SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dzienniki 25 proc. mniej z reklam. Wpływy „Faktu” i „Dziennika Gazety Prawnej” spadły o połowę, mocno w górę „Parkiet”

W styczniu i lutym br. wpływy reklamowe dzienników zmalały rok do roku o ponad 25 proc. Największe spadki zanotowały „Fakt” i „Dziennik Gazeta Prawna", wzrosły osiągnęły natomiast „Parkiet” i „Puls Biznesu”.

Article

W okresie styczeń-luty br. marketerzy wydali na reklamy w dziennikach 143,5 mln zł. Było to 25,4 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe, bez rabatów, Kantar Media).

Niezmiennie najwięcej na reklamach - 19,1 mln zł - zarobiła „Gazeta Wyborcza”, która mimo 34,1-proc. spadku utrzymała pozycję reklamowego lidera. Druga w zestawieniu „Rzeczpospolita” zwiększyła przychody reklamowe o 3,3 proc., do 14,9 mln zł, zaś trzeci na podium „Super Express” zanotował spadek o 29,8 proc., do 10,4 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wyniki-sprzedazy-dziennikow-styczen-2021-fakt-gazeta-wyborcza 33

Spośród pozostałych dzienników z czołowej dziesiątki największy wzrost wpływów reklamowych osiągnął „Parkiet” - o 177,6 proc., z 1,7 mln zł do 4,7 mln zł. Więcej zarobił też „Puls Biznesu” - jego przychody wzrosły o 7 proc. do 6,5 mln zł.

Pozostałe dzienniki zmniejszyły wpływy reklamowe. Przychody „Faktu” spadły o 55,9 proc. (do 7,3 mln zł), „Dziennika Zachodniego” - o 35,4 proc. (do 5,6 mln zł), „Głosu Wielkopolskiego” - o 35,8 proc. (do 5,3 mln zł), „Dziennika Gazety Prawnej” - o 52 proc. (do 5,3 mln zł), „Gazety Pomorskiej” - o 15,1 proc. (do 4,4 mln zł).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dzienniki 25 proc. mniej z reklam. Wpływy „Faktu” i „Dziennika Gazety Prawnej” spadły o połowę, mocno w górę „Parkiet”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AS
To teraz poprosimy o konkretne dane, od jakich spółek przyszło wsparcie dla "Parkietu", "Rzepy" i "Pulsu Biznesu"?
odpowiedź
User
Galus anonimus
Fakt znowu z największym spadkiem. Co tam się dzieje?
odpowiedź
User
Nick
Średnie rabaty w prasie sięgają 90%, czyli realnie przychody faktu styczeń-luty to 0.7 mln zł przed kick backiem, czyli 0.6 mln zł net/net po 55% spadku rdr.
Nawet w układzie rocznym kwoty przychodów reklamowych stają się nieistotne. Jednocześnie spadki sprzedaży egzemplarzowej w okolicach 20% rdr. To jest prawdziwy obraz aktualnej sytuacji w prasie drukowanej dlatego wydawcy gazet powinni jak najszybciej migrować do wersji elektronicznej. Tam w przemyślanych modelach płatnych, reklamowych i mieszanych jest przyszłość prasy 👍
odpowiedź