SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

E-Kiosk zwiększył wpływy i zysk, sprzedaż e-wydań 69 proc. w górę

W zeszłym kwartale spóła E-Kiosk (jej większościowym akcjonariuszem jest Gremi Media), właściciel platform eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i e-bookami oraz agencji marketingowej eContentLAB.pl, osiągnęła wzrost przychodów o 16,6 proc. do 2,94 mln zł oraz zysku netto z 472 do 806 tys. zł.

Łukasz Piela, prezes E-KioskuArticle

Skorygowany zysk EBITDA E-Kiosku w minionym kwartale zwiększył się rok do roku z 743 tys. zł do 1,04 mln zł.

W sprawozdaniu firma podkreśliła, że sprzedaż e-wydań na jej platformach eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl poszła w górę rok do roku o 69 proc. - Wyniki trzeciego kwartału potwierdzają pozytywny efekt zmian w zakresie procesów sprzedażowych i działań marketingowych, wprowadzonych przez Spółkę po wybuchu pandemii Covid 19 oraz związanych z tym ograniczeń dla handlu tradycyjnego - zaznaczyła.

W zeszłym kwartale E-Kiosk udostępnił nową wersję aplikacji mobilnej Nexto.pl na Androida i iOS. Ponadto firma zakończyła prace integracyjne w obrębie kluczowych systemów CRM i e-commerce.

- Nowy e-commerce będzie wykorzystywał techniki uczenia maszynowego oraz sztucznej inteligencji. Stanowi to efekt dostrzeżenia potencjału w budowaniu przewagi konkurencyjnej w automatycznej konwersji wydań prasowych do formy otwartej (RWD) oraz  automatycznym kategoryzowaniu e-booków wraz z analizą ich treści - zapowiedziała

W trzech kwartałach br. przychody E-Kiosku zwiększyły się o 13,9 proc. do 8,62 mln zł, skorygowany zysk EBITDA - z 1,98 do 2,84 mln zł, a zysk netto - z 1,3 do 2,34 mln zł.

E-Kiosk jest notowany na rynku bocznym warszawskiej giełdy. W piątek na koniec sesji przy kursie 1,27 zł kapitalizacja firmy wynosiła 22,97 mln zł.

Jej głównym akcjonariuszem jest Gremi Media (wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”), ma walory stanowiące 78,15 proc. kapitału. W połowie sierpnia br. zarząd E-Kiosku zapowiedział, że przez najbliższe kilka będzie analizował możliwość wycofania spółki z giełdy. Uzasadniał to m.in. obciążeniami organizacyjnymi i kosztami obecności na giełdzie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: E-Kiosk zwiększył wpływy i zysk, sprzedaż e-wydań 69 proc. w górę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Harry
Nie umniejszając: oszacowałem przybliżoną średnią i najlepiej sprzedające się tytuły. Wychodzi mi, że obrót jest jak w jednym-dwóch dużych Empikach albo około 23 salonikach prasowych. Biorąc pod uwagę, że platforma jest wszędzie, potencjał do rozwoju powinien być gigantyczny. Dlaczego nie ma wielkiej ekspansji w czasach covid?
odpowiedź