SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Dwójka' straci mniej niż zakładano

Zarząd Polskiego Radia pod wpływem protestów częściowo wycofuje się z planów ograniczenia zasięgu Programowi Drugiemu.

Eksperci PR i Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) pracują nad modyfikacją projektu zmian częstotliwości w Polskim Radiu, w wyniku którego zyska Jedynka, a stracą Dwójka i Radio BiS – czytamy w Gazecie Wyborczej.

 - Szukamy takiego rozwiązania, aby Dwójka poniosła jak najmniejsze straty. Stanie się to głównie kosztem Biski - mówi GW Anna Streżyńska, prezes UKE.

W nowej wersji dostęp do audycji Programu 2 straci nie 19, lecz 10 proc. słuchaczy, a program ma być słyszalny na obszarze przeszło połowy kraju. Ponadto zyska też kilka nowych nadajników, m.in. w Białej Podlaskiej, okolicach Dęblina, na Śląsku oraz w Giżycku, dzięki czemu po raz pierwszy usłyszą go mieszkańcy Warmii i Mazur. Nowe rozwiązanie musi jeszcze zaakceptować Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Do zamiany częstotliwości dojdzie prawdopodobnie na przełomie maja i czerwca.

Polskie Radio zapowiada uruchomienie w najbliższych miesiącach niekodowanej emisji satelitarnej swoich programów, która ma wypełnić lukę w eterze.

Pod listem otwartym przeciwko zmianom w Dwójce zamieszczonym na stronie internetowej www.sygnatariusze-radio.com podpisało się przeszło 14 tys. osób. Ostatnio pod listem podpisał się też prezes PR Krzysztof Czabański. Swój krok uzasadnia na stronie internetowej PR "troską o rozwój i obecność w każdym polskim domu oferty kulturalnej", a sygnatariuszy nazywa swoimi "sojusznikami". Podpis złożył też nowy szef Dwójki Krzysztof Zaleski.

Słuchalność stacji radiowych – Udział w rynku

 

styczeń-marzec 2007

Styczeń-marzec 2006

Stacje ogólnopolskie

Radio RMF FM

22,40%

21,40%

Radio Zet

19,20%

18,80%

Jedynka - Program 1 Polskiego Radia

12,90%

14,90%

Trójka - Program 3 Polskiego Radia

6,60%

6,10%

Radio Maryja

2,20%

2,50%

Dwójka - Program 2 Polskiego Radia

0,70%

0,70%

Bis Polskie Radio

0,30%

0,70%

Stacje ponadregionalne

Radio TOK FM

1,00%

0,80%

Radiostacja

0,90%

0,60%

Radio Wawa

0,80%

0,80%

Grupy radiowe

Grupa TIME [46]

8,80%

7,90%

Audytorium [17]

5,10%

5,00%

Grupa AGORA [28]

3,80%

4,40%

Grupa AD.POINT [11]

1,80%

1,50%

Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, styczeń - marzec 2007, ogół badanych, próba: 23055.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 'Dwójka' straci mniej niż zakładano

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl