SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Europejscy operatorzy sieci komórkowych chcą blokować reklamy internetowe

Według nieoficjalnych informacji operatorzy komórkowi w Europie zamierzają wprowadzić w swoich sieciach system blokowania reklam internetowych. - Do końca 2015 r. dziesiątki milionów mobilnych abonentów będą mogły wybrać opcję braku reklam na wyświetlanych stronach i w aplikacjach - zapowiada firma Shine, producent służącego do tego oprogramowania.

Informacje na temat możliwości blokowania reklam przez operatorów mobilnych podał dziennik „Financial Times”, opierając się na anonimowych źródłach z kierownictwa jednej z dużych europejskich firm telekomunikacyjnych. Twierdzą one, że oprogramowanie służące do blokowania reklam zostało już zainstalowane w centrach danych tego operatora i zostanie uruchomione do końca br. Na podobny ruch miało się zdecydować także kilka innych firm dostarczających usługi komórkowe.

Oprogramowanie, o którym mowa, pochodzi od izraelskiej firmy Shine. Będzie ono umożliwiało wyłączanie wszystkich reklam pojawiających się w wyszukiwarkach, na stronach internetowych i w większości aplikacji mobilnych.

- Do końca 2015 r. dziesiątki milionów mobilnych abonentów będą mogły wybrać opcję braku reklam na wyświetlanych stronach i w aplikacjach - zapowiada Roy Carthy, szef marketingu w Shine. - Jeśli system zostanie zastosowany przez największych operatorów będzie to miało ogromny wpływ na obecną sytuację na internetowym rynku reklamowym.

Operator, z którym rozmawiali dziennikarze „Financial Timesa”, zaznaczył, że blokowanie reklam będzie dostępne dla użytkowników raczej jako opcja możliwa do włączenia w wybranym momencie. Jednak telekomy nie wykluczają także rozwiązania polegającego na zupełnym zablokowaniu reklam u wszystkich odbiorców.

Przedstawiciele operatorów zamierzających wprowadzić system blokowania reklam nie ukrywają, że ma on uderzyć w największych graczy internetowych, takich jak Google, AOL czy Yahoo, których przychody są w dużej mierze generowane przez rynek reklamowy. Tymczasem, jak zauważa „Financial Times” wielu operatorów jest sfrustrowanych tym, że wspomniane koncerny zarabiają wykorzystując do tego mobilną infrastrukturę utrzymywaną przez telekomy, ale w żaden sposób nie uczestniczą w wydatkach na jej utrzymanie i rozwój. Google nie zgadza się jednak z takimi argumentami tłumacząc, że dzięki dochodom z reklam możliwe jest oferowanie użytkownikom wielu darmowych aplikacji i serwisów, a poprzez generowanie ruchu w sieci firmy internetowe przyczyniają się do rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej.

Dołącz do dyskusji: Europejscy operatorzy sieci komórkowych chcą blokować reklamy internetowe

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zen
Fajna inicjatywa, ale ja na nia nie czekam i od dawna mam baaaaardzo dlugi plik hosts w telefonie i nie tylko. A pakiet 5 GB dzieki temu do normalnego przegladania internetu wystarcza na caly miesiac i jeszcze ani razu nie korzystalem z lejka.
odpowiedź
User
Yogi
Jestem za, bo - nie ma nic o tym w artykule, reklamy kosztują pobierającego dane, bo ważą często sporo, a nie każdy ma pakiety "darmowe".
Na stacjonarnym używam od zawsze AdBlocka. Nie chce mrugających, wyskakujących i wyjących g... na ekranie.
odpowiedź
User
Bon
I przez takie akcje, reklama internetowa jeszcze długo będzie za telewizyjną. Heh, gratuluję operatorom.
odpowiedź