Firma Ewy Chodakowskiej ze spadkiem wpływów o 35 proc. i zyskiem mniejszym o połowę

Spółka Bebio, której właścicielami jest trenerka fitness Ewa Chodakowska i jej mąż Eleftherios Kavoukis, w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 34,7 proc. do 13,3 mln zł. Jednocześnie jej koszty operacyjne wzrosły o 14 proc. do 6,22 mln, wskutek czego zysk netto zmalał z 11,43 do 5,55 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W skali roku przychody sprzedażowe zmalały z 20,35 mln zł w 2017 roku (to wynik w ujęciu porównawczym, przed przekształceniem wynosił 21,9 mln zł) do 13,3 mln zł. Firma nie poniosła żadnych kosztów wytworzenia produktów dla siebie ani zmian stanu produktów.

Sprzedaż przez internet i eventy, nowi sponsorzy

Udziałowcami i członkami zarządu Bebio są trenerka fitness Ewa Chodakowska i jej mąż Eleftherios Kavoukis, który pełni funkcję prezesa. Na czym zarabia firma? W sprawozdaniu za ub.r. opisano, że tak jak wcześniej zajmowała się „organizacją eventów na terenie całego kraju oraz zagranicą, przede wszystkim promując zdrowy tryb życia, ćwiczenia fitness połączone z nauką zdrowego żywienia”.

Ponadto spółka zarządza serwisem internetowym Bebio.pl, w którym sprzedawane są m.in. książki i płyty DVD z Ewą Chodakowską, bilety na warsztaty fitness, sprzęt i ubrania sportowe, dostęp do treści z modelu VoD, a także przekąski i suplementy diety. W marcu br. firma wprowadziła do sprzedaży kosmetyki pod marką beBIO, dostępne m.in. w drogeriach Rossmann.

Treści wideo są oferowane pod marką BeActive TV, w ub.r. udostępniono m.in. dwa nowe sezony serialu dokumentalnego „Fajterki”.

Pod nazwą „Be Active” od połowy 2015 roku do końca ub.r. ukazywał się też miesięcznik lifestylowy. Wydawało go Edipresse Polska, a Ewa Chodakowska była jego redaktor naczelną i ambasadorką marketingową. Kiedy Edipresse pod koniec listopada ub.r. poinformowało o rezygnacji z tego tytułu, Bebio zapowiedziało, że przejmie go i będzie dalej publikować. Jak dotąd magazyn nie wrócił na rynek.

W sprawozdaniu Bebio poinformowano też, że „podpisane zostały nowe kontrakty ze sponsorami”. Ewa Chodakowska od kilku lat jest ambasadorką marketingową Adidasa, a w ub.r. zaczęła też promować suplementy diety Vivita. Natomiast wiosną br. Chodakowska została ambasadorką reklamową nowej kolekcji biżuterii Ohelo (produkowanej przez W.Kruk).

Zarząd Bebio zapowiedział w raporcie, że w br. planuje „rozszerzyć ofertę sklepu on-line o dodatkowe produkty oraz zwiększyć ofertę wydawniczą”.

Koszty w górę, zysk zmalał o połowę

Koszty operacyjne Bebio zwiększyły się rok do roku z 5,45 mln zł w ujęciu porównawczym do 6,22 mln zł, czyli o 14 proc.

Ponadto połowę wydatków stanowią koszty usług obcych, które poszły w górę z 2,74 do 3,44 mln zł. Nakłady na wynagrodzenia wzrosły natomiast z 952,1 tys. zł do 1,04 mln zł. Zatrudnienie w spółce zwiększyło się o jeden etat - z ośmiu do dziewięciu.

Więcej niż rok wcześniej firma wydała też na amortyzację (w górę z 212,6 do 416,4 tys. zł) oraz zużycie materiałów i energii (z 45,5 do 67 tys. zł), natomiast pozostałe koszty (które stanowi głównie wartość sprzedanych towarów i materiałów) zmalały z 1,36 do 1,09 mln zł.

Przy dużym spadku wpływów i wzroście kosztów operacyjnych mocno zmalał zysk spółki. Zysk sprzedażowy poszedł w dół z 14,9 do 7,08 mln zł, zysk brutto - z 14,44 do 6,82 mln zł, a zysk netto - z 11,43 do 5,55 mln zł. Firma zapłaciła w ub.r. 1,27 mln zł podatku dochodowego, wobec 3,01 mln zł w 2017 roku.

W ub.r. Bebio uzyskało 460,3 tys. zł ze sprzedaży mieszkania, a na koniec roku miało jeszcze 300,9 tys. zł należności z tego tytułu, ma je otrzymać w br.

Kapitał podstawowy spółki to 20 tys. zł, a zapasowy - 11,9 mln zł. Wartość kapitału własnego spadła w ciągu roku z 20,73 do 13,35 mln zł.

9,7 mln zł zaliczek, 5,5 mln zł dywidendę

Ewa Chodakowska i Eleftherios Kavoukis mają po 50 proc. udziałów Bebio. W ub.r. otrzymali zaliczki w wysokości 9,71 mln zł, z czego 2,75 mln zł to zaliczka na zeszłoroczną dywidendę, natomiast kwotę 6,96 mln zł zobowiązali się zwrócić do końca października br.

Jednak dzięki zyskowi osiągniętemu w ub.r. będą musieli zwrócić do firmy znacznie mniej. W zeszłym tygodniu Chodakowska i Kavoukis na walnym zgromadzeniu wspólników zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk zostanie im wypłacony 31 października jako dywidenda.

grafika

Chodakowska w programach TVP

Ewa Chodakowska oprócz prowadzenia firmy i aktywnościach na portalach społecznościowych (na Facebooku jej profil ma 2,04 mln obserwujących, a na Instagramie - 1,6 mln) współpracuje z mediami tradycyjnymi.

W kwietniu ub.r. dołączyła do gospodarzy cyklu „Pytanie na śniadanie extra” w TVP2, natomiast wiosną br. była jednym z jurorów w emitowanym w tej stacji show „Dance, dance, dance”. Telewizja Polska zapowiedziała już, że wiosną przyszłego roku pokaże drugą edycję „Dance, dance, dance”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali