SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań. „Przegląd Sportowy” i „Rzeczpospolita” mocno do góry

W styczniu 2014 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”. Największe wzrosty zanotowały natomiast „Przegląd Sportowy” i „Rzeczpospolita”.

W pierwszym miesiącu br. „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 8 964 egz. W skali roku tytuł ten zyskał 19,52 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej. „Super Express” ucieka „Gazecie Wyborczej”

Druga pozycja w styczniu br. należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communications) ze średnim wynikiem na poziomie 7 391 egz., czyli o 47,35 proc. większym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 19,54 proc. do 2 508 egz.

Tuż za podium znalazła się „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 922 egz., po spadku o 7,28 proc.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 214,17 proc., osiągnął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu szóstym z wynikiem 377 egz. Rok wcześniej dziennik ten był siódmy.

Z kolei największy spadek odnotowała „Gazeta Polska Codziennie”, która przesunęła się z miejsca piątego na siódme. Sprzedaż e-wydań tego tytułu zmniejszyła się bowiem o 31,59 proc., do 353 egz.

>>> Sprzedaż „Gazety Polskiej Codziennie” i „Gazety Wyborczej” ostro w dół, „Dziennik Gazeta Prawna” przed „Rzeczpospolitą”

W styczniu 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do stycznia 2013 roku zmalał o 6,20 proc. i wyniósł 1 089 egz.

Natomiast największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym aż 27,56 proc., pochwalić się mógł „Parkiet” (Gremi Business Communications).

ZKDP

styczeń

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż mutacji cyfrowych

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż mutacji cyfrowych

Sprzedaż ogółem

Dziennik Gazeta Prawna

8 964

0

62 817

7 500

0

64 941

Rzeczpospolita

7 391

0

56 383

5 016

0

63 014

Puls Biznesu

2 508

0

11 193

2 098

0

11 799

Gazeta Wyborcza

1 922

1 089

187 032

2 073

1 161

217 902

Parkiet Gazeta Giełdy

1 201

0

4 357

437

0

3 766

Przegląd Sportowy

377

0

33 136

120

0

34 706

Gazeta Polska Codziennie

353

0

21 783

516

0

29 813

Fakt Gazeta Codzienna

233

0

352 068

98

0

361 621

Super Express

0

0

164 056

0

0

159 278

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań. „Przegląd Sportowy” i „Rzeczpospolita” mocno do góry

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dzienniki
Rz i e-kiosk, i wszystko jasne?:-)
odpowiedź
User
Janek
A gdyby ktoś rok temu sprzedawał 1 e-wydanie, a teraz 5, to jego wzrost osiągnąłby 500%. 377 e-wydań Przeglądu Sportowego to jest powód do smutku, wstydu i żenady, ż tyle kasy na to poszło, a nie do poklepywania się po plecach.
odpowiedź
User
sandra
Aktywuj już teraz darmowy pakiet internetu w telefonie! Po co płacić za coś co można mieć za darmo ;)

Link: http://bonusy365.pl/internet/azmq74x
odpowiedź