SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

E-wydania: duże wzrosty „Dziennika Gazety Prawnej”, „Pulsu Biznesu” i „Rzeczpospolitej"”

W lutym 2013 roku największą średnią sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, który zanotował też największy wzrost w tej kategorii. Zaś wśród tzw. mutacji cyfrowych liderem była „Gazeta Wyborcza”.

E-wydania: duże wzrosty „Dziennika Gazety Prawnej”, „Pulsu Biznesu” i „Rzeczpospolitej

Wśród e-wydań w lutym 2013 roku największą sprzedaż zanotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) z wynikiem na poziomie 8 170 egz. Tytuł ten zyskał najwięcej w zestawieniu, bo aż 53,37 proc., miał też drugi największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 15,4 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media) z wynikiem na poziomie 5 395 egz., czyli o 31,59 proc. większym niż w lutym 2012 roku.  Trzecia lokata należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań wyniosła w analizowanym okresie 2 287 egz., czyli o 14,06 proc. więcej niż rok wcześniej.

Czwartą pozycję zajął „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), którego sprzedaż e- wydań wzrosła o 45,89 proc. do 2 165 egz. Dziennik ten pochwalić się mógł największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym 18,23 proc.

Natomiast jedyny spadek sprzedaży w kategorii e-wydań, wynoszący 31,3 proc., zanotował „Parkiet” (Gremi Media) - jego wynik to 371 egz.

>>> „Rzeczpospolita” znów z największym spadkiem, „Fakt” liderem

W lutym 2013 roku roku tylko trzy dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1 285 egz. była „Gazeta Wyborcza” (dziennik ten mutacje cyfrowe raportuje od lipca ub.r.). Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” z 452 egz. (wzrost o 3,4 proc.), a na trzecim - „Parkiet” (99 egz., wzrost o 800 proc.).

ZKDP luty
Wirtualnemedia.pl 2013 2012
Tytuł Sprzedaż e-wydań Sprzedaż mutacji cyfrowych Sprzedaż ogółem Sprzedaż e-wydań Sprzedaż mutacji cyfrowych Sprzedaż ogółem
Dziennik Gazeta Prawna 8170 0 53067 5327 0 59490
Rzeczpospolita 5395 452 63001 4100 437 92421
Gazeta Wyborcza 2287 1285 213335 2005 0 248803
Puls Biznesu 2165 0 11875 1484 0 12745
Gazeta Polska Codziennie 520 0 29639 - - 25649
Parkiet Gazeta Giełdy 371 99 3721 540 11 4604
Przegląd Sportowy 120 0 37926 96 0 42584
Fakt Gazeta Codzienna 105 0 360388 70 0 403833
Super Express 0 0 158776 - - 167992


E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: E-wydania: duże wzrosty „Dziennika Gazety Prawnej”, „Pulsu Biznesu” i „Rzeczpospolitej"”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Presspublika RIP
Hajdarowicz świetna robota. Uwaliłeś Presspublice. Możesz odmeldować wykonanie zadania. Wszystko leci na pysk - Rzeczpospolita, Parkiet, Uważam rze, Przekrój. Czego się nie dotkniesz to spierdolisz. Niedługo całe wydawnictwo padnie, a Ty razem z nim, jeśli Cie wcześniej z niego nie wypierdolą.

NIE kupujemy nic, co wychodzi z rąk Hajdarowicza: czyli Rzeczpospolita, Parkiet, Uważam Rze, Przekrój, Bloomberg Businessweek. Nie będziemy dokładać do Twojego koryta. Udław się swoimi rzygami sam. Cofamy lajki dla tych tutułów na fejsie. Przekażcie dalej.
20 36
odpowiedź
User
Bolo
Wymienionych w komentarzu wyżej tytułów nie warto kupować, bo nic w nich nie ma. Poziom żenady, niestety. Czasem w Rzepie ktoś coś sensownego napisze, ale rzadko. Jakby przypadkowo. Oczywiście to wina p. Hajdarowicza i jego niezrównanej osobowości, ale miał i ma zacnych pomocników, posłusznych, gorliwych i ...(Tomasz Wróblewski - zawód redaktor, umiejętności - nic mi o nich nie wiadomo, Andrzej Talaga - burak mówi wszystko, aktualni zastępcy p. Chraboty, którzy psują na rynku wizerunek branży itd.
17 11
odpowiedź
User
Mac
Wersja Pulsu Biznesu na iPada - bdb! Tak samo podoba mi się Przekrój na iPadzie.

DGP - czytałem ale jedynie w Polsce. Z powodu niskiej jakości internetu zagranicą - nie idzie sciaganie e-wydań przez apke DGP na iPada.

W przypadku tabletów przyszłość to e-wydania kupowane bezpośrednio przez aplikcje/wydawce tytułu a nie przez e-kioski...
8 9
odpowiedź
User
hahahajdar
NIE kupujemy nic, co wychodzi z rąk Hajdarowicza: czyli Rzeczpospolita, Parkiet, Uważam Rze, Przekrój, Bloomberg Businessweek. Nie będziemy dokładać do Twojego koryta. Udław się swoimi rzygami sam. Cofamy lajki dla tych tutułów na fejsie. Przekażcie dalej.
11 9
odpowiedź
User
xyz
Po prostu nie kupujmy dziadostwa od hajdarowicza, czyli tych tytułów, które ktoś wyżej wymienił - najskuteczniejsza forma nacisku. Nic tak nie przemawia do wyobraźni jak pusty portfel
10 9
odpowiedź