SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

E-commerce to już jedna dziesiąta wartości polskiego handlu. 11 milionów Polaków robi zakupy w internecie

Wartość obrotów generowanych w całym polskim handlu wynosi obecnie prawie 440 miliardów złotych - pokazują dane GfK. Jedna trzecia tych obrotów (126 miliardów) powstaje w centrach handlowych, a jedną dziesiątą (39 miliardów) generuje handel w internecie.

Article

Najnowszy raport GfK „Wojna światów, czyli cała prawda o handlu online i offline” pokazuje, że już 11 milionów Polaków robi zakupy w internecie.

Dla konsumentów z grupy 15-24 lata to najwygodniejszy kanał kupowania. 69 proc. ankietowanych w tej grupie wiekowej uważa, że zakupy przez internet są po prostu modne.

Inaczej sytuacja wygląda w starszej grupie konsumentów. 70 proc. osób pomiędzy 35. a 64. rokiem życia preferuje zakupy w tradycyjnych sklepach ze względu na to, że mogą dzięki temu wyjść z domu.

Raport GfK nakreśla, kim jest kupujący w sieci, czyli e-shopper. To przede wszystkim osoba podłączona do internetu, najlepiej z dużego miasta – ze względu na wyższą penetrację i charakterystyczny tryb życia. E-shopper różni się ze względu na płeć.

- Mężczyźni częściej przeglądają w internecie różne oferty, jednak to kobiety częściej dokonują zakupów, także w kategoriach np. mody męskiej. Najważniejsze jednak są pieniądze. Aby być e-shopperem należy mieć wolne środki na konsumpcję - komentuje Przemysław Dwojak, starszy dyrektor w GfK.

Co kupujemy online

Według GfK w e-commerce szczególnie rozwijał się będzie rynek tanich sklepów z zamiennikami. W tej grupie są dyskonty online, centra outletowe, ale także sklepy oferujące nieznane, nowe lub świeże kategorie produktów.

- Prognozowany jest również wzrost liczby platform oferujących tańsze produkty wzorowane na znanych markach - dodaje Dwojak.

Ruch w handlu elektronicznym napędzany jest przez duże marki. W raporcie sprawdzono obecność marek stacjonarnych w internecie i w jakim stopniu generują one ruch w swoich kategoriach. Okazało się, że w ramach każdej kategorii 5 marek, zwykle największych i najbardziej znanych, generuje 80 proc.  ruchu w swojej kategorii. W modzie mówimy m.in. o H&M i Reserved, w kategorii uroda m.in. o Rossmanie i o Dbam o Zdrowie w elektronice zaś w top 5 znajdziemy Media Expert i Euronet.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: E-commerce to już jedna dziesiąta wartości polskiego handlu. 11 milionów Polaków robi zakupy w internecie

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
narra
mimo wszystko ja to musze buty i elektronikę dotknąć więc do CCC i do Media Expertu chodzę osobiście.
0 0
odpowiedź
User
Gonzalez
Raport GfK nakreśla, kim jest kupujący w sieci, czyli e-shopper. To przede wszystkim osoba podłączona do internetu (wow, zaskoczyli mnie!), najlepiej z dużego miasta (a najgorzej?) – ze względu na wyższą penetrację (a nie głębszą?) i charakterystyczny tryb życia (tfu - zboczeńcy) :)
4 0
odpowiedź
User
michalczyradzio
Obecnie warto przenosić swoje usługi do sieci i zacząć się reklamować. Nawet lokalne przedsiębiorstwa. Znajomy tak zrobił, na początku skorzystał z narzędzia od bazo.io, i aktualnie na brak klientów nie narzeka, a koszt nie był wygórowany
4 0
odpowiedź
User
judyta
Często kupuję w sklepie internetowym Reserved, ich salon z resztą też mam pod ręką.
0 0
odpowiedź