SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Efekty „Mafii dla psa”: 100 tys. zł od internautów, 1,6 tys. euro z reklam (wideo case study)

Kampania społeczna „Mafii dla psa”, oparta na spocie w konwencji filmu gangsterskiego, szybko przyniosła wymierne wyniki. Jak wyglądało przygotowanie i realizacja akcji?

Piotr Cyrwus w kampanii „Mafia dla Psa

Piotr Cyrwus w kampanii „Mafia dla Psa"

Viralowy spot „Mafia dla psa” pojawił się w internecie 10 grudnia na youtube’owym koncie blogera Macieja „Mediafuna” Budzicha. Trwający prawie 3 minuty filmik błyskawicznie zyskał bardzo dużą popularność, m.in. z powodu potraktowanej z dystansem stylistyki filmu gangsterskiego oraz obsadzeniu w roli głównej Piotra Cyrwusa, znanego z roli Ryśka w serialu „Klan”. W efekcie viral w ciągu dwóch dni obejrzano ponad milion razy, a do tej pory liczba jego wyświetleń wzrosła do 2,7 mln.

>>> Rysiek z „Klanu” w mafijnym spocie Fundacji Przytul Psa (wideo)

Spot odsyłał do serwisu Siepomaga.pl, w którym założona została zbiórka pieniędzy na rzecz Fundacji Przytul Psa. Przez trzy tygodnie internauci przekazali na ten cel ponad 102 tys. zł. Dodatkowo 1,6 tys. euro przyniosły reklamy, które wyświetlano przed viralem na YouTubie (portal dzieli się wpływami reklamowymi z twórcami wideo w ramach programu partnerskiego).

Twórcy kampanii podkreślają, że wbrew plotkom w internecie nie będzie ona miała rozwinięcia w postaci filmu pełnometrażowego. Natomiast można się spodziewać kolejnego podobnego spotu w przyszłym roku.

Przypomnijmy, że „Mafię dla psa” za najlepszy polski viral 2012 roku jednogłośnie uznali pytani przez Wirtualnemedia.pl eksperci z agencji social mediowych (więcej na ten temat).

Spot „Mafia dla psa” wymyślił i wyreżyserował Kazimierz Zbąski, a zrealizował dom produkcyjny Timecode. W filmiku obok Piotra Cyrwusa wystąpili Michał Czernecki, Marcin Sztabiński, Michał Piela i Piotr Bujnowski. Oprócz Timecode’a w akcję zaangażowały się Nowy Teatr, Play, Siepomaga, Panavision, Luksfilm, Yakumama, Dorsz, Ucho Studio, OneLine i leniva studio. Wszystkie firmy i instytucje zrobiły to charytatywnie.



 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Efekty „Mafii dla psa”: 100 tys. zł od internautów, 1,6 tys. euro z reklam (wideo case study)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl