Facebook rusza w stronę grup wyznaniowych. Szuka nowych szans monetyzacji

Facebook szykuje się do szerszej współpracy z grupami wyznaniowymi, chce stać się platformą do kontaktów pomiędzy użytkownikami wyznającymi tę samą religię. Serwis poszukuje nowych obszarów dla monetyzacji treści i zaangażowania swoich odbiorców.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Informacje na temat zamierzeń Facebooka związanych z grupami wyznaniowymi płyną z różnych źródeł. Niedawno Sheryl Sandberg, szefowa operacyjna Facebooka i „prawa ręka” Marka Zuckerberga podczas jednej z branżowych konferencji zdradziła, że serwis chce służyć pomocą w budowaniu ścisłych relacji na platformie pomiędzy użytkownikami wyznającymi te same wartości na gruncie religii.

- Organizacje religijne i media społecznościowe są w naturalny sposób połączone - zaznaczyła Sheryl Sandberg. - Mamy nadzieję, że pewnego dnia ludzie będą organizować nabożeństwa w wirtualnej rzeczywistości lub używać rzeczywistości rozszerzonej jako narzędzia edukacyjnego, aby uczyć swoje dzieci historii swojej wiary.

10 dolarów na facebookową „tacę”

Kolejne doniesienia dotyczące współdziałania grup wyznaniowych z Facebookiem dostarczył dziennik „The New York Times”.

Gazeta podała, że kierowany przez Zuckerberga serwis nawiązał ścisłą współpracę z działającym w amerykańskiej Atlancie kościołem Hillsong.

W ramach partnerstwa eksperci Facebooka pomogli pastorowi w Hillsong i jego współpracownikom w wypromowaniu kościoła w serwisie oraz zbudowaniu wokół niego wirtualnej społeczności wiernych.

Facebook nie ukrywa, że na współpracy z Hillsobg się nie skończy. Platforma zamierza dostarczyć grupom religijnym dedykowane narzędzie w postaci form komunikacji czy materiałów wideo.

W planach jest m.in. wspieranie konkretnych kościołów datkami oraz dostęp do zamkniętych grup w ramach subskrypcji w cenie 9,99 dol. miesięcznie.

W pierwszym kwartale br. przychody Facebooka poszły w górę rok do roku o 48 proc. do 26,17 mld dolarów, a zysk netto - z 4,9 do 9,5 mld dolarów. Z jego platform miesięcznie korzysta już 3,45 mld użytkowników, a tylko z Facebooka - 2,85 mld.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu