SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Dziennik Gazeta Prawna” na czele sprzedaży e-wydań w I półroczu. Tylko „Gazeta Wyborcza” na minusie

W I półroczu 2014 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”. „Przegląd Sportowy” zanotował największy wzrost, zaś jedyny spadek odnotowała „Gazeta Wyborcza”.

Article

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w I półroczu 2014 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 229 egz. W skali roku tytuł ten zyskał 6,46 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Druga pozycja w badanym miesiącu należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 285 egz., czyli o 45,55 proc. większym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 9,07 proc. do 2 405 egz.

>>> „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” najwięcej straciły w I półroczu (wykres)

Natomiast na czwarte miejsce spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 961 egz., po spadku o 12,14 proc. - jedynym w zestawieniu.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 214,29 proc., osiągnął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu siódmym z wynikiem 396 egz.

Z kolei największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym 28,61 proc., pochwalić się mógł „Parkiet” (Gremi Business Communication).

W I półroczu 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do I półrocza 2013 roku zmalał o 17,64 proc. i wyniósł 985 egz.

ZKDP

I półrocze

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Dziennik Gazeta Prawna

9 229

50 315

8 669

53 316

Rzeczpospolita

7 285

56 345

5 005

61 925

Puls Biznesu

2 405

10 989

2 205

11 804

Gazeta Wyborcza

1 961

174 708

2 232

209 010

Parkiet Gazeta Giełdy

1 259

4 400

460

3 785

Gazeta Polska Codziennie

546

21 061

429

27 803

Przegląd Sportowy

396

34 663

126

37 133

Fakt Gazeta Codzienna

237

333 340

103

348 527

Super Express

0

153 022

0

157 227


W czerwcu 2014 roku pierwsze miejsce również zajął „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem względem czerwca 2013 roku spadła o 2,52 proc. do poziomu 9 329 egz.

Druga pozycja należała do „Rzeczpospolitej” (do góry o 44,15 proc. do 7 291 egz.), natomiast na podium znalazł się jeszcze „Puls Biznesu” (wzrost o 5,43 proc. do 2 349 egz.), który rok wcześniej był czwarty.

ZKDP

czerwiec

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Dziennik Gazeta Prawna

9 329

46 691

9 570

49 025

Rzeczpospolita

7 291

56 116

5 058

60 674

Puls Biznesu

2 349

10 833

2 228

11 642

Gazeta Wyborcza

1 989

167 287

2 230

191 057

Parkiet Gazeta Giełdy

1 588

4 622

450

3 754

Gazeta Polska Codziennie

616

21 332

289

24 735

Przegląd Sportowy

410

37 739

116

36 437

Fakt Gazeta Codzienna

244

314 202

102

328 480

Super Express

0

147 806

0

148 325

 


E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” na czele sprzedaży e-wydań w I półroczu. Tylko „Gazeta Wyborcza” na minusie

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KL
Bo DGP jest po prostu najlepszy.
10 12
odpowiedź
User
pavv
Niespełna 2 tys e-wydań GW... a jakie wielkie nadzieje pokładali w e-wydanich jeszcze pół roku temu. Pół roku minęło i okazało się, że tylko znajomi i rodzina czytają e-wydania.
22 11
odpowiedź
User
ynteligent
ehh @pavv. Poczytaj jaka jest różnica miedzy e-wydaniem a mutacją cyfrową. e-wydanie w przypadku GW to pdf z których GW i tak się wycofuje, ma lepsze formy cyfrowe. Aplikacja GW i paywall to nie są e-wydania.... NO ale dzień bez udania jest dniem straconym, co nie?
12 20
odpowiedź
User
U_rek
@ynteligent A teraz poproszę jeszcze usprawiedliwienie tego, że gdy sprzedaż prasy drukowanej spada, to krzywa spadku GW jako jedynynego tytułu spada w tempie dwukrotnym. Czyżby rodzili się teraz sami durnie?
8 9
odpowiedź
User
U_rek
@ynteligent A teraz poproszę jeszcze usprawiedliwienie tego, że gdy sprzedaż prasy drukowanej spada, to krzywa spadku GW jako jedynynego tytułu spada w tempie dwukrotnym. Czyżby rodzili się teraz sami durnie?
8 8
odpowiedź