SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Eska.pl liderem serwisów radiowych, RadioZET.pl przed stronami RMF FM (TOP 15)

Wśród serwisów stacji i nadawców radiowych najwięcej użytkowników i odsłon mają Eska.pl i PolskieRadio.pl, natomiast najdłuższy czas korzystania przez internautów notują RMFon.pl i Open.fm. W ciągu roku duży wzrost zasięgu osiągnęło RadioZET.pl, wyprzedzając pod tym względem strony związane z RMF FM i innymi rozgłośniami Grupy RMF.

Article

Serwis Eska.pl (należący do ZPR Media) w grudniu ub.r. odwiedziło 2,45 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali w nim 16,25 mln odsłon (w tym 6,53 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 28 minut i 23 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius. Witryna jest liderem wśród stron stacji i nadawców radiowych pod względem zasięgu, wyprzedzając PolskieRadio.pl o 835,7 tys. użytkowników i 720,4 tys. odsłon.

Po nieco ponad milionie odwiedzających zanotowały RadioZET.pl, RMF.FM i RMF24.pl, a po ponad 10 mln odsłon (oprócz Eska.pl i PolskieRadio.pl) RadioZET.pl, RMF24.pl, RMFon.pl i Open.fm. Ten ostatni miał 10,27 mln odsłon przy 545,2 tys. użytkownikach, co daje 18,8 odsłony na odwiedzającego (wobec 6,6 w przypadku Eska.pl i 9,6 na PolskieRadio.pl).

Z kolei zdecydowanie najdłuższy średni czas spędzany przez użytkowników osiągnęły witryny pozwalające przede wszystkim słuchać różnych stacji i nagrań audycji (co internauci robią zazwyczaj w tle innych aktywności). Na RMFon.pl przeciętny czas korzystania wyniósł 21 godzin i 28:41 minuty, na Open.fm - 12 godzin i 59:42 minuty, na Tuba.pl - 7 godzin i 6:16 minuty, na PolskaStacja.pl - 6 godzin i 48:48 minuty, a na EskaGO.pl - 6 godzin i 19:01 minuty.

Za to na RMFmaxxx.pl przeciętny użytkownik spędził tylko 4:30 minuty, na RMF24.pl - 7:39 minuty, na EskaRock.pl - 8:42 minuty, a na TOKFM.pl -

Na kształt zestawienia duży wpływ mają strategie, jakie nadawcy radiowi przyjęli w internecie. Polskie Radio treści ze wszystkich swoich anten udostępnia w jednym serwisie, natomiast nadawcy prywatni prowadzą wiele stron dotyczących różnych stacji i tematyk. I tak w rankingu znalazły się cztery serwisy należące do Grupy RMF (RMF.FM, RMF24.pl, RMFon.pl, RMFmaxxx.pl), trzy Grupy Radiowej Time wchodzącej w skład ZPR Media (Eska.pl, EskaGO.pl, EskaRock.pl) oraz po dwie Eurozetu (RadioZET.pl i Antyradio.pl) i Grupy Radiowej Agory (TOKFM.pl i Tuba.pl). Na liście są też dwie strony (Open.fm i PolskaStacja.pl) z muzycznymi stacjami internetowymi, kupione w połowie ub.r. przez Grupę Wirtualna Polska.

TOP15 serwisów stacji i nadawców radiowych w grudniu 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

eska.pl

2 454 197

16 250 063

6 530 807

00:28:23

10,05%

polskieradio.pl

1 618 461

15 529 644

3 290 859

00:38:27

6,63%

radiozet.pl

1 273 997

10 453 020

3 014 111

03:12:30

5,22%

rmf.fm

1 110 709

7 315 782

2 018 045

00:14:16

4,55%

rmf24.pl

1 073 048

14 620 741

6 067 967

00:07:39

4,39%

rmfon.pl

867 375

12 053 818

1 184 861

21:28:41

3,55%

tokfm.pl

753 832

7 691 224

1 569 317

00:12:19

3,09%

eskago.pl

603 349

3 912 465

627 722

06:19:01

2,47%

rmfmaxxx.pl

548 474

3 453 196

874 254

00:04:30

2,25%

open.fm

545 199

10 273 893

37 648

12:59:42

2,23%

tuba.pl

279 035

2 362 049

230 744

07:06:16

1,14%

antyradio.pl

278 130

2 027 180

475 519

03:09:24

1,14%

radiomaryja.pl

271 901

-

-

-

1,11%

polskastacja.pl

249 003

1 974 552

13 288

06:48:48

1,02%

eskarock.pl

224 111

796 211

236 042

00:08:42

0,92%


W ciągu roku Eska.pl zyskała 3,1 proc. zasięgu (wzrost z 9,75 proc. do 10,05 proc.), natomiast liczba odsłon strony zmalała o 532,7 tys. (czyli o 3,2 proc.), a średni czas korzystania przez użytkownika - o 14:06 minuty (33,2 proc.). Natomiast PolskieRadio.pl osiągnęło wzrosty o 17,1 proc. zasięgu i 401 tys. odsłon (32,9 proc. w górę), przy spadku średniego czasu korzystania o 7:17 minuty (czyli 15,9 proc.).

Bardzo dużo zyskało RadioZET.pl: zasięg zwiększył się o 109,6 proc. (z 2,49 proc. do 5,22 proc.), a liczba odsłon - o 4 mln (czyli 61,9 proc.). Dzięki temu serwis wyprzedził pod względem zasięgu strony RMF.FM, RMF24.pl, RMFon.pl, TOKFM.pl i EskaGO.pl. Wśród nich wzrost osiągnęło tylko RMF.FM (o 27,4 proc. zasięgu i 1,52 mln odsłon), natomiast największy spadek zanotowała EskaGO.pl - o 23,3 proc. zasięgu i 1,97 mln odsłon. Przy czym na RadioZET.pl mocno zmalał przeciętny czas spędzany przez użytkownika - z 9 godzin i 16 minut do 3 godzin i 21:30 minuty.

W dalszej części zestawienia duże wzrosty odwiedzalności zanotowały RMFmaxxx.pl (o 38 proc. zasięgu i 50,7 tys. odsłon), Antyradio.pl (o 80,9 proc. zasięgu i 1,09 mln odsłon) i RadioMaryja.pl (o 122 proc. zasięgu). Natomiast sporo ruchu straciły Open.fm (spadek o 17,1 proc. zasięgu i 10,21 mln odsłon), Tuba.pl (o 25,5 proc. zasięgu i 2,7 mln odsłon), PolskaStacja.pl (o 35 proc. zasięgu i 1,58 mln odsłon) i EskaRock.pl (o 38,2 proc. zasięgu i 364,4 tys. odsłon).

Spadki średniego czasu korzystania przez użytkowników zanotowały wszystkie strony w rankingu oprócz TOKFM.pl i PolskaStacja.pl.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Eska.pl liderem serwisów radiowych, RadioZET.pl przed stronami RMF FM (TOP 15)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Łukasz Bigo
Łukaszu S., gratuluję świetnego wyniku RadioZET.pl! :)
21 20
odpowiedź
User
x-man
ciekawe radiozet.pl idzie mocno do góry, a słuchalność stacji leci ostro w dół...
27 8
odpowiedź
User
asdf
Nieźle pikuje serwis RMF-u, mało informacji, część to poupychane trafficki i przemielone po kilkanaście te same newsy. Do tego często olewany przez RMF nocny program - czasem już po 2 w tygodniu i zaledwie po północy w weekendy. Do tego w ciągu dnia za dużo mielenia prezenterów o wielkiej kumulacji - sam czasem puszcze esa, ale bez przesady, żeby przynajmniej 10-12x była nawijanka...
15 8
odpowiedź
User
Liceum
ciekawe radiozet.pl idzie mocno do góry, a słuchalność stacji leci ostro w dół...


Dla mnie odpowiedź nasuwa się sama. Pomyśl chwilę. Dlaczego słuchacz RMF-u woli przestarzały eter, a Zetki internet?
10 10
odpowiedź
User
Oreo
Super, poprosimy o takie statystyki częściej!
9 9
odpowiedź