Facebook zapewnia, że nie umiera. Przywraca Messengera do aplikacji mobilnej

Komunikator Messenger znów będzie dostępny w aplikacji mobilnej Facebooka, z której zniknął w 2014 roku. Na razie opcja jest testowana. Facebook chwali się, że dziennie ma 2 mld użytkowników.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Facebook zapewnia, że nie umiera. Przywraca Messengera  do aplikacji mobilnej

Na firmowym blogu Facebooka podano, że już w ub.r. w na niektórych grupach testowo pojawił się komunikator do rozmów z wieloma osobami. Liczba korzystających z niego użytkowników zwiększyła się w grudniu o 50 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/instagram-weryfikacja-wieku-testy-w-jakich-krajach,7169677291468417a ##

Teraz Facebook włączył komunikator niektórym internautów w aplikacji mobilnej. Zapowiada, że testy będą miały coraz większy zasięg, dalszych szczegółów nie podaje.

- Ostatecznie chcemy, żeby ludzie mogli łatwo i wygodnie komunikować się i dzielić treściami zarówno w aplikacji Messeengera, jak też bezpośrednio na Facebooku - zapowiedziano.

To zwrot o 180 stopni. W 2014 roku Messenger został wycofany z aplikacji mobilnej Facebooka, a Mark Zuckerberg podkreślał, że w osobnej aplikacji korzysta się z niego lepiej.

Komunikator w ramach swojej aplikacji mobilnej ma TikTok, który dla Facebooka staje się głównym konkurentem, zwłaszcza wśród młodszych internautów.

„Facebook nie umiera”

We wpisie podano, że na Facebooku, Instagramie, Messengerze i WhatsAppie codziennie wysyłanych jest ponad 140 mld wiadomości. Na Instagramie w prawie miliardzie wiadomości każdego dnia są linki do Rolek, takie linki są też coraz częściej przesyłane na Facebooku.

- Wbrew doniesieniom Facebook nie jest martwy ani nie umiera, ale tak naprawdę żyje i świetnie prosperuje z 2 mld użytkowników aktywnych codziennie - podkreślono.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/zwolnienia-facebook-instagram-mark-zuckerkberg-meta-platforms,7169676668487809a ##

Ten pułap odwiedzalności Facebook osiągnął już w czwartym kwartale ub.r., rok wcześniej miał każdego dnia 1,93 mld użytkowników, a przed dwoma laty 1,84 mld. W ciągu dwóch lat platforma zyskała przede wszystkim w Azji i regionie Pacyfiku (wzrost z 744 do 854 mln internautów) oraz Afryce i Ameryce Łacińskiej (z 598 do 643 mln). W USA i Kanadzie liczba użytkowników zwiększyła się jedynie ze 195 do 199 mln, a w Europie zmalała z 308 do 304 mln.

grafika

W czwartym kwartale przychody Meta Platforms zmniejszyły się o 4 proc. do 32,16 mld dolarów, m.in. wskutek spadku wpływów reklamowych w Europie o 1,27 mld dolarów, a zysk netto zmalał z 10,28 do 4,65 mld dolarów. Pion obejmujący zestawy do wirtualnej rzeczywistości i metawersum zanotował rekordowe 4,3 mld dolarów straty operacyjnej.

Mark Zuckerberg ogłosił w styczniu, że hasłem na 2023 dla kierownictwa koncernu jest „Rok efektywności”. - Jesteśmy skupieni, żeby stać się silniejszą i bardziej elastyczną organizacją - podkreślił. - Pracujemy nad spłaszczeniem naszej struktury i usunięciem niektórych warstw średniego szczebla zarządzania, żeby podejmować decyzje szybciej, a także nad wdrażaniem narzędzi AI, tak żeby nasi specjaliści byli bardziej produktywni - wyliczył.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami