SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Dzień dobry TVN” wygrywa z “Pytaniem na śniadanie”

“Dzień dobry TVN” w pierwszych tygodniach jesiennego sezonu miało większą oglądalność niż  “Pytanie na śniadanie” TVP 2. Oba programy straciły widzów, jednak to magazyn Dwójki zanotował większy spadek. Traci też “Kawa czy herbata?”.

“Dzień Dobry TVN” w dni powszednie w okresie od 5 września do 7 października br. śledziło średnio 513 tys. osób, co dawało TVN 16,93  proc. udziału w grupie 4+ i 19,61 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Program stracił 3 proc. widzów w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, gdy gromadził przed ekranami telewizorów 529 tys. oglądających. Trzeba też dodać, że udział “DD TVN” jest teraz wyższy niż rok wcześniej - wynosił wtedy odpowiednio 16,02 proc. i 17,99 proc.

Z kolei nadawane w Dwójce “Pytanie na śniadanie” zanotowało na początku aktualnego sezonu średnią oglądalność na poziomie 415 tys. widzów. Udział TVP 2 w czasie emisji magazynu wyniósł 13,72 proc. w 4+ i 10,69 proc. w 16-49.  Widownia morning show spadła o 12 proc. Rok temu wynosiła ona średnio 470 tys., a jego udział to było odpowiednio 14,27 proc. i 12,64 proc.

>>> Oglądalność programów śniadaniowych w sezonie 2010/2011

Od września br. TVP 2 zmieniła jednak formułę piątkowego wydania, które ma innych prowadzących i poświęcone jest głównie kulturze. Same piątkowe odcinki miały średnio 345 tys. widzów przy udziale na poziomie 11,08 proc. w 4+ i 7,58 proc. w 16-49.

 Wszyscy 4+16-49
 StacjaOkresAMRSHR %SHR %
DZIEN DOBRY TVNTVN06-09-2010 - 08-10-2010528 48316,02%17,99%
05-09-2011 - 07-10-2011512 78016,93%19,61%
 
PYTANIE NA SNIADANIETVP206-09-2010 - 08-10-2010470 11914,27%12,64%
05-09-2011 - 07-10-2011414 45813,72%10,69%


Dane telemetryczne pokazują, że “Dzień dobry TVN” ma młodszą widownię niż “Pytanie na śniadanie”. Morning show TVN przyciąga głównie widzów z miast i z wykształceniem średnim i wyższym, natomiast poranny program TVP 2 śledzą najchętniej osoby ze wsi i mniejszych i średnich miast oraz ludzie z wykształceniem podstawowym i średnim. 

  Dzień dobry TVNPytanie na śniadanie
ADH %AFFADH %AFF
PłećMężczyźni21,97%4628,94%60
Kobiety78,03%15171,06%137
Wiek 4-91,87%311,91%32
 10-150,83%120,84%12
16 - 191,75%311,09%19
20 - 244,13%513,03%38
25 - 2911,84%1335,92%67
30 - 3412,18%1488,44%103
35 - 397,53%1044,15%58
40 - 446,42%1006,49%101
45 - 495,11%736,41%92
50 - 549,43%11615,61%192
55 - 5911,05%1449,57%125
60+27,86%14036,55%184
Wlk. miastaWieś21,75%5643,21%111
< 50 tys.28,68%11926,85%112
50-100 tys.9,26%1085,55%65
100-200 tys.13,78%1718,71%108
> 200 tys.26,53%13115,67%77
ZawódTop management8,33%1025,16%63
Pracownicy średniego szczebla22,78%15412,33%84
Pracownicy fizyczni i rolnicy14,03%7014,02%70
Emeryci37,05%14651,47%203
Inni17,81%5617,02%53
WykształceniePodstawowe38,72%8554,69%120
Średnie42,81%14532,65%110
Wyższe15,78%1319,92%83
Inne2,69%212,74%21


Z kolei emitowaną w TVP 1 “Kawę czy herbatę?” na początku sezonu jesiennego w dni powszednie śledziło 404 tys. widzów, co dało TVP 1 23,18 proc. w grupie 4+ i 18,32 proc. w 16-49. Rok wcześniej widownia tej telewizji śniadaniowej wyniosła 422 tys. osób. 

 StacjaOkresWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
KAWA CZY HERBATATVP106-09-2010 - 08-10-2010422 14524,10%19,31%
05-09-2011 - 07-10-2011404 28323,18%18,32%

 

  ADH %AFF
PłećMężczyźni35,94%75
Kobiety64,06%124
Wiek 4-91,21%20
 10-151,57%23
16 - 191,43%25
20 - 242,55%32
25 - 294,93%55
30 - 344,97%60
35 - 394,89%68
40 - 447,46%116
45 - 496,98%100
50 - 549,35%115
55 - 5913,94%182
60+40,71%205
Wlk. miastaWieś39,12%100
< 50 tys.25,64%106
50-100 tys.10,99%128
100-200 tys.8,71%108
> 200 tys.15,55%77
ZawódTop management8,95%108
Pracownicy średniego szczebla14,47%98
Pracownicy fizyczni i rolnicy12,49%62
Emeryci51,90%205
Inni12,19%39
WykształceniePodstawowe53,00%116
Średnie31,14%105
Wyższe13,07%110
Inne2,78%22


 

Dołącz do dyskusji: “Dzień dobry TVN” wygrywa z “Pytaniem na śniadanie”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lajkonik
kiedyś oglądałem Pytanie...., ale odkąd stał się Pegazem to śledze DDTVN
odpowiedź
User
Obserwator
nic nadzwyczajnego. widownia TVP wymiera. w sposób naturalny. amatorom z Woronicza niedługo zabraknie dziadków i babć. tylko co wtedy?
odpowiedź
User
moja opinia
Masz dużo racji - obserwator - wskazując profil widza tych wszystkich śmieci od lat propagowanych przez TVP (...) Kto tak naprawdę ogląda te głupoty na TVP1, TVP2 i TVP Info - właśnie przede wszystkim ta grupa widzów oraz osoby, które też kojarzą tylko te żałosne stacje telewizyjne. Dzięki temu cała TVP - może nadal się cieszyć, że nadal cieszy się dużą popularnością i propagować cały czas te swoje wszystkie totalne głupoty programowe.
odpowiedź