SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dzienniki ogólnopolskie straciły w III kwartale 2012, „Fakt” liderem

W III kwartale br. wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, najwięcej stracił „Parkiet”. Zdecydowanym liderem zestawienia pozostał „Fakt”.

Dzienniki ogólnopolskie straciły w III kwartale 2012, „Fakt” liderem

Średnia sprzedaż ogółem liderującego dziennika „Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) w III kwartale br. wyniosła 364 688 egz., co w stosunku do analogicznego okresu ub.r. oznacza spadek o 8,01 proc - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na miejscu drugim uplasowała się wydawana przez Agorę „Gazeta Wyborcza" ze średnim wynikiem wynoszącym 225 615 egz., po spadku o 14,07 proc. Trzecią lokatę zajął „Super Express" (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem w III kwartale br. na poziomie 156 550 egz., czyli o 7,65 proc. mniejszą niż rok wcześniej.

Największym spadkiem w zestawieniu dotknięty został zajmujący ostatnią pozycję dziennik „Gazeta Giełdy Parkiet” (Presspublica). Jego sprzedaż spadła o 21,80 proc. i wyniosła 4 081 egz. Sporo też straciła znajdująca się tuż za podium „Rzeczpospolita" (Presspublica) - 20,34 proc. do 75 018 egz.

>>> Dzienniki Hajdarowicza z największymi spadkami we wrześniu 2012

ZKDPIII kwartał
Wirtualnemedia.pl20112012
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Fakt Gazeta Codzienna534536396438396430489137364688364688
Gazeta Wyborcza401685297486262546331059247407225615
Super Express291237170203169523268856157270156550
Rzeczpospolita1607281242929417211975110323775018
Dziennik Gazeta Prawna1097228604770089806357313658663
Przegląd Sportowy992085540555405876884656846568
Gazeta Polska Codziennie - -1000912710127101
Puls Biznesu193801635913022183141634712360
Parkiet Gazeta Giełdy14169771152191145972564081

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dzienniki ogólnopolskie straciły w III kwartale 2012, „Fakt” liderem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pesto
Dawno, dawno temu, w 2009 roku były sobie dwie gazety. "Dziennik" był dzieckiem Niemców, którzy jak nikt inny nauczyli się nie brać pod uwagę specyfiki polskiego rynku, tworząc z uporem maniaka produkty oderwane od naszej rzeczywistości (w myśl zasady "to nie my tworzymy rzeczy do kitu - to polski czytelnik jest beznadziejny). Dzięki fantastycznej pracy sprzedawało się tego cuda całe 80 tysięcy. "Gazeta Prawna" była Polką z dziada pradziada. W swoim życiu miała lepsze i gorsze okresy, ale była tworem na tyle silnym, że pomimo usilnych starań swojego Ojca Ryszarda nie chciała zginąć i również docierała do ponad 70 tysięcy nabywców. W połowie 2009 roku gruchnęła wieść - Wanda zechciała Niemca i będą mieli dziecko "Dziennik Gazeta Prawna". Jednak ze względu na brak czasu (i pomyślunku) zamiast zgodnego pożycia i spokojnego wychowywania potomka nowożeńców - Ojciec zdecydował się na krok radykalny: "zróbmy sekcję rodziców, wytnijmy co ciekawsze kąski, zszyjmy to do kupy i będziemy mieli superdziecko". Niestety organy od różnych biorców nie chciały ze sobą współpracować i zamiast "stutysięcznika" powstał kosztowny dziwotwór czytany przez niespełna 60 tysięcy osób... Ech... specjaliści.
odpowiedź