SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook ruszył z globalnym przetargiem mediowym. Do wzięcia 750 mln dolarów

Facebook rozpoczął globalny przetarg na planowanie i zakup mediów. Budżetu platformy bronią Mindshare (GroupM) i dentsu.

Article

Budżet mediowy Facebooka wart jest 750 milionów dolarów. Przetarg koordynuje firma ID Comms. Obejmuje on planowanie i zakup mediów całego biznesu Facebooka, czyli Instagrama, Facebooka, WhatsApp i Messengera.

Budżetu platformy bronią agencje mediowe Mindshare (GroupM) i dentsu.

Facebook należy do największych reklamodawców na świecie. Firma zwiększyła wydatki na reklamę o 43 proc. w 2020 roku w porównaniu do 2019 roku.

Niedawno Facebook prowadził m.in. kampanię zachęcającą do wspierania ukierunkowanych reklam, twierdząc, że mogą pomóc małym firmom dotrzeć do klientów.

Jeśli chodzi o kreacje reklamowe, Facebook dzieli swoją działalność między różne agencje według aplikacji. Ogilvy jest agencją zajmującą się Instagramem, Wieden + Kennedy zajmuje się tworzeniem kreacji dla Facebooka, Leo Burnett pracuje dla Messengera, BBDO tworzy kreacje dla WhatsApp, a  Droga5 to agencja wiodąca dla marki korporacyjnej.

Facebook ma również wewnętrzną agencję kreatywną Creative X, która działa  dla wszystkich marek platformy.

Czytaj także: Google, Amazon i Facebook bogacą się na reklamach w pandemii

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook ruszył z globalnym przetargiem mediowym. Do wzięcia 750 mln dolarów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
SOTOKAN
cooooo ? :) nie wieżę, że nie mają tego ogarniętego inhouse :)
odpowiedź