Facebook kontra Apple. Społecznościowy gigant wyświetli własne powiadomienia w systemie iOS

Facebook zapowiedział, że w odpowiedzi na nowe zasady Apple związane z systemem iOS 14 wprowadzające wymóg dodatkowej akceptacji zbierania danych przez aplikacje, będzie wyświetlał własne powiadomienie zawierające szersze informacje na temat sposobu wykorzystania danych.

km
km
Udostępnij artykuł:
Facebook kontra Apple. Społecznościowy gigant wyświetli własne powiadomienia w systemie iOS

Zmiany w iOS 14

Zgodnie z planem iOS 14 będzie wymagał aby aplikacje uzyskały wyraźną zgodę użytkowników iPhone'ów oraz iPadów na śledzenie ich zachowań w sieci. Ma to się odbywać poprzez dodatkowe okno wyskakujące w każdej aplikacji, w którym użytkownik będzie mógł wyrazić bądź nie zgodę na tracking za pomocą tzw. IDFA, czyli identyfikatora dla reklamodawców.

Facebook od początku był jednym z największych krytyków zapowiedzi Apple. W sierpniu ub.r. na swoim firmowym blogu serwis przyznał, że szykowane przez Apple zmiany będą miały zarówno dla samego portalu, jak i tysięcy reklamodawców promujących w nim swoje produkty i usługi, negatywne skutki finansowe.

Jednocześnie w komunikacie przesłanym przez polskie biuro Facebooka do redakcji Wirtualnemedia.pl, serwis wyjaśniał dodatkowo motywy jakie kierują nim w konflikcie z Apple.

"Nowe rozwiązanie zmusi małe i średnie firmy do korzystania z subskrypcji i innych opłat za zakupy w aplikacji. Jesteśmy w trakcie opracowania i wdrożenia nowych standardów, które pozwolą na większą ochronę prywatności, ale w sposób, który zapewni swobodny dostęp do treści i umożliwi rozwój małych firm" - zapowiadał Facebook.

Facebook kontra Apple

Teraz Facebook zapowiedział, że obok powiadomień Apple, będzie wyświetlał własne, "w celu umożliwienia dokonania prawdziwego wyboru".

"Dostarcza ono więcej informacji o tym, jak działają nasze personalizowane reklamy, które wspierają małe firmy i umożliwiają działanie naszych aplikacji za darmo. Akceptacja tego powiadomienia nie powoduje udostępnienia Facebookowi nowych rodzajów danych. Oznacza jedynie to, że Facebook może nadal dostarczać ludziom coraz lepszą jakość usług." - czytamy w komunikacie Facebooka.

Firma Marka Zuckerberga twierdzi, że nowy monit Apple ma na celu przedstawienie fałszywego konfliktu między personalizowanymi reklamami a prywatnością. Tymczasem zdaniem Facebooka, w rzeczywistości można zagwarantować jedno i drugie.

Facebook z rekordowymi wpływami i zyskiem

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN