Facebook chce ograniczyć treści polityczne w News Feedzie

News Feed Facebooka ma być "mniej polityczny" - zapowiada firma Marka Zuckerberga. Największy serwis społecznościowy prowadzi związane z tym testy w ponad 80 krajach. Użytkownicy Facebooka z tych państw nie powinni już tak często w Aktualnościach trafiać na polityczne treści.

ram
ram
Udostępnij artykuł:

Mark Zuckerberg już w styczniu br. informował, że chce ograniczać treści związane z polityką, które wyświetlają się użytkownikom w Aktualnościach. Jakiś czas temu Facebook uruchomił związany z tym program pilotażowy. Nowe rozwiązanie jest już testowane m.in. Stanach Zjednoczonych, a także w Szwecji, Hiszpanii, Irlandii, Kanadzie, Brazylii, Indonezji i na Kostaryce. Teraz firma zapowiedziała, że swój pilotaż chce rozszerzyć do ponad 80 państw na świecie, ale nie podała, o które kraje chodzi. Nie wiadomo więc, czy w tym gronie znajdzie się także Polska.

Firma Zuckerberga informuje, że zmiany w News Feedzie odczuje niewielki odsetek użytkowników w każdym z krajów, w którym trwają testy. Mają im się rzadziej wyświetlać w Aktualnościach treści związane z polityką. Facebook poinformował w komunikacie, że w programie pilotażowym nie uwzględniono krajów, w których zbliżają się wybory lub istnieje "podwyższone ryzyko konfliktu politycznego".

Wprowadzane zmiany to odpowiedź Facebooka na zarzuty, z jakimi platforma stykała się od dawna. Sugerowano, że najpopularniejszy na świecie serwis społecznościowy sprzyja wybranym opcjom politycznym. Facebooka oskarżano także, że nie jest skuteczny w walce z fake newsami.

Teraz firma zapowiada, że ograniczenie treści politycznych w News Feedzie pozwoli jej uzyskać opinie od użytkowników biorących udział w testach, w jaki sposób ma wprowadzić zmiany dotyczące pozostałych użytkowników.

Problemy Facebooka

W drugim kwartale br. Facebook osiągnął wzrost przychodów o 56 proc. do 29,08 mld dolarów i zysku netto z 5,18 do 10,39 mld dolarów. Koncern zaznaczył, że w drugim półroczu tempo wzrostu jego wyników może znacząco spaść.

Z należących do koncernu platform Facebook, Instagram i WhatsApp w zeszłym kwartale przynajmniej raz w miesiącu skorzystało 3,51 mld użytkowników, wobec 3,14 mld rok wcześniej. Liczba internautów korzystających z samego Facebooka zwiększyła się z 2,7 do 2,89 mld. Koncern nie podaje dokładnych danych o liczbie użytkowników Instagrama i WhatsAppa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami