SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Eksperci: TVP zarobiła na mundialu w RPA

Wpływy reklamowe Telewizji Polskiej przy transmisjach z meczów mundialu wyniosły nieco ponad 125 mln zł. Sam finał dał TVP prawie 8,5 mln zł z reklam.

Eksperci: TVP zarobiła na mundialu w RPA

Na reklamach i planszach sponsorskich przy transmisjach z zakończonych właśnie mistrzostw świata w piłce nożnej Telewizja Polska zarobiła 125,98 mln zł – wynika z cennikowych danych (bez rabatów) Nielsen Audience Measurement. – Trzeba przyznać, że w tym roku TVP bardzo mocno podniosła cenniki reklamowe przy transmisjach z mundialu – komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Lidia Kacprzycka, dyrektor zarządzająca domu mediowego Starlink. – A chętnych było sporo i sprzedaż tych bloków całkiem nieźle szła – dodaje.

W porównaniu z mundialem w 2006 roku o 200 proc. zwiększyły swoje telewizyjne budżety reklamowe działające w Polsce firmy z branży higieny i pielęgnacji ciała. Stało się to przede wszystkim za sprawą Unilevera, który przy mundialowych transmisjach w TVP promował swoje marki Axe, Rexona i Dove. Natomiast dwa razy więcej na reklamy przy meczach niż cztery lata temu wydały przedsiębiorstwa motoryzacyjne – głównie Castrol, Statoil i Hyundai.

8,5 mln widzów obejrzało finał mundialu w TVP 1

55,7 mln zł kosztowały ogółem według cennika reklamy wyemitowane przy transmisjach z mundialu w TVP1. Ten kanał pokazał 29 meczów – w fazie grupowej spotkania rozgrywane o 13:30 i 20:30, a w końcowej części turnieju – jeden z półfinałów i finał. Oglądało je średnio 3,31 mln osób, przy czym mecz finałowy przyciągnął przed telewizory ponad 8,5 mln widzów, a wyemitowane przy nim reklamy kosztowały cennikowo 8,44 mln zł.

Z kolei TVP2 na reklamach przy transmisjach 27 meczów tegorocznego mundialu zarobiła „na papierze” 68,7 mln zł. W tym kanale pokazywane były spotkana grupowe rozpoczynające się o 16:00 i niektóre z tych rozgrywanych o 20:30, a w najważniejszej fazie turnieju – jeden z półfinałów i mecz o 3. miejsce. Przeciętnie mecze te oglądało po 2,97 mln widzów.

Telewizja Polska większość spotkań mundialowych transmitowała też w swoim kanale tematycznym TVP Sport. Mecze oglądało tam średnio po 176 tys. widzów, a cennikowe wpływy reklamowe wyniosły 1,56 mln zł.

Ogółem zakończony właśnie mundial „na papierze” przyniósł Telewizji Polskiej zdecydowanie większe przychody reklamowe niż mistrzostwa w 2006 roku. Transmitujące je TVP i Polsat cennikowo zarobiły wtedy na reklamach 78 mln zł (więcej). – Należy jednak wziąć pod uwagę, że normą przy sprzedaży czasu reklamowego w telewizji są obecnie rabaty w wysokości 50-60 proc. – zaznacza Piotr Bieńko, dyrektor zarządzający domu mediowego Mediasense. – Ponieważ jednak za prawa do transmisji mistrzostw TVP zapłaciła ok. 10 mln euro, po kursie niższym niż obecnie, a koszty obsługi dziennikarskiej imprezy nie są aż tak wysokie, można ocenić, że na mundialu udało się TVP zarobić – dodaje.
 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Eksperci: TVP zarobiła na mundialu w RPA

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fifi
Skoro zarobiła, to może niech zrobi coś dobrego także poza mundialem, a nie jakieś denne Mateusze czy inne opery mydlane.
8 8
odpowiedź
User
pasazer Boeinga
TVP pod normalnym a nie platformianym zarządem rządzi niepodzielnie i już całkowicie ucieka Tusk Vision network, do czasu jednak , kupczenie stołkami idzie pełną parą i za kilka miesięcy będzie POsprzątane:(
8 8
odpowiedź
User
lol
8,5 mln widzów finału? A Szaranowicz liczył na 10mln.
8 8
odpowiedź
User
,,,
mało widzów oglądało
8 8
odpowiedź
User
Greg
Halo?!!! Portal medialny, ale czy jest tu jakiś "dziennikarz"? Co znaczy TVP zarobiła? Ani słowa ile kosztowały ją prawa, kilkadziesiąt osób obsługujących igrzyska, obsługa realizacyjna w RPA, obsługa studia w Polsce? Zarobiła na oko (bo dane cennikowe), kupiła prawa "na oko" za 50 mln - moim zdaniem jest niewiele na plusie.
8 8
odpowiedź