SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Epidemia obniżyła wpływy dystrybutora prasowego Empiku o 21 proc.

Należąca do Empiku spółka Pol Perfect, zajmująca się dystrybucją prasy, w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 21,1 proc. do 100,57 mln zł i zysku netto z 3,9 do 2,34 mln zł. Według firmy przesądziło o tym zamknięcie salonów Empik na ponad półtora miesiąca po wybuchu epidemii.

Article

Przychody Pol Perfect ze sprzedaży prasy zmalały rok do roku ze 109,11 do 86,82 mln zł, a z produktów pozaprasowych - z 16,09 do 12,17 mln zł. Wpływy z usług zmniejszyły się z 2,01 do 1,43 mln zł, a z makulatury - z 349,6 do 139,7 tys. zł.

W sprawozdaniu złożonym w KRS firma podała, że w ub.r. 83,46 proc. jej wpływów zapewniła prasa krajowa, 2,04 proc. - zagraniczna, 11,64 proc. - produkty impulsowe (głównie słodycze i napoje), 2,21 proc. - usługi, a 0,65 proc. - inne produkty nieprasowe.

Spadek z powodu pierwszego lockdownu

Pol Perfect dostarcza prasę i produkty impulsowe przede wszystkim do salonów stacjonarnych i na potrzeby sklepu internetowego Empiku. Przychody od innych podmiotów z grupy kapitałowej Empik w ub.r. wyniosły 79,13 mln zł, wobec 103,95 mln zł rok wcześniej.

Spółka ten spadek uzasadnia zamknięciem wszystkich salonów Empiku od połowy marca do początku maja, podczas pierwszego lockdownu po wybuchu epidemii. Ponadto Empik w maju nie otworzył od razu ponownie 42 salonów w centrach handlowych, negocjował nowe umowy z właścicielami galerii. Ostatecznie firma zrezygnowała z siedmiu placówek, z drugiej strony w ub.r. otworzyła 14 nowych sklepów, głównie w parkach handlowych.

Pol Perfect ma 69 pracowników

Koszty operacyjne Pol Perfectu sięgnęły w ub.r. 99,71 mln zł, co wobec 124,53 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 19,9 proc. Wartość sprzedanych towarów i materiałów zmniejszyła się ze 110,9 do 86,95 mln zł.

Wydatki na usługi obce zmalały z 6,84 do 6,12 mln zł, na wynagrodzenia - z 4,95 do 4,79 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,12 do 1,09 mln zł.

Na koniec ub.r. firma zatrudniała na etacie 69 osób, o dwie mniej niż rok wcześniej. Nie skorzystała z państwowych tarcz pomocowych, zaoferowanych po wybuchu epidemii.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Koszty zużycia materiałów i energii zwiększyły się z 596,9 do 622,4 tys. zł, a amortyzacji - z 70,5 do 105,6 tys. zł.

Zysk na kapitał zapasowy

Zysk sprzedażowy Pol Perfectu zmalał z 3,03 mln zł do 858,7 tys. zł, zysk operacyjny - z 4,85 do 2,9 mln zł, zysk brutto - z 4,84 do 2,89 mln zł, a zysk netto - z 3,9 do 2,34 mln zł.

Empik ma 94 proc. udziałów Pol Perfectu, natomiast po 3 proc. należy do prezesa spółki Sławomira Skłodowskiego i Małgorzaty Skłodowskiej. Wspólnicy postanowili, że cały zeszłoroczny zysk netto spółki trafi na jej kapitał zapasowy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Epidemia obniżyła wpływy dystrybutora prasowego Empiku o 21 proc.

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bromba i inni
Jedyne co tam jest w normalniejszej cenie to gazety, bo prasa ma stałe ceny. :) Cała reszta asortymentu droższa nawet (albo z reguły) o kilkadziesiąt procent niż u konkurencji.
odpowiedź
User
Ewa
Jedyne co tam jest w normalniejszej cenie to gazety, bo prasa ma stałe ceny. Cała reszta asortymentu droższa nawet (albo z reguły) o kilkadziesiąt procent niż u konkurencji.

Można tam poprzeglądać a kupić w normalnych cenach
odpowiedź
User
Anka
Mają takie możliwości, a ich sklep internetowy zatrzymał się na początku lat 2000 - i oni się dziwią, że zaliczyli spadki? :D
odpowiedź