SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Effie 2015: Grand Prix dla Wirtualnej Polski, DDB & Tribal i Starcom firmami roku

W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Grand Prix przyznano za kampanię nowej odsłony portalu Wirtualna Polska. W sumie wyróżniono 49 kampanii w 20 kategoriach, rozdając dziewięć 9 Złotych Effie. Najbardziej nagrodzoną agencją została DDB & Tribal, a domem mediowym - Starcom MediaVest Group.

Article

Grand Prix za kampanię Wirtualnej Polski pod hasłem „#DziejesiewPolsce” otrzymały firmy Scholz & Friends (odpowiadająca za kreację reklam), ZenithOptimedia Group (planowanie i zakup mediów) i BNA (przygotowanie nowej identyfikacji wizualnej portalu). Kampania była prowadzona w dwóch etapach: przede wszystkim jesienią ub.r., a potem na początku br. Promowała nowy wizerunek i stronę główną Wirtualnej Polski.

- Ostatnie lata były w Polsce okresem wspaniałym, ale i pełnym skrajnych emocji. Nawiązując do budującego się poczucia dumy nas wszystkich z nas samych, zupełnie nowe medium postawiło na zupełnie nową odsłonę. Bardzo odważna kampania, a czasami wręcz ryzykowna, na światowym poziomie i będąca naprawdę nowym otwarciem. Zmieniła i odświeżyła markę - dała jej nowe życie. To też pierwsze tak widoczne wyróżnienie dla świata nowych technologii i nowych mediów - uzasadniło jury nagrodę dla kampanii Wirtualnej Polski.

W Effie Awards przyznano też dziewięć Złotych Effie: za kampanie „Albo realizujemy, albo snujemy” ING Banku Śląskiego (przygotowaną przez Brain, Lowe Media i Gong), „Smutny Autobus” (autorstwa K2, dla Centralnego Ośrodka Informatyki), „Trolle” promujące masło Finuu (Starcom, touchideas i PZL dla ZT Kruszwica), „Rio 2” (Vizeum i Posterscope Poland dla Imperial Cinepix), „Wybory” piwa Żywiec (DDB & Ttribal, Gong, Men at Work i Mediavest dla Grupy Żywiec), „IKEA Metod - Kuchnia na Twoją miarę” (MEC, Grey Worldwide Warszawa, K2 i Kalicińscy.com dla IKEA Retail), Nowy sposób sprzedaży win w małych sklepach pod marką Faktoria Win” (Dragon Rouge, Sztengreber i Futu Creative dla Eurocash), „W kuchni z Wedlem” (OMD i Grandes Kochonos dla Lotte Wedel) oraz „Zostań bohaterem w swoim domu” (Brain, Engine, Mediacom Warszawa i Starcom dla Leroy Merlin).

Ogółem w konkursie nagrodzono 49 kampanii w 20 kategoriach. Wśród agencji najwięcej nagród i nominacji otrzymała DDB & Tribal, a wśród domów mediowych - Starcom.

Najbardziej nagrodzone firmy marketingowe w Effie Awards 2015

agencja

pkt

DDB & Tribal

28

Brain

26

Gong (Group One)

26

Grandes Kochonos

26

K2

24

Grey (Grey Group Poland)

18

Saatchi & Saatchi Poland

18

Ogilvy & Mather

14

PZL

14

Engine

14

 

dom mediowy

pkt

Starcom (SMG)

52

MEC

34

Mediacom Warszawa

34

ZenithOptimedia Group

26

Mediavest (SMG)

18

Starlink (SMG)

16

Universal McCann

14

Lowe Media

12

Maxus

12

OMD

12

Vizeum

12

Do tegorocznej edycji Effie Awards agencje komunikacji marketingowej i reklamodawcy zgłosili 171 kampanii w 21 kategoriach. Prace oceniało 80-osobowe jury, podzielone na sześć grup jurorskich, pod przewodnictwem Sebastiana Mikosza. Zgłoszeniom przyznawano punkty w czterech obszarach wymaganych do oceny efektywności kampanii: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji.

NAGRODY W EFFIE AWARDS 2015

ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE

LP.

ZGŁASZAJĄCY

KLIENT

TYTUŁ KAMPANII

PRODUKT

BRĄZ

1

TBWA\, ZenithOptimedia Group

L'Oreal Polska

Pielęgnacja korygująca dzienne starzenie skóry

Vichy Liftactiv Supreme

BANKOWOŚĆ

LP.

ZGŁASZAJĄCY

KLIENT

TYTUŁ KAMPANII

PRODUKT

ZŁOTO

1

Brain, LOWE Media, GONG (Group One)

ING Bank Śląski

Albo realizujemy, albo snujemy

ING Bank Śląski

BRĄZ

2

DDB&tribal, Universal McCann, Value Media (Group One), OS3

PKO Bank Polski

Kamień z serca

Przejrzysta karta kredytowa

3

Grey Worldwide Warszawa (Grey Group), Mindshare Polska

mBank

Przełomy

mBank

4

Brain, LOWE Media, GONG (Group One)

ING Bank Śląski

Liczą się ludzie

ING Bank Śląski

BUSINESS-TO-BUSINESS

LP.

ZGŁASZAJĄCY

KLIENT

TYTUŁ KAMPANII

PRODUKT

SREBRO

1

DDB&tribal, Universal McCann

PKO Bank Polski

Korporacje

PKO Bank Polski

2

MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos

Play

Play dla Firm

Play dla Firm

DOBRA KONSUMENCKIE

LP.

ZGŁASZAJĄCY

KLIENT

TYTUŁ KAMPANII

PRODUKT

SREBRO

1

Leo Burnett Warszawa, Starcom Mediavest Group - Starcom

Samsung Electronics Polska

Spisany na sukces

Samsung

BRĄZ

2

Ogilvy & Mather, Carat

Philips Polska

Philips Lumea 2014

Philips Lumea

3

Maxus

De’Longhi Polska

Kenwood Cooking Chef

Kenwood Cooking Chef

E-COMMERCE / E-SERVICES

LP.

ZGŁASZAJĄCY

KLIENT

TYTUŁ KAMPANII

PRODUKT

SREBRO

1

Primus

Leroy Merlin

Leroy Merlin - Bohater e-commerce’u

Leroy Merlin

BRĄZ

2

Ars Thanea, Starcom Mediavest Group - Starcom

docplanner.com

ZnanyLekarz.pl - umów wizytę przez Internet

ZnanyLekarz.pl

KAMPANIE DOTYCZĄCE EDUKACJI SPOŁECZNEJ, KAMPANIE CSR

LP.

ZGŁASZAJĄCY

KLIENT

TYTUŁ KAMPANII

PRODUKT

ZŁOTO

1

K2

Centralny Ośrodek Informatyki

Smutny Autobus

Bezpiecznyautobus.gov.pl

SREBRO

2

Young & Rubicam Poland, MediaCom Warszawa

Danone

Podziel się posiłkiem

Podziel się posiłkiem

BRĄZ

3

180heartbeats + JUNG v. MATT, MEC

Social Wolves

Zwolnieni z teorii

Zwolnieni z teorii

LAUNCH

LP.

ZGŁASZAJĄCY

KLIENT

TYTUŁ KAMPANII

PRODUKT

ZŁOTO

1

Starcom Mediavest Group - Starcom, touchideas., PZL

ZT Kruszwica

Trolle

Finuu

SREBRO

2

Brandy Design, Grandes Kochonos

AMBRA

Cydr Lubelski. Prosto z jabłka

Cydr Lubelski

BRĄZ

3

Just, Artegence, MediaCom Warszawa

Teva Pharmaceuticals Polska

neoFuragina - działa od 1. dnia

neoFuragina

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Effie 2015: Grand Prix dla Wirtualnej Polski, DDB & Tribal i Starcom firmami roku

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Michal
Gratulacje dla zwyciezców!
10 10
odpowiedź
User
ekspert
gratulacje - w pełni zasłużony sukces Wirtualnej Polski
17 10
odpowiedź
User
Roman
Brawo dla Starcomu i DDB.

A gdzie się podział Pan Stępniewski i jego mocarstwowe plany ?:)
Najmniejsza agencja z grupy zdobyła nagrody a ponoć takie wspaniałe agencje kreatywne co ?
Gdzieś się zapodziały czy to może nieistotny konkurs dla nich…?:)
14 10
odpowiedź
User
ROI optimajzer
Czy szer of spend na galę = szer of awards? Ktoś to raportuje?
9 8
odpowiedź
User
racjonalista
Czy szer of spend na galę = szer of awards? Ktoś to raportuje?


zapytaj Onet
9 8
odpowiedź