SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Dzień dobry Polsko” ogląda 90 tys. widzów. TVP1 przegrywa z Polsatem

Drugi sezon morning-show „Dzień dobry Polsko” po trzech tygodniach emisji śledzi średnio 88 tys. osób, o 49 tys. widzów mniej niż początek pierwszego sezonu magazynu. TVP1 w czasie jego emisji zajmuje drugie miejsce wśród stacji z tzw. „wielkiej czwórki”, przegrywając z Polsatem.

Article

Poranny magazyn „Dzień dobry Polsko” na antenie Jedynki pokazywany jest na żywo w dni powszednie pomiędzy godz. 6.00, a 8.00. Średnia widownia piętnastu pierwszych odcinków drugiej edycji audycji (pokazanych w okresie od 28 sierpnia do 15 września br.) wyniosła 88 tys. osób. Przełożyło się to na 4,09 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 2,47 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,49 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Uśredniony 1-minutowy zasięg każdego odcinka programu w analizowanym okresie wyniósł 597 tys. widzów.

Do tej pory najwięcej widzów zgromadził odcinek z 14 września br., który miał przed telewizorami 147 tys. oglądających.

W porównaniu do pierwszych trzech tygodni pierwszego sezonu „Dzień dobry Polsko” straciło 49 tys. widzów, wyraźnie spadły też udziały produkcji w rynku. Średnia widownia audycji w okresie od 27 lutego do 17 marca br. wyniosła 137 tys. osób. Przełożyło się to na 5,46 proc. udziału w 4+, 3,84 proc. w grupie 16-49 oraz 4,11 proc. w 16-59.

Z kolei cały pierwszy sezon porannego magazynu (emitowany w okresie od 27 lutego do 14 czerwca br.) śledziło 124 tys. osób. Przełożyło się to na odpowiednio 5,08 proc., 3,29 proc. oraz 3,66 proc. udziału.

TVP1 w czasie emisji „Dzień dobry Polsko” zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród czterech głównych stacji. Pierwszy w tym paśmie jest Polsat, pokazujący konkurencyjny program „Nowy dzień z Polsat News”, co przekłada się na 14,95 proc. udziału. Trzeci jest TVN (4,03 proc. udziału; gł. „Telezakupy” i liczne programy powtórkowe), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypada TVP2 (3,57 proc.; gł. powtórki „Rodzinki.pl” i „M jak miłość”).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat Jedynka wypada najsłabiej wśród analizowanych stacji. Pierwszy też jest Polsat, a dalej plasują się: TVN i Dwójka.

„Dzień dobry Polsko” to morning-show, w którym przeważają tematy lifestylowe i poradnikowe. Pojawiają się również materiały i łączenia z ośrodkami regionalnymi Telewizji Polskiej, które aktywnie uczestniczą przy pracach nad tym pasmem. W trakcie emisji „Dzień dobry Polsko” widzowie oglądać mogą trzy poranne wydania „Teleexpressu” (o 6.15, 6.45 oraz 7.15)

W drugim sezonie audycji TVP1 wprowadziła duże zmiany w gronie gospodarzy. „Dzień dobry Polsko” zaczęli prowadzić m.in.: Adam Giza, Anna Wojtkowiak, Karol Gnat, Sylwia Dekiert, Rafał Patyra i Justyna Śliwowska.

Przypomnijmy, że w przeszłości w paśmie 6.00-8.00 TVP1 emitowała poranny blok „Kawa czy herbata?”. Był to pierwszy program śniadaniowy w Polsce, zadebiutował w 1992 roku. Decyzję o zakończeniu jego realizacji w 2013 roku argumentowano spadającą oglądalnością - w sezonie 2012/2013 morning-show oglądało średnio 260 tys. widzów (14,13 proc. udziału w 4+ i 9,38 proc. w 16-49), podczas gdy sezon wcześniej było to 376 tys. osób (odpowiednio 20,54 proc. i 14,59 proc. udziału).

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,14 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Dzień dobry Polsko” ogląda 90 tys. widzów. TVP1 przegrywa z Polsatem

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nicko
Przegrywa z Polsatem? Polsat jedynkę miażdży o poranku. Podobnie jak resztę konkurencji.
32 6
odpowiedź
User
to zależy w który poranek,jeśli
w polsacie grilują temat dnia,tygodnia z cyklu walimy w rząd,to chwilowo tak,potemnie,jeśli robią normalny poranek,to siłą rzeczy i zdecydowanie pewnie z resztą,zresztą:) inne programy poranne są w różnych godzinach przecie,trudno porównywać różne kanały od 6 do 9 czy 12,trzebaby godzina po godzinie,ale też niuanse.Natomiast nie w tym rzecz,a w tym,że nikt chyba nie uwierzy w liczbę 90 tysięcy;to tak jak z tą mszą czy jakąś dyskusją w tv trwam,którą rzekomo oglądało 6 tysięcy,i z tym programem,który oglądało ileśset tysięcy,gdy nie było go w tym czasie w tv;bajobongo będziesz trąbą, elemele,łyka cielęe.I tyle i miłej zabawy,bez znaczenia też w tym kontekscie jest to,choć w tym co na początku pewne znaczeniema,że o tej porze jest infoporanek.Wielu nie ogląda porannych programów,czy tego konkretnego z różnych powodów,różne są o nim,o akich programach opinie.Ale myślę,że powinniście przestać się już szczypać,tylko napiszcie,że program ogląda 0 widzów;no wiem,że nie będzie materialu na kolejne art.z cyklu,niktnie ogląda,najgorszy w historii,ale można pisać:naal nikt nie ogląda,kolejny najgorszy wynik w historii,spadek o 0,czyli o 100%... kto to sprawdzi,policzy,a efekt jaki.
8 30
odpowiedź
User
siii
Wygląda na to, że nie potrzebnie usuwano Kawe czy herbatę. Niby na tamte czasy oglądalność spadała, ale i tak uważam to za złą decyzję
34 6
odpowiedź
User
Bef
Kolejny piękny sukces
32 3
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Jakie to przewidywalne.
Kupa panie kÓrski.
Kolejna.
23 7
odpowiedź
User
Ann
Przywrocic kawe czy herbate!!!
19 5
odpowiedź
User
Ha! Ha! Ha!
Kolejny sukces geniuszy z TVP1 :) ale jak się wyrzuca ładne buzie, a wstawia np. tego zadowolonego z siebie grubasa, to efekty pewnie wręcz przerosły oczekiwania i zamierzenia cudotwórców z TVP Kultura :) :) :)
23 5
odpowiedź
User
dno
"Midas" Kurski w akcji...
18 3
odpowiedź
User
Widz
Czyli że telezakupy Mango zgarniają więcej widzów w komercyjnej niż mornig-show na żywo tv publicznej. XDDDDDD
25 1
odpowiedź
User
m.
Scenografia przypomina bardziej audycje polityczna niz program poranny. Jakies to takie ogromne, ciezkie koturnowe. Do tego dzielenie ekranu na okienka jest irytujace do bolu - kolejny nawyk ze stacji informaycjnych. Prowadzacy nawet lepsi niz wiosna, co z tego jak caly program bez pomyslu, o niczym przypomina bardziej ostatnie dni kawy czy herbaty, niz program gdzie powinna byc widoczna swiezosc lekkosc i nowe spojrzenie. Widac nawet mniej inwencji i checi niz wiosna. O ciaglym przerywaniu reklamami i teleexpressem, czy faktem ze rozmowy czesto sa za krotkie tez nie warto wspominac, bo tam od lat ida tą drogą. Ogladalnosc taka na jaka to zasluguje. Stara dobra kawa nie wroci.
17 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing