Dzienniki tracą reklamy. „Gazeta Polska Codziennie” w dół o dwie trzecie

Tylko dwa dzienniki z czołówki tych o największych wpływach z reklam zarobiły w tym roku więcej niż przed rokiem. Największe spadki notują: „Gazeta Polska Codziennie”, „Gazeta Pomorska” i „Super Express”.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Dzienniki tracą reklamy. „Gazeta Polska Codziennie” w dół o dwie trzecie

Przez 10 pierwszych miesięcy br. dzienniki zarobiły na reklamach 820,2 mln zł, czyli 30,8 proc. mniej niż przed rokiem – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Najwięcej na reklamach zarobiła „Gazeta Wyborcza” – 139,9 mln zł, zwiększając przychody rdr o 1,7 proc. Wpływy reklamowe drugiej w zestawieniu „Rzeczpospolitej” wyniosły 116,4 mln zł i były mniejsze w skali roku o 10,1 proc. Trzeci na podium „Dziennik Gazeta Prawna” osiągnął przychody reklamowe w wysokości 81,5 mln zł, mniejszej w porównaniu z rokiem ub. O 30,5 proc.

Z pozostałych dzienników z czołówki tytułów o największych wpływach reklamowych tylko „Puls Biznesu” zarobił więcej (43,9 mln zł) – o 20,5 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku ub.

Przychody z reklam „Faktu” zmalały rdr o 0,9 proc. (do 49,9 mln zł), „Super Expressu” – o 42,8 proc. (do 48,8 mln zł), „Dziennika Zachodniego” – o 31,3 proc. (do 29,1 mln zł), „Gazety Polskiej Codziennie” – o 64,8 proc. (do 25,2 mln zł), „Parkietu” – o 1,2 proc. (do 21,3 mln zł), a „Gazety Pomorskiej” – o 44,7 proc. (do 19,9 mln zł).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję