SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wiadomości” zarzuciły Pudelkowi „ohydny atak” na reprezentantkę Polski w Eurowizji Junior. „Kuriozalny atak”

W dwóch wydaniach „Wiadomości” skrytykowano publikacje Wirtualnej Polski o wyniku Ali Tracz w Eurowizji Junior. Pokazano przy tym zdjęcia szefowej Pudelka i prezesa holdingu Wirtualna Polska. - Kuriozalny atak za napisanie prawdy, że Polska tym razem nie wygrała Eurowizji Junior - skomentował szef komunikacji w WP.

Michał Adamczyk zapowiadający w "Wiadomościach" materiał o WP i Pudelku, fot. TVP Article

W poniedziałek w głównym wydaniu „Wiadomości” fragment o publikacji WP.pl znalazł się w materiale podkreślającym, że organizowany przez TVP finał Eurowizji Junior mimo utrudnień związanych z epidemią zakończył się sukcesem. Reprezentująca nasz kraj Ala Tracz zajęła dziewiąte miejsce.

W relacji zwrócono uwagę, że tytuł jednego z tekstów Wirtualnej Polski o Eurowizji Junior informował, że Polska przegrała ten konkurs. Tymczasem w komentarzach pod artykułem polemizowano z takim stwierdzeniem i chwalono Alę Tracz. Reporter „Wiadomości” zaznaczył, że tekst ukazał się w portalu należącym do holdingu Wirtualna Polska, którego prezesem jest Jacek Świderski, pokazano zdjęcie menedżera.

„Wiadomości” o szefowej Pudelka i prezesie WP

We wtorek publikacjom Wirtualnej Polski po finale Eurowizji Junior poświęcono osobny materiał Marcina Tulickiego, zapowiedziany na „pasku” napisem: „„Ohydny atak na małą piosenkarkę”. Bezpośrednio przed nim wyemitowano relację „Wielki sukces Telewizji Polskiej” chwalącą organizację koncertu.

- Nieuzasadniona krytyka, zakrawająca wręcz na hejt, i to w stosunku do 10-letniej dziewczynki. Brukowiec Pudelek zaatakował Alę Tracz, która reprezentowała Polskę w konkursie Eurowizji. Nie tylko eksperci, ale i internauci przypominają pracownikom internetowego brukowca, że Eurowizja to konkurs dla dzieci, a nie bokserski ring - stwierdził Michał Adamczyk, zapowiadając relacji Tulickiego.

Reporter przytoczył pochwały dla Ali Tracz, a potem kilkakrotnie zacytował tytuł tekstu na Pudelku „‘Nie chcieli głosować na Polskę’. Zagraniczny ekspert zdradza powód” (lektor odczytał tylko: „Nie chcieli głosować na Polskę”) i tytuł z WP informujący, że Polska przegrała Eurowizję Junior.

Tulicki zaznaczył, że za portal, „który żyje z tanich sensacji” odpowiada Agnieszka Rowicka (jest w Wirtualnej Polsce szefową serwisów showbiznesowych, przeszła tam wiosną ub.r. z Agory). Dodał, że „mówi się, to opinia funkcjonująca w branży”, że Rowicka jest ulubienicą Jacka Świderskiego.

Pokazano przy tym ich prywatne zdjęcia z mediów społecznościowych, przy jednym Rowicka dodała czerwoną błyskawicę symbolizującą Strajk Kobiet i osiem gwiazdek będących wulgarnym hasłem krytykującym PiS. - Rowicka, jak widać nie stroni od polityki, i to w jej najbardziej wulgarnym wydaniu. Stąd publicyści w atakach na 10-letnią piosenkarkę widzą drugie dno - powiedział Marcin Tulicki (według cytowanego Miłosza Mastanerskiego prawdziwym celem ataku są media publiczne).

Z drugiej strony reporter przytoczył pochwały dla Ali Tracz od internautów i przechodniów oraz opinię psychologa dziecięcego, jak szkodliwy dla 10-letniej piosenkarki może być hejt.

„Kuriozalny atak, następna granica manipulacji przekroczona”

Michał Siegieda, dyrektor komunikacji korporacyjnej i PR w Wirtualnej Polsce, już w poniedziałek wieczorem odniósł się do krytycznej wzmianki o WP w „Wiadomościach”.

- Kuriozalny atak @WiadomosciTVP na @wirtualnapolska Za co? Za napisanie prawdy, że Polska tym razem nie wygrała Eurowizji Junior. Serio. Ale nie można się dziwić, bo z prawdą w tym programie to od kilku lat mają duży kłopot - stwierdził.

- Kolejny raz @WiadomosciTVP w skrajnie tendencyjnym materiale zaatakowały @wirtualnapolska i prezesa holdingu. Zarzucając nam atak na dziecko, same użyły dziecka do udowadniania swoich absurdalnych tez. Następna granica manipulacji przekroczona, ich machina nienawiści pędzi dalej - skomentował Siegieda wtorkową relację.

TVP kontra WP Pilot i KRRiT

12 października br. w głównym wydaniu „Wiadomości” pokazano materiał Macieja Sawickiego "Nieuczciwe praktyki w internecie", w którym skrytykowano obecność bez żadnej umowy na platformie WP Pilot należącej do Wirtualnej Polski kilku stacji TVP oraz umożliwiającą to interpretację must carry, must offer przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.

Do relacji szybko odniósł się Tomasz Machała, ówczesny szef WP Pilota. - W niedzielę "Wiadomości" TVP wyemitowały materiał o WP Pilocie. Prawdziwe było w nim niewiele więcej niż nazwisko autora. Reszta, począwszy od tytułowej belki, to nieprawdziwe zarzuty, manipulacja i propaganda. Czyli pełny przegląd arsenału Jacka Kurskiego. Napisałbym "arsenału dziennikarskiego", ale "Wiadomości" TVP z dziennikarstwem od lat nie mają nic wspólnego - stwierdził.

- Obejrzałem dzisiaj "Wiadomości" TVP ze swoim udziałem, kłamstwami na temat WP i od razu pomyślałem że wrzucę fotkę z weekendu. Jacy oni tam są nieszczęśliwi! I to nawet w weekend? Stanowczo powinni w weekendy zluzować. Pozdrawiamy ich serdecznie - skomentował Jacek Świderski.

Na początku października prezes TVP Jacek Kurski podczas forum PIKE skrytykował zasadę must carry, must offer oraz jej interpretację przez KRRiT, podkreślając, że jest niekorzystna dla nadawców. - Prowadzi nie tyle do zapewnienia widzom równego dostępu do różnorodnej oferty różnego rodzaju kanałów telewizyjnych, ale niestety do budowy biznesu nowych podmiotów, które stają się konkurencją dla nadawców oraz operatorów kablowych. Tym samym KRRiT - przykro mi to mówić - staje się lobbystą pewnych grup firm - ocenił Kurski.

Kilka dni później Krajowa Rada w oświadczeniu podkreśliła, że „kieruje się obowiązującą w UE zasadą neutralności technologicznej, a nie wspieraniem któregokolwiek z sektorów rynku audiowizualnego”. Natomiast komentując relację w „Wiadomościach” z 12 października, przewodniczący KRRiT stwierdził, że „działa wyłącznie w interesie widzów”, a Rada „w trosce o dobro nadawców wdraża system pomiaru ogladalnosci na platformach wirtualnych rozszerzając zasadę must/carry must/offer o zasadę must/measure”.

Według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. główne wydanie „Wiadomości” oglądało średnio 3,05 mln widzów, z czego 2,32 mln w TVP1, a 733,8 tys. w TVP Info.

Serwisy i aplikacje Grupy Wirtualna Polska w październiku zanotowały 21,78 mln użytkowników, a sam portal WP.pl - 18,2 mln (według badania Mediapanel).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wiadomości” zarzuciły Pudelkowi „ohydny atak” na reprezentantkę Polski w Eurowizji Junior. „Kuriozalny atak”

34 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jurek
tego nie idzie ogladać nudny on jest TVP
23 13
odpowiedź
User
Toks
Jesteście obleśni! Jak wam nie wstyd patrzeć w lustro, funkcjonariusze?!
36 11
odpowiedź
User
walter
Moim zdaniem to w dłuższej perspektywie może się okazać strzałem w stopę
19 5
odpowiedź