SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Euro RSCG Marketing House - program motywacyjny

Trwa program motywacyjny "W barwach ICI" przygotowany przez Euro RSCG Marketing House dla ICI Polska

Euro RSCG Marketing House wygrała przetarg dotyczący opracowania strategii i realizacji programu motywacyjnego, organizowanego przez firmę ICI Polska Sp. z o.o. Oddział w Pilawie. W przetargu uczestniczyły również agencje: Tequila BTL Group, Radna, Polymus oraz Oskar Wegner. Zadaniem Euro RSCG Marketing House było przygotowanie kompleksowej obsługi programu, która obejmowała m.in. opracowanie strategii, stworzenie systemu informatycznego, budowę i rejestrację bazy danych, konsultacje prawne, fullfilment, komunikację SMS. Koncepcja programu została rozwinięta przy ścisłej współpracy z klientem, dzięki czemu spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem grupy docelowej.

Realizacją programu w agencji zajmują się Damian Gucza i Paulina Nowalska. Kreację i produkcję przygotowała agencja Euro RSCG Dialog (dział Event & Field Marketing). Grupą docelową i jednocześnie uczestnikami programu "W barwach ICI" są pracownicy sklepów detalicznych, posiadających w asortymencie produkty ICI (Dulux, Hammerite, Pillak, Ekonowinka).

Celem programu jest zwiększenie rotacji produktów ICI poprzez aktywniejszy wpływ sprzedawców na decyzje zakupowe klientów. Program rozpoczął się drugiego maja 2003 r. Komunikacja startowa programu oparta jest na jedynym w swoim rodzaju "kasiarskim" pakiecie powitalnym. Jako motyw przewodni programu wykorzystano fabułę filmu Vabank. Całą tajemnicę programu kryje mały sejf, zawierający kompletny niezbędnik przyszłego "kasiarza" (czyli uczestnika programu). Jego najważniejszą częścią jest "kasiarski komunikator" w formie telefonu komórkowego, przy pomocy którego "kasiarze" dostają od "systemu" "cynk o robocie" (są informowani o celach sprzedażowych na dany okres). Uczestnicy mogą również zdobywać nagrody w konkursach, sprawdzających znajomość produktów oferowanych przez firmę ICI. Wszystkie odpowiedzi na konkursy i potwierdzenia zrealizowania celów, uczestnicy wysyłają za pomocą SMS-ów. W trakcie programu pomocą uczestnikom służy infolinia w Euro RSCG Marketing House oraz ich zaufany "cyngiel" (tj. przedstawiciel handlowy ICI). Aby wzmocnić nowoczesny wizerunek programu i wspomóc komunikację, dodano kolejne medium informacyjne - programową stronę www.w-barwach-ici.pl.

Na potrzeby w pełni zautomatyzowanej komunikacji z uczestnikami programu, przedstawicielami handlowymi i regionalnymi agencja przygotowała specjalne oprogramowanie zintegrowane z bazą danych i centrum SMS-owym. W programie zastosowano cztery mechanizmy nagród, pośród których znajdują się zarówno nagrody emocjonalne, jak i racjonalne (z podziałem na taktyczne i strategiczne). Formą nagrody jest gotówka przelewana prosto na konta - uczestnicy otrzymali specjalnie dla nich zaprojektowane, co-brandowane karty przedpłacone Visa Electron Citibank.

Po miesiącu trwania akcji akces do programu zgłosiło 85% grupy docelowej, a fakt, że wszyscy aktywnie uczestniczą w programie uważamy za bardzo duży sukces. W każdym konkursie bierze udział średnio 90% wszystkich zgłoszonych, co świadczy o zaangażowaniu sklepów i ciekawej koncepcji komunikacji. Zaawansowane metody komunikacji, niepowtarzalny klimat programu oraz innowacyjność koncepcji sprawiają, że "W barwach ICI" jest obecnie jedynym tego rodzaju projektem na rynku.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Euro RSCG Marketing House - program motywacyjny

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl