Erste: poprawa na polskim rynku reklamowym w 2010, silne odbicie w2011 r.

Analitycy Erste Bank spodziewają się, że wydatki na reklamę narynkach krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) zwiększą sięnieznacznie w 2010 r., a w 2011 r. poprawa będzie już zdecydowana,wynika z raportu dotyczącego segmentu mediów. Analitycy pozytywnieoceniają perspektywy polskiej gospodarki i liczą na to, że lokalnemedia na niej znacząco skorzystają.

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:

"Sektor medialny jest procykliczny, obecna stabilizacjagospodarcza powinna wpłynąć na łagodne zwiększenie budżetówreklamowych w 2010 r., podczas gdy pełna poprawa nastąpi w 2011 r."- czytamy w raporcie.

Analitycy zaznaczyli, że w 2009 r. budżety reklamowe firm wregionie CEE zostały obcięte o 15-30%, co - ich zdaniem - znacznieprzekracza skalę, którą sugerowałaby korelacja z dynamiką PKB.

"Sądzimy, że reklamodawcy zakończyli już cięcia i w przyszłymroku zacznie się ich powrót na rynek" - czytamy dalej.

Analitycy podkreślili, że Polska jest jedynym krajem regionu,który w 2009 r. zanotuje pozytywny wzrost PKB, podczas gdy spadekwydatków reklamowych osiągnie prawdopodobnie 15%. Erste pozytywnieocenia perspektywy polskiej gospodarki, zwłaszcza biorąc pod uwagęwpływ prowadzonych projektów infrastrukturalnych i organizacjiMistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r. Analitycy zaznaczyli, żelokalne media powinny znacząco na tej poprawie skorzystać.

Erste rekomenduje "kupuj" dla Agory i TVN oraz "akumuluj" dlaCyfrowego Polsatu.

masz / isb
Autor artykułu:
masz / isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych