tym ujęciu najwięcej straciła TVP Rozrywka - było to 40,63 proc. do 0,38 proc.

W grudniu 2019 roku liderem oglądalności wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w grupie 4+ była TVP1 (12,37 proc.; wzrost o 0,41 proc.). Z kolei w grupie 16-49 pierwszy był Polsat (12,12 proc.; w dół o 10,29 proc.).

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 i Polsat liderami w DVB-T w 2019 roku, 1,77 proc. udziału TVP Sport

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iksiński
TVP1 i 2 tradycyjnie wzrosty, Polsat i TVN spadki... Już chyba kolejny rok
15 2
odpowiedź
User
Qwert
Komercyjne stacje coś nie mogą trafić z ofertą do polskiego widza, ale wkrótce to się zmieni. Przyspały. Polsat zacznie transmitować Anioł Pański o 12 w niedzielę, a TVN reaktywuje Twój Problem, Nasza Głową edycja z duchownymi, jako prowadzącymi. Tak na serio, komercyjne stacje nie dostrzegają, że widz zaczyna szukać mądrej i zabawnej rozrywki, naprawdę?
10 3
odpowiedź
User
Shakyor
Tak na serio, komercyjne stacje nie dostrzegają, że widz zaczyna szukać mądrej i zabawnej rozrywki, naprawdę?

No chyba nie, skoro wałkowane na okrągło te same programy i seriale zbierają największą widownię.
10 2
odpowiedź
User
Poldek
Warto dodac, ze rynek DVB-T spada r/r o kilkanascie procent.
1 4
odpowiedź
User
Janek
Komercyjne stacje przegrywaja z Netflixem.
1 2
odpowiedź